شناسهٔ خبر: 43464858 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهران مدیری، مهدی احمدوند و آرون افشار در یک قاب

در مورد خوانندگی مهران مدیری عموما دو دیدگاه به وجود آمده است: عده‌ای معتقدند مهران مدیری خواننده ماهری نیست، و آهنگ های او تنها به دلیل شهرت و محبوبیتی که در عرصه تصویر داشته، مورد استقبال قرار گرفته است. اما عده ای از مخاطبان و حتی بسیاری از خوانندگان حرفه ای کشور معتقدند که مهران مدیری در خوانندگی بی نظیر و حتی صاحب سبک است.

صاحب‌خبر -
مهران مدیری چهره شناخته شده سینما، تلویزیون، رادیو و موسیقی است. او در 18/1/1346 در تهران به دنیا آمد. بیشتر کارهای تلویزیونی که مهران مدیری کارگردانی و بازی کرده است، جنبه طنز دارد. از جمله مجموعه های تلویزیونی ایشان می توان به باغ گیلاس، پرواز57، ساعت خوش، پاورچین، نقطه چین، شب های برره، باغ مظفر، مرد دوهزارچهره، در حاشیه 1 و 2 و برنامه دورهمی اشاره کرد. مهران مدیری علاوه بر بازیگری و کارگردانی در حوزه صداپیشگی، موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت دارد. او صدای گرمی دارد و هر بار که آهنگی منتشرکرده مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. مهران مدیری برای برخی از کارهای خود مانند سریال های شب های برره، باغ مظفر، قهوه تلخ و... تیتراژخوانی کرده که از جمله فعایت های جذاب او در زمینه خوانندگی بوده است.

مهران مدیری در سال 1379 برای اولین بار آلبومی با نام "از روی سادگی" منتشر کرد. موسیقی این آلبوم را بابک بیات و فردین خلعتبری کار کرده اند. از آن پس مهران مدیری چندین اجرای زنده از جمله کنسرت برج میلاد راهم به پرونده خوانندگی خود افزود. قطعه یار تویی نیز که به یاد عارف لرستانی منتشر شد تک آهنگ ساخته شده توسط این خواننده محبوب است.

لیست آهنگ های آلبوم از روی سادگی

مسافر

پنجره

رقص ایرانی

صبح عید

ترانه کو

ستارهٔ گمشده

گل آرزو

مهران مدیری، خواننده یا بازیگر؟

در مورد خوانندگی مهران مدیری عموما دو دیدگاه به وجود آمده است: عده‌ای معتقدند مهران مدیری خواننده ماهری نیست، و آهنگ های او تنها به دلیل شهرت و محبوبیتی که در عرصه تصویر داشته، مورد استقبال قرار گرفته است. اما عده ای از مخاطبان و حتی بسیاری از خوانندگان حرفه ای کشور  معتقدند که مهران مدیری در خوانندگی بی نظیر و حتی صاحب سبک است.

بیوگرافی مهدی احمدوند

مهدی احمدوند در عرصه خوانندگی پاپ، ترانه سرایی، نوازندگی و تنظیم آهنگ فعال می باشد. او در 29/11/1370 در کرج به دنیا آمده است. احمدوند فعالیت موسیقیایی خود را از سنین نوجوانی (در سن 14سالگی) و با آموزش ساز ویولون آغاز کرد. اگرچه ورود او به عرصه موسیقی با علاقه به ویولون اتفاق افتاد، اما بعدها به سمت خوانندگی گرایش بیشتری یافت. علاقه مهدی احمدوند به خوانندگی تا حدی بود که کم کم تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خواننده های نسل جوان ایران شد. از جمله بارزترین ویژگی های شخصیتی او اعتماد به نفس بالا است.

آلبوم ها و آهنگ های مهدی احمدوند

قطعه عشق اول مهدی احمدوند که ترانه سرایی، آهنگسازی و تنظیم آن نیز بر عهده خودش بود، محبوبیت چشمگیری را برای او به ارمغان آورد.

مهدی احمدوند در سال های گذشته آلبوم های "خونه غرور" و "نقطه ضعف" و "موج منفی" را به صورت اینترنتی منتشر کرد. اما اولین آلبوم رسمی مهدی احمدوند با نام "از این ساعت" در شهریور 1393 منتشر شد. آلبوم "ساعت هفت" نیز در دی ماه 1395 دومین آلبوم رسمی او بود.

مهدی احمدوند بارها این گفته را تکرار کرده است که: به خوانندگی بیشتر علاقه دارم تا آهنگسازی! اما همچنان برای بیشتر کار های خودش آهنگسازی می کند. برخی از آهنگ های جذاب و شنیدی مهدی احمدوند:

جنون، خیال، نفس، درد، قرار، در به در، هوای تو، عشق من، لیلی، دیوونه، هوای پاییز، آره آره، احساسی و...

مهدی احمدوند تجربه خوانندگی دونفره را با سامان جلیلی و حامد برادران دارد. او همچنین برای خواننده های زیادی مانند سامان جلیلی، علیرضا روزگار، فرزاد فرزین، مهدی عسگری، سامان خسروی و...  ترانه سرایی، آهنگسازی یا تنظیم کرده است.

مهدی احمدوند همواره گفته که ترانه هایش مخاطب خاصی ندارد و هدفش از خوانندگی صرفا موسیقی است. اما هنرمند مورد علاقه مهدی احمدوند، شادمهر عقیلی است.

آرون افشار

بیوگرافی آرون افشار

وحید افشار خواننده و آهنگساز جوان ایرانی که او را با نام آرون افشار می شناسیم در 1/4/1377 در مشهد به دنیا آمده است. گویا موسیقی در خانواده افشار موروثی است! پدرِ آرون افشار که خود خواننده و نوازنده پیانو بود، پسرش را برای ورود به عرصه موسیقی تشویق و حمایت کرد. آرون افشار با وجود پدری هنرمند و حامی از سنین کودکی به آموختن گیتار و پیانو پرداخت، و گیتار تبدیل به ساز تخصصی او شد. برادر کوچکتر او نیز در حال آموختن موسیقی می باشد. آرون افشار از آن خواننده هایی بود که توانست با سرعت حیرت آوری به شهرت و محبوبیت باورنکردنی دست یابد. گویا صدای گرم و دلنشین او به دلِ بسیاری از مخاطبان جوان و نوجوان نشسته است. او در سبک پاپ مشغول به فعالیت است و نکته جالب این که معمولا آهنگ کارهای آرون افشار به دست خودش ساخته می شود.

از آن جا که می دانم سوال خیلی از مخاطبان است، این را هم می گویم که آرون افشار هنوز ازدواج نکرده و مجرد است!

آهنگ های آرون افشار

فعالیت جدی آرون افشار در حرفه موسیقی از سال 1396 آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است. از آهنگ های دوست داشتنی و پرمخاطب او می توان این آثار را نام برد:

ترکم کردی

طبیب ماهر

خط و نشان

شب رویایی

مادر

یار قدیمی

دلشوره

زلزله

گیسوپریشان

کجایی

و آهنگ "جانم باش" از آرون افشار که هنوز هم کوچک و بزرگ و پیر و جوان زمزمه اش می کنند!

اولین کنسرت آرون افشار نیز در تاریخ 28/10/1398 در برج میلاد برگزار گردید.

رمز موفقیت زودهنگام آرون افشار

شاید بتوان گفت انتشار آهنگ های فوق العاده احساسی موجب شد که مردم این خواننده تازه نفس و جوان را تا این حد دوست داشته باشند. اما قطعا عوامل دیگری نیز در رسیدن به این محبوبیت و شهرت تاثیرگذار بوده است. معین رهبر مدیر هنری و تنظیم کننده کارهای آرون افشار می باشد که کمک زیادی به پیشرفت او کرده است. حضور آرون افشار در برنامه خندوانه رامبد جوان و اجرای ترک جانم باش در این برنامه نیز او را به بسیاری از مخاطبان تلویزیون معرفی کرد. پس از آن آرون افشار در خیلی از برنامه های تلویزیونی از جمله دورهمی نیز دعوت شد.

باید دید این هنرمند دوست داشتنی که در بدو جوانی به دل های مردم راه یافته تا کی در آسمان شهرت می‌درخشد؟ آیا محبوبیت او ماندگار خواهد بود؟

نظر شما