شناسهٔ خبر: 43468948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعیین ۸ اولویت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ۴ سال پیش رو

علی قورچیان

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از تعیین ۸ اولویت کاری برای کمیسیون به ویژه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در چهار سال پیش رو خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی حدادی در گفت و گو با ایسنا، در توضیح جلسه امروز صبح و بعد از ظهر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه صبح امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور بررسی شد و در نهایت به اتمام رسید. بر اساس اصلاحات انجام شده یک بحث آزمون هست که به قانون اضافه می شود اما برای انتخابات شوراها در سال ۱۴۰۰ آزمون حذف می شود چراکه ساختار و آئین نامه آن تا انتخابات ۱۴۰۰ فراهم نمی شود اما به قانون اضافه خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بر اساس تغییرات صورت گرفته هیات های حل اختلاف حذف خواهند شد و به جای آن هیات های نظارت بر عملکرد و حل اختلاف شوراها اضافه خواهد شد. در نهایت این طرح نهایی شد و آماده تحویل به هیئت رئیسه است.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در ادامه تصریح کرد: در جلسه بعد از ظهر نیز قرار بود وزیر کشور حضور یابند اما ایشان کسالت داشتند و نیامدند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در خصوص اولویت های کمیسیون در چهار سال پیش رو بحث شد، تاکید کرد: تقریبا ۸ اولویت برای کمیسیون تعیین شد که شامل بررسی و پیگیری مدیریت جامع شهری و روستایی، لایحه درآمد پایدار شهرداری ها، طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس، لایحه اصلاح ماده ۳۵ آئین نامه معمالات شهرداری ها، پیشنهاد تشکیل استان گلساران، طرح نظام انتخابات تناسبی، لایحه جامع انتخابات و قانون جامع تقسیمات کشوری می باشد.

انتهای پیام

نظر شما