شناسهٔ خبر: 43468598 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آموزش ساخت دو نوع استند تولد

استند تولد برای نمایش سن فرد در جشن تولدها استفاده می‌شود. معمولا استند تولد بر اساس علایق و یا خصوصیات فرد تهیه و تزئین وچینش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابراعلام  هنرکده نیوشا، در این آموزش روش درست کردن و ساخت استند هندوانه‌ای و استند طبیعت به صورت کامل آموزش داده می شود.

آموزش ساخت انواع استند تولد و استند اسم:

روش درست کردن مدل‌های مختلف استند تولد تقریبا شبیه هم است. یعنی اگر درست کردن یک مدل را به خوبی بیاموزید می‌توانید با ایده‌پردازی و تزئین‌های مختلف مدل‌های متنوعی و زیبایی از آن را درست کنید.

در اینجا روش درست کردن استند سه بعدی یا مکعبی و استند تو خالی یاد داده شده است. در انتهای این نوشته نیز مدل‌های مختلف و جذابی از استندهای تولد قرار دارد.

۱. روش درست کردن استند تولد هندوانه‌ای

این مدل استند تولد را می‌توانید با تزئین‌های مختلف برای هر نوع تم تولد درست کنید. ما تصمیم داریم این استند را برای تم تولد هندوانه‌ای تزئین کنیم. برای درست کردن این استند به مقوای ضخیم (مثل کارتن لوازم خانگی)، چسب نواری، کاغذ رنگی، کاتر و قیچی نیاز دارید.

۱. عدد مورد نظر خود را با طرح دلخواه روی مقوا بکشید و دورتا دور آن را با کاتر یا قیچی ببرید. از این الگو دو عدد درست کنید. برای دیدن کامل این آموزش به سایت www.nioshamold.ir  مراجعه نمایید.

آموزش کامل رنگ آمیزی پودر سنگ ترک:

دوستان امروز برای رنگ آمیزی ساده ی کارهایی که با پودر سنگ هنری معطر ساختید راهنمایی میشید،به تدریج تکنیک های سخت تر هم بهتون آموزش داده میشه ولی برای شروع باید با تکنیک های ساده شروع کنید.

رنگ هایی که برای کار استفاده میشه رنگ های آکریلیک هستن‌(رنگ روکار(میتونید پودررنگی استفاده کنید با پودرسنگ هنری قاطی کنید،یک کیلو پودرسنگ ۷ گرم پودررنگ بزنید)) که در انواع برندهای ایرانی وخارجی در بازار موجوده، ما به شما مارک های Acrlic و rich یا cadence یا novelty رو پیشنهاد میکنیم که پوشش دهی بهتر و یک دست تری نسبت به رنگ های ایرانی داره و از نظر قیمتی هم ارزونتر از رنگ های آلمانیه، این رنگ ها انواع طیف های رنگی رو در هر سلیقه ای که بخواید داره و نیازی نیست برای رسیدن به رنگ موردنظرتون چند رنگ رو باهم ترکیب کنید.

هر طیف رنگی که توی ذهن داشته باشید در این دو مارک قطعا پیدا می کنید. رنگ های آکریلیک پایه آب هستن یعنی برای رقیق شدن با آب رقیق می کنید و برای شستن دست و قلم مو نیز از آب استفاده می کنید.

برخلاف رنگ های روغنی که وقتی دست یا قلم آلوده میشه نیاز به تینر دارید. رنگ های آکریلیک به دلیل بی بو بودن و سریع خشک شدن و پایه آب داشتن فوق العاده محبوب هستند. چون قطعاتی که با قالب های هنرکده نیوشا تولید میکنید اکثرا کوچیک هستن پس بهتره از قلم موهای کوچیک استفاده کنید که رنگ آمیزی به دقت و ظرافت بیشتری صورت بگیره.

قلم موهای بزرگ چون رنگ زیادی به خودشون می گیرن باعث میشه رنگ روی کار ناهموار بشه و موج بیافته. رمز داشتنه کاری یکدست که هیچ گونه رد قلم روی کار دیده نشه فقط دو چیزه :

۱. استفاده از قلم موی مرغوب و کوچک

۲. رنگ آمیزی در سه یا چهار مرحله

خیلی از دوستان میگن هرجور رنگ می کنیم رد قلم روی کار میمونه یا رنگ شره می کنه و کار تمیز در نمیاد حالا شاید برای شما سوال باشد که چطور قالب سیلیکونی اصل را از قالب سیلیکونی تقلبی تشخیص دهیم؟

روش تشخیص قالب‎ های تقلبی از قالب‎ های اصلی بدین گونه است که محل ‎های زاویه ‎دار قالب را در دست بگیرید و با کشیدن قالب، زاویه را بیشتر کنید. اگر در محل زاویه رنگ قالب تغییر نکرد قالب سیلیکونی اصلی است اما اگر رنگ آن تغییر کرد و روشن ‎تر شد قالب از پلاستیک یا مخلوط پلاستیکی ساخته شده است و استفاده از آن در فر کاملا مضر است.

نشانه ی دیگری که می توانید از طریق آن به اصل بودن قالب پی ببرید وجود برچسب نشانه تائید سازمان ‎های غذا و دارو روی بسته‎ بندی یا خود قالب‎ های سیلیکونی است (برای کشور ترکیه باید مهرها و…آن کشور بررسی شود)

پودر سنگ ترکیه | پودر سنگ قالبگیری و قالب سازی:

پودر سنگ ترکیه محصول و جنس بسیار با کیفیتی است که اخیرا درایران با استفبال بسیار خوبی موجه شده است. و نیاز افرادی که در صنعت قالبسازی صنعتی وقالبگیری و یا مجسمه سازی هستند را به خوبی پوشش می دهد.

در واقع پودر سنگ هنری ترک (پودر سنگ ترکیه) را با آب مخلوط کرده و هم می زنیم که بعد از چند دقیقه حالت روانی مانند ماست پیدا می کند که می توانیم به آن شکل بدهیم و یا درون قالب ریخته و منتظر بمانیم تا سفت شود و شکل قالب را به خودش بگیرد.

پودر سنگ ترکیه (پودر سنگ هنری ترک) برخلاف پودر ساختمانی رنگ سفیدی دارد و بسیار مقاومه (در برابر ضربه، رطوبت و.. ) و بسیار نرم و یک دست می باشد (همچنین محصول به دست آمده ضدخش می باشد). در کل با پودر سنگ ساختمانی و گچ و.. قابل قیاس نسیت.

می توانیم با اضافه کردن حدود یک درصد انواع رنگ های معدنی ( پیگمنت رنگی | رنگ پودری ) و یا آلی آن را رنگی کرد و به رنگ دلخواه درآورد. از ویژگی های این محصول نداشتن حباب و روانی بسیار بالا در حین کار و سختی و مقاومت بالای آن بعد از خشک شدن است. 

رنگ پذیری این محصول بشدت بالا بوده و براحتی می توان آن را رنگ آمیزی کرد. دانه بندی بسیار ریز و یکدست بودن دانه بندی آن نیز باعث دقت بالای پودر سنگ ترکیه در هنگام کار می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما