شناسهٔ خبر: 43466410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون حمل و نقل شهرداری تهران:

بدون کمک مردم توفیقی حاصل نمی‌شود/ افتتاح 12 ایستگاه مترو تا پایان سال/ کمبود 1500واگن مترو در تهران

رضا پورحسین

همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی با حضور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی گفت: امروزه کلیه تلاش ها زمانی به نتیجه خواهد رسید که مردم نیز در کنار ما باشند. امروز پلیس و فرماندهان و سرداران با تلاش مجدانه امنیت کشور را تامین می کنند به گونه ای که کمتر کشوری در منطقه به اندازه جمهوری اسلامی ایران امنیت دارد.

او افزود: در تمامی عرصه ها بدون همکاری مردم توفیقی حاصل نمی شود. تمامی امور باید برای مردم انجام شود تا مردم نیز با ما همراه شوند.

مناف هاشمی گفت: یک قرارداد 105 واگنی را با شرکت واگن سازی تهران بزودی منعقد خواهیم کرد تا مترو و حمل و نقل عمومی توسعه یابد. امید است تا پایان سال 12 ایستگاه مترو دیگر افتتاح شود. تحریم ها به مردم فشار زیادی کرده است اما مانع تلاش های عمرانی ما نشده است. باید در حوزه های تصمیم گیری اتفاقات خوبی بیفتد. بیش از 100 جلسه با مسئولین کشوری داشته ایم و بزودی شاهد نتایج این جلسه هستیم.

او افزود: عزم ما جدی است تا تمام نقاط حادثه خیز تهران را اصلاح هندسی کنیم. تمامی این مناطق شناسایی شده است و تلاش این است که عامل مسیر و خیایان را در تصادفات کاهش دهیم. 600 نفر در سال 98 در خیابان های تهران بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند. امید است امسال شاهد کاهش 20 درصدی این آمار باشیم و تلاش ما این است که آمار را به زیر 500 در سال جاری برسانیم.

مناف هاشمی گفت: در برهه ای از زمان هستیم که هم کرونا و هم تحریم ها فشار زیادی به مردم وارد می کند و کار را برای ارائه خدمات بهتر به مردم سخت کرده است. پیشگیری، فرهنگ سازی و آموزش امروز باید سرلوحه امور قرار گیرد. فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در هر نقطه ای از ایران خدمت کرده است در آن محل شاهد تحولات خوب زیادی بوده ایم و امروز تهران نیز افتخار مدیریت سردار رحیمی را دارد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران اظهار کرد: حمل و نقل عمومی تهران امروز مشکلات زیادی دارد. 10 سال است که نتوانسته ایم حمل و نقل عمومی خود را نوسازی کنیم. در گذشته 82.5 درصد خرید یک اتوبوس به عهده دولت بود و باقی آن را شهرداری پرداخت می کرده است. زمانی که کمک دولت برداشته شود شهرداری دیگر نمی تواند از محل درآمدهای خود اتوبوس چند میلیاردی خریداری کند. امروز با 1450 واگن در مترو فعالیت می کنیم که برخی از آن ها فرسوده است و در این زمینه نیز نیاز به نوسازی داریم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران افزود: امروز 1500 واگن در تهران کم داریم و تحریم ها نیز فشار وارد می کند و نقدینگی نیز کم است و این عرصه را برای ما سخت کرده است. شان مردم تهران بیش از این است که سوار این تاکسی های فرسوده شوند. دوران سختی در پیش است و خودروسازان نیز نمی توانند با ما همراهی کنند. به تازگی مقرر شده است به رانندگان تاکسی 70 میلیون تومان وام داده شود تا 15 هزار تاکسی تا پایان سال نوسازی شود. شرکت های خودروسازی و ایران خودرو باید به ما کمک کنند. نباید بالا رفتن قیمت ارز را بهانه کنیم و قیمت ها را لحظه ای بالا ببریم.

مناف هاشمی تصریح کرد: 250 دستگاه اتوبوس در ماه آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود و تلاش این است تا پایان سال 500 دستگاه وارد تهران شود. رانندگان حمل و نقل عمومی امروز روزهای سختی را می گذرانند و باید مسئولین به فکر معیشت این قشر باشند.

//انتهای پیام: 5

بیشتر بخوانید:

نظر شما