شناسهٔ خبر: 43465463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت ۱۴ وقف جدید با نیت حوزه سلامت و فقرزدایی در یزد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه یزد گفت: طی یک سال گذشته ۱۴ وقف جدید در حوزه سلامت، بیماران سرطانی و گره‌گشایی از فقرا در شهر یزد ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدحسین کاظمی در نشست خبری که به منظور گرامیداشت دهه وقف انجام شده است، با بیان این‌که ۷۰ درصد موقوفات یزد روضه خوانی هستند، اظهار کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ وقف نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مطلوب واقفین در راستای رفع نیازهای روز جامعه، افزود: تمام افراد با سلایق مختلف در خصوص ترویج فرهنگ وقف مسئولند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه یزد در ادامه حراست و صیانت از نیات واقفین را اصلی‌ترین وظیفه این نهاد دانست و گفت: مهمترین وجه تمایز  وقف ماندگاری آن برای نسل آینده است که این وظیفه کلیدی به عهده اوقاف گذاشته شده است.

کاظمی با بیان این‌که طی یک سال گذشته ۱۴ وقف جدید در شهر یزد ثبت شده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز، ۴۶ مورد موقوفه تازه در محدوده اداره اوقاف یزد کشف شده است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر اطلاعات ۲۵۰۰ موقوفه و ۹ هزار رقبه در اداره اوقاف شهرستان یزد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وقف‌های جدید همگی در حوزه‌های سلامت، گره‌گشایی مالی از فقرا و بیماران و کودکان سرطانی انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان یزد جذب مشارکت خیرین و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بر روی موقوفات بدون درآمد را ضروری دانست و بیان کرد: بعد از افزایش شیوع کرونا اداره اوقاف یزد در راستای نیات واقفین و بعد از کسب مجوزه‌های لازم یک سری اقدامات عام‌المنفعه را در دستور کار خود قرار داده و با مشارکت خیرین این خدمات همچنان ادامه دارد.

کاظمی راه‌اندازی ۳۰ کارگاه تولید ماسک، توزیع تاکنون ۱۲ هزار ماسک، تهیه ۱۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی و توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی، از جمله خدمات انجام شده و در دستور کار اداره اوقاف شهرستان یزد عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰مورد کمک جهزیه به ارزش یک میلیارد تومان بین جامعه هدف در شهر یزد توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح پمپ بنزین، کارخانه یخ و کلنگ‌زنی دو مجتمع تجاری، از جمله برنامه‌های شاخص اداره اوقاف یزد در دهه وقف است.

رئیس اداره اوقاف یزد در پایان گفت: تهیه و توزیع ۳۰۰ بسته لوازم التحریر(بسته مهر)، ۳۰۰ بن کفش، ۲۰۰ بن لباس به ارزش هر کدام ۲۵۰ هزار تومان و توزیع ۲۰۰ بن گوشت از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره اوقاف به مناسبت دهه وقف در یزد است.

انتهای پیام/ر

 

 

نظر شما