شناسهٔ خبر: 43465469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون صنایع دستی کرمانشاه:

دفتر نمایندگی "روز جهانی چوب" در ایران راه اندازی می‌شود

فاطمه احمدیان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بزودی دفتر نمایندگی روز جهانی چوب در ایران و در شهر کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حسین ویسی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان روز جهانی چوب که از حدود 100 کشور دنیا در آن عضویت  دارند، هرساله رویداد روز جهانی چوب را به میزبانی یکی از کشورها برگزار می‌کند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این رویداد برگزار نشد، لذا با همت یکی از هنرمندان برجسته منبت کار استان میزبانی رویداد منطقه ای روز جهانی چوب 2020 را برای استان گرفتیم.

وی افزود: از آنجایی که علیرضا باوند پور از هنرمندان مطرح منبت کار و پیکره تراشی استان به نمایندگی از ایران عضو این سازمان است، لذا مجوز برگزاری این رویداد را برای استان گرفت و 17 شهریور امسال به مدت چهار روز در محوطه تاریخی تاق بستان با موضوع کتیبه بیستون برگزار شد.

معاون صنایع دستی کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به برگزاری موفقیت آمیز این رویداد، برآن شدیم تا دفتر نمایندگی روز جهانی چوب را در ایران و برای شهر کرمانشاه بگیریم تا هرساله رویداد منطقه ای روز جهانی چوب را در یکی از استان‌های ایران با مدیریت کرمانشاه برگزار کنیم.

وی بااشاره به کسب مجوزها از سازمان روز جهانی چوب برای راه اندازی این دفتر، درخصوص اهداف مهمی که در این دفتر دنبال می‌شود هم گفت: تبادل نظر با هنرمندان برجسته رشته چوب در دنیا، استفاده از دانش روز این رشته و پرورش هنرمندانی در سطح بین المللی و تولید و عرضه محصولاتی در رشته چوب که جهانی باشد، از مهمترین اهدافی است که با راه اندازی این دفتر آن را دنبال می‌کنیم.

ویسی در ادامه از راه اندازی "آکادمی چوب" کرمانشاه در کنار این دفتر خبرداد و گفت: شناسایی استعدادها، کشف افراد خلاق، آموزش، ارتقاء سطح دانش و توانایی هنرمندان رشته چوب از برنامه هایی است که دراین آکادمی آن را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، وجود هنرمندانی شاخص در رشته چوب از جمله علیرضا باوندپور و تیم سیزده نفره ای که ایشان را برای خلق اثری از کتیبه بیستون در رویداد منطقه روز جهانی چوب یاری کردند، باعث شده تا کرمانشاه پتانسیل های بالای خود در این رشته را نشان دهد.

انتهای پیام  

نظر شما