شناسهٔ خبر: 43465990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران زیبنده نظام نیست

طاهره رفعتی

استاندار گیلان، با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت مسکن برای ایثارگران استان، اظهار کرد: زیبنده نظام نیست که ایثارگران ما مشکل مسکن داشته و فرزندان شاهد بیکار باشند.

صاحب‌خبر -

ارسلان زارع در جلسه امضای تفاهم نامه تامین زمین، ساخت مسکن، ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران استان گیلان که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت اعیاد ماه ربیع الاول به ویژه ولادت با سعادت پیامبر اسلام(ص)، اظهار کرد: ربیع الاول ماه شادمانی مسلمانان است.

وی دوران دفاع مقدس را دوران ایستادگی و مقاومت جوانان این مرز و بوم از جمله گیلانی ها در میدان رزم دانست و افزود: شهدا و ایثارگران فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت زا به وجود آوردند و در میهن اسلامی ما نهادینه کردند.

استاندار گیلان ادامه داد: اگر امروز از روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر همه تحریم های ناجوانمردانه و ظالمانه دولت استکبار برخوردار هستیم، بی تردید حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس در ترویج و تثبیت این فرهنگ والا و این روحیه ارزشی تاثیرگذار بوده اند.

زارع، با بیان اینکه شهدا و جانبازان فضای جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت عطرآگین کردند، گفت: امروز این فرهنگ در عرصه های مختلف احساس می شود و شاهد صبر و ایثار و ایستادگی و مقاومت آحاد مردم هستیم. خانواده های شاهد و ایثارگر نیز به عنوان یادگاران دوران دفاع مقدس الگوهای جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی با اشاره به نقش ایثارگران در اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: فرهنگ جهاد و ایثار و مقاومت مولفه ای مهم برای تاب آوری جامعه و تحمل مشکلات است لذا به معنای واقعی کلمه این فرهنگ را در جامعه می بینیم و هرگز درماندگی در بین مردم ما احساس نمی شود.

نماینده دولت در گیلان، کلام خانواده های شهدا و ایثارگران را روحیه بخش و نشاط آور دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به جامعه ایثارگری یکی از توفیقات الهی است. امروز با شرایط سخت و دشوار اقتصادی مواجه هستیم و لذا یکی از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید استفاده از همه ظرفیت ها برای رفع مشکلات حوزه ایثارگران است.

زارع، با بیان اینکه از همه ظرفیت ها باید برای ارتقای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری بهره ببریم، یادآور شد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند همراهی و همکاری لازم را با بنیاد شهید داشته باشند.

وی ساماندهی گلزارهای شهدا را یکی از برنامه های فرهنگی خوب بنیاد شهید دانست که در گیلان روند مناسبی دارد و عنوان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب و پیگیری رئیس جمهوری باید ساماندهی گلزارهای شهدا را تحقق ببخشیم.

استاندار گیلان، با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت مسکن برای ایثارگران استان، اظهار کرد: زیبنده نظام نیست که ایثارگران ما مشکل مسکن داشته و فرزندان شاهد بیکار باشند لذا آمادگی داریم تا تصمیم ارزشمند دولت را از طریق امضای تفاهم نامه های ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای ایثارگران اجرایی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما