شناسهٔ خبر: 43468405 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

عرضه یک ربات بدون سر با قیمت 250 هزار دلار

شرکت "اجیلیتی رباتیکز" در وبسایت خود اعلام کرده که ربات شبه انسان این شرکت برای فروش آماده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از فیوچریسم، شرکت "اجیلیتی رباتیکز"(Agility Robotics) که توسط گروهی از پژوهشگران "دانشگاه ایالتی اورگن"(OSU) آمریکا بنیانگذاری شده است، اعلام کرده که علاقمندان می‌توانند برای خرید ربات شبه‌انسان این شرکت اقدام کنند. این شرکت در اوایل سال جاری، از نوعی ربات شبه انسان رونمایی کرد که می‌تواند کارهایی مانند برداشتن جعبه‌ها از قفسه و گذاشتن آنها در کامیون را انجام دهد.

بیشتر ربات‌های ارائه شده در سال‌های اخیر، با اهداف پژوهشی ساخته شده‌اند و دانشمندان سراسر جهان تلاش می‌کنند تا قابلیت‌های بیشتر و بهتری به آنها ببخشند.

شرکت "اجیلیتی رباتیکز" در وب‌سایت خود اعلام کرده است که اکنون زمان خارج شدن این ربات دو پا موسوم به "دیجیت"(Digit) از آزمایشگاه و ورود آن به جهان واقعی فرا رسیده است. این ربات برای وظایف سودمند طراحی و مهندسی شده است و علاقمندان می‌توانند برای سفارش آن اقدام کنند.

دیجیت کاملا به انسان شبیه است. این ربات، دو بازو و دو پا دارد و می‌تواند در محیط اطراف راه برود. پاهای دیجیت، بدون انگشت و صاف هستند و زانوهای آن به سمت عقب هم خم می‌شوند. این ربات، سر و دست ندارد اما از قدرت و دوام کافی برخوردار است و به رایانه‌ای مجهز است که به آن کمک می‌کند تا کارها را به صورت خودکار انجام دهد. دیجیت می‌تواند عملکرد یک کارگر انسان را داشته باشد و کارهای پرزحمت را انجام دهد. این ربات می‌تواند خم شود و جعبه‌ها را بردارد، آنها را به مقصد مورد نظر ببرد و در آنجا بگذارد.

گروه سازنده دیجیت باور دارند که توانایی‌های دیجیت نشان می‌دهد که این ربات می‌تواند جایگزین ایده‌آلی برای کارگران انسان باشد. همچنین، این ربات می‌تواند گزینه خوب و کارآمدی برای انجام دادن کارهای پرزحمت در دوره شیوع کووید-۱۹ باشد.
پیشتر، شرکت "فورد موتور"(Ford Motor)، آمادگی خود را برای خرید این ربات شبه انسان اعلام کرده بود.

ربات دیجیت اکنون با قیمت ۲۵۰ هزار دلار قابل خرید است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

نظر شما