شناسهٔ خبر: 43468475 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

غول هلندی را سوژه کردند

روحت شاد فن‌دایک؛ موج تمسخر علیه کمپین لیورپول (عکس)

حرکت حمایتی لیورپولی ها برای ابراز همدردی با ویرژیل فن دایک تنها 24 ساعت دوام داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول شنبه در دربی مرسی ساید برابر اورتون در دیداری پرحاشیه با نتیجه 2-2 متوقف شد و دو امتیاز حساس را از دست داد.

ویرژیل فن دایک مدافع لیورپول بعد از برخورد با جوردن پیکفورد دچار مصدومیت شدیدی شد و اخبار حاکی از دوری چند ماهه او از میادین است. روز یکشنبه باشگاه لیورپول اعلام کرد ویرژیل فن دایک به زودی تحت عمل جراحی قرار  خواهد گرفت و چند ماهی قادر به همراهی این تیم نخواهد بود.

 

 

 

 

مصدومیت فن دایک پارگی رباط صلیبی درجه سه است. معمولا بازیکنان در چنین شرایطی بین شش ماه تا یک سال از میادین دور هستند، اما باشگاه لیورپول زمانی رسمی در مورد دوران غیبت فن دایک ذکر نکرده است. این بدترین نوع مصدومیت رباط صلیبی محسوب می شود و رباط در چنین شرایطی از وسط پاره می شود.

 

 

 

 

پس از مصدومیت شدید فن دایک، موج انتقادات از جوردن پیکفورد بالا گرفت و بسیاری معتقد بودند هرچند با اشتباه داور او جریمه نشد ولی اتحادیه فوتبال انگلیس باید او را محروم کند. این اتفاق اما رخ نداد و محرومیت گلر اورتون منتفی خواهد بود.

 اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که پس از تکمیل تحقیقات خود در خصوص برخورد پیکفورد و فن دایک، محرومیت و جریمه ای برای دروازه بان انگلیسی اورتون در نظر نگرفته و به این ترتیب پیکفورد مشکلی برای همراهی تیمش در هفته های آینده نخواهد داشت.

 

باشگاه لیورپول اعتراض فراوانی به تصمیمات داوری و همچنین اتاق تصمیم گیری VAR داشت و خواهان شفاف سازی در این رابطه شده است.  نشریه میرر مدعی شد لیورپول نامه ای به مدیران اتحادیه لیگ برتر نوشته و خواستار توضیح و شفاف سازی در مورد تصمیمات  داور و VAR در دیدار مقابل اورتون شده است.

 

 

 

 

ساعاتی پس از اعلام رسمی مصدومیت فن دایک از ناحیه رباط صلیبی و دوری طولانی مدت او از میادین، نشریه لیورپول اکو در وبسایت خود از دوست داران فوتبال خواست تا با این ستاره هلندی همدردی کنند و به همین منظور لینکی را معرفی کرد که آنها بتوانند پیام های خود را برای فن دایک بنویسند.

در پیام این نشریه آمده بود:« یک روز ما بار دیگر فن دایک را در حال دفاع و نیز گلزنی برای لیورپول تماشا خواهیم کرد اما الان پیام های همدردی و حمایت خود را اینجا برای او بنویسید.»

 

این کمپین اما پس از 24 ساعت معلق شد چرا که هواداران تیم های رقیب لیورپول با ارسال پیام های تمسخرآمیز، مصدومیت فن دایک را به سخره گرفتند.

 لیورپول اکو تصور نمی کرد که هشتگ "RipVvd"(روحت شاد فن دایک) تبدیل به ترند در صفحات اجتماعی انگلیس شود. طبیعی بود که ویرژیل فن دایک محبوبیتی بین هواداران تیم های دیگر انگلیسی نداشته باشد و شاید بسیاری هم خوشحال شده اند که لیورپول شانس کمتری نسبت به گذشته برای تکرار عنوان قهرمانی خود دارد.

 

 

 

 

 

عبارت "روحت شاد فن دایک" به سرعت در صفحات اجتماعی انگلیس بازتاب پیدا کرد و به ابزاری برای از بین رفتن کمپین حمایت از مدافع هلندی تبدیل شد.

یکی با تمسخر در مورد فن دایک نوشت:« روحت شاد فن دایک؛ باورم نمی شود که فن دایک هنگام بازی فوتبال مرده باشد. پیکفورد باید به زندان برود. این واقعا قلبم را شکست.»

 

توئیت تمسخرامیز دیگر:« پیام تسلیتم برای درگذشت ویرژیل فن دایک. روحت شاد.»

 

 

 

 

یکی دیگر از هواداران رقیب لیورپول نوشته است:« این کمپین رقت انگیز ترین چیزی است که به عمرم دیده ام.»

 

توئیت دیگر:« همین الان از این قضیه مطلع شدم؛ روحت شاد فن دایک.»

 

یکی دیگر هم به تمسخر نوشته:« فن دایک روحت شاد؛ خیلی ناراحت شدم....اوه یک دقیقه صبر کنید، نه او آنفولانزا گرفته.»

 

 

 

 

در عین حال این روزها کمپینی نیز بر ضد جوردن پیکفورد دروازه بان اورتون فعال شده و خواهان عدالت برای فن دایک است.

توئیت های زیادی بر علیه گلر ملی پوش اورتون منتشر شده که برخی تهدید و توهین به خانواده او نیز بوده است. گزارشات حاکی از آن هستند که پیکفورد بارها تهدید به مرگ نیز شده و پلیس تحقیقاتی را در مورد ماهیت این پیام ها شروع کرده است.

 

 

 

 

واکنش یورگن کلوپ نیز به مصدومیت فن دایک و دوری طولانی او جالب بود:« شرایط همیشه یکسان است، بازیکنان دوست دارند در این شرایط تنها و در خودشان باشند و در لحظه اول با این مصدومیت کنار بیایند. اینقدر در فوتبال بوده ام که این موضوع را بدانم. من خودم مصدوم شده ام و اگر اشتباه نکنم دقیقا چنین مصدومیتی داشتم. در این شرایط شما خیلی حوصله صحبت کردن ندارید.

همه چیز در ادامه شروع خواهد شد و البته ما با هم در تماس هستیم، ما کنار فن دایک خواهیم بود و خودش هم این موضوع را می داند. ما مانند همسری که شوهرش در زندان است منتظر او خواهیم ماند و در عین حال تمام کارهای ممکن برای آسان تر شدن شرایط را برای فن دایک انجام می دهیم.»

 

 

 

نظر شما