شناسهٔ خبر: 43465621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا 29 مهر 99

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۱۸۲ نفر خبر داد و گفت: در طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ بیمار هم استانی هم جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۳۱۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٢ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶۲۱ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی اذعان داشت: از ۹۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج موارد مثبت مربوط به شهرستان های بویراحمد و چرام می باشند. 

 وی اضافه کرد: تغییر فصل و شروع بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا وضعیت ماه های آینده را با چالش مواجه می کند، بنابراین توصیه میشود مردم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را به صورت ویژه در زندگی خود اجرا نمایند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: عادی انگاری کرونا خطر بالقوه ای برای سلامت عموم است که متاسفانه جامعه ما با آن مواجه بوده که خود هشدار دهنده است.

دکتر یزدان پناه در پایان گفت: مردم می توانند با رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در اجتماعات  ،ماندن در منزل و عدم خروج  از خانه بجز در موارد ضروری،رعایت فاصله فیزیکی با دیگران (حدود ٢ متر)، شستن مکرر دست‌ها و زدن ماسک و عدم حضور در نشست های خانوادگی ضمن قطع زنجیره انتقال ویروس، مدافعان سلامت را یاری کنند و سلامت خود، خانواده و بقیه افراد جامعه را بخطر نیاندازند .  در ضمن لازم است افراد مشکوک و  افراد کرونای قطعی که  در خانه قرنطینه می باشند تا حدود ٢ هفته از شروع بیماری از قرنطینه خارج نشوند .

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما