شناسهٔ خبر: 43465716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل نوسازی مدارس فارس:

جمع‌آوری ۹۰ درصد بخاری‌های نفتی/ ترویج فرهنگ مشارکت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با بیان اینکه فارس بیشترین میزان استفاده از بخاری نفتی در مدرسه را داشته است، گفت: طرح جمع‌آوری ۶ هزار بخاری نفتی را اجرایی و بالغ بر ۹۰ درصد این بخاری‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

سرافراز موصلی سه‌شنبه ۲۹ مهر در یک کنفرانس خبری گفت: جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در تمام مناطق استان فارس اعم از نقاط دارای زیرساخت‌های استاندارد یا فاقد این زیرساخت‌ها در دستور کار است، به این معنا که بخاری نفتی موجود در مدارس روستاهایی که فاقد برق و گاز باشند هم جمع‌آوری می‌شود.

موصلی با بیان اینکه در استان فارس مدرسه خشت و گلی نیست، گفت: سال گذشته آخرین مدرسه خشت و گلی را جمع‌آوری کردیم؛ البته مدرسه کانکسی در مناطقی از استان فارس بنا به ضرورت‌هایی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در بعضی از مناطق که با کاهش جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم و ساخت مدارس ۲ کلاسه هم توجیهی برای آینده ندارد و در مناطقی که با افزایش یکباره جمعیت دانش‌آموزی روبرو باشیم، از مدارس کانکسی استفاده می‌شود و به همین دلیل تعداد این مدارس سیال بوده و ثابت نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس همچنین یادآور شد که در این استان ۷۸۰ مدرسه نیازمند تخریب، نوسازی یا بازسازی وجود دارد و گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای سال ۹۹ در استان فارس از محل مشارکت خیرین ۱۳۰ میلیارد تومان است که به همین میزان نیز منابع اعتباری دولتی اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوسازی مدارس فارس اکنون نسبت به زمان بندی تامین منابع مالی پیش بینی شده، جلوتر است، گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده است و امیدوار هستیم و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال مالی، یعنی تیرماه سال آینده، کل اعتبار مورد نظر تحقق یابد.

موصلی کارنامه‌ی خیرین مدرسه ساز فارس را بسیار درخشان توصیف و اضافه کرد: تنها در سال ۹۸ بالغ بر ۶۵۱۴ کلاس درس در قالب ۱۲۵۷ مدرسه در استان فارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

او با اشاره به اینکه ۱۲۶ مدرسه با ۱۰۸۰ کلاس درس در سطح استان فارس مراحل ساخت را طی می‌کند، خاطرنشان کرد که طی سال ۹۸ تعداد ۵۸ پروژه شامل ۴۱۱ کلاس درس، در استان فارس افتتاح شده است.

موصلی تاکید کرد که در میان شهرهای استان فارس، بیشترین نیاز به مدرسه در شیراز وجود دارد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی، کمترین سرانه فضای آموزشی در سطح استان فارس مربوط به شهرستان شیراز است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس، آجر به آجر را یکی از موفق‌ترین طرح‌های جلب مشارکت مردمی برای احداث واحدهای آموزشی دانست و گفت: به نظر می‌رسد که اهمیت مدرسه سازی آنگونه که باید به جامعه منتقل نشده است.

وی با تاکید براینکه مدرسه سازی و مشارکت در آن، یکی از بارزترین مسائل در حوزه مسئولیت اجتماعی است، گفت: تا زمانیکه شهروندان نسبت به دارایی‌های یک شهر احساس مالکیت نداشته باشند، در مقابل آن احساس مسئولیت هم نخواهند داشت.

موصلی با اشاره به اهمیت کار رسانه در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در امر ساخت و تجهیز مدارس، گفت: اصلی‌ترین هدف در طرح آجر به آجر، تلاش برای ترویج فرهنگ مشارکت در سطح جامعه و افزایش سطح مسئولیت اجتماعی است.

موصلی یکی دیگر از اهداف پویش آجر به آجر را استفاده از رویکرد جمع سپاری و مشارکت آحاد مردم در امر مدرسه سازی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای عنوان و اضافه کرد: خیران و شهروندان با هر میزان از توان مالی می‌توانند برای مشارکت در امر مدرسه سازی به سامانه مهر مدرسه یا سایت مجمع خیرین مدرسه ساز مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما