شناسهٔ خبر: 43466714 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

کرونا و شیوه های مراقبت از کارمندان شرکت

هیتر بندینلی علی آل علی / smallbusinessbonfire

صاحب‌خبر -

شیوع ویروس کرونا وضعیت بهداشت در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. نظارت ‎های سفت و سخت نهادهای بهداشتی بر روی فعالیت‎ های عمومی تا حد زیادی شیوع این ویروس را کنترل کرده است، اما هنوز فاصله بسیار زیادی میان وضعیت کنونی با شرایط کنترل قطعی بحران جاری وجود دارد. اغلب کسب و کارها در طول ماه ‎های ابتدایی شیوع کرونا اقدام به تعطیلی کوتاه مدت فعالیت ‎شان کردند. با این حال الزامات فعالیت در بازارهای مختلف پس از مدتی شروع دوباره فعالیت کسب و کارها را اجتناب ‎ناپذیر ساخت.

کارمندان در طول ماه های اخیر خطرات بسیار زیادی در فرآیند فعالیت کاری تجربه کرده اند. وظیفه اصلی کسب و کارها در این میان کمک به کارمندان شان برای حفظ سلامتی است. در ادامه برخی از مهمترین وظایف و کارهای در محدوده اختیارات برندها مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

کرونا شیوه های مراقبت کارمندان شرکت

آموزش کارمندان پیرامون حضور در محیط کار

حضور در محیط کار دیگر به شیوه‏ های قدیمی صورت نمی‎ گیرد. اغلب کسب و کارها با شرایط تازه‎ ای از نظر سطح بهداشت در محیط کار رو به رو هستند. این امر وضعیت کارمندان را نیز دستخوش تغییر کرده است. در این میان اگر کسب و کارها به ارائه نکات آموزشی به کارمندان ‎شان توجهی نداشته باشند، شرایط بسیار دشواری را تجربه خواهند کرد. بسیاری از کارمندان آگاهی دقیقی از الزامات فعالیت در دفتر کار در دوران کرونا ندارند بنابراین ارائه اطلاعات ضروری و تشکیل کلاس ‎های آموزشی گزینه ‎ای ضروری خواهد بود.

ارائه اطلاعات موردنیاز به کارمندان باید با رعایت نکات بهداشتی صورت گیرد. بهترین گزینه در این میان استفاده از کلاس‏ های آنلاین برای افزایش سطح آگاهی کارمندان است. این امر از نظر رعایت نکات بهداشتی و همچنین ارائه کامل اطلاعات بهترین گزینه خواهد بود.

ارائه توصیه ‏های مربوط به رعایت نکات بهداشتی

از زمان شیوع همه ‎گیری کرونا نهادهای بهداشتی بر روی شست و شوی مناسب دست‎ ها تاکید داشته ‎اند. اغلب مبتلایان به ویروس کرونا به دلیل عدم رعایت نکات ساده بهداشتی دچار مشکل شده‎ اند بنابراین رعایت توصیه‎ های موردنظر برای هر سازمانی ضروری خواهد بود. بسیاری از شرکت ‎ها در طول دوران کرونا اقدام به ارائه اطلاعات دقیق به کارمندان ‎شان کرده ‎اند.

مطلب مرتبط: ابزارهای اساسی برای دورکاری در دوران کرونا

اگر کسب و کار شما به صورت حضوری مشغول فعالیت است، باید نکات بهداشتی به صورت گسترده ‎ای رعایت شود. تهیه مواد ضد عفونی و در دسترس قرار دادن آنها وظیفه هر شرکتی در طول ماه ‎های پیش روی خواهد بود. مهمترین نکته در مورد سلامت کارمندان مربوط به وضعیت کلی شرکت است. اگر تعدادی از کارمندان شرکت به کرونا مبتلا شوند، از نقطه نظر روانی فشار بسیار زیادی بر روی شرکت قرار خواهد گرفت.

تهیه امکانات بهداشتی

تهیه امکانات بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی فقط محدود به محیط کار نیست. کارمندان باید در محیط‎ های خارج از دفتر کار نیز این نکات را رعایت نمایند. در غیر این صورت تاثیرگذاری توصیه‎ های موردنظر به شدت کاهش می ‎یابد. ارائه آموزش ‎های مربوط به استفاده از ماسک، دستکش و همچنین انواع ژل ‎های بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد. رعایت این نکات میزان ابتلا به ویروس کرونا را به شدت کاهش می‎ دهد. همچنین وضعیت شرکت‎ ها از نظر تعامل با کارمندان را نیز بهبود خواهد داد. هرچه برندها توجه بیشتری به وضعیت کارمندان ‎شان داشته باشند، ارتباط بلندمدت آنها بهتر خواهد شد.

نظر شما