شناسهٔ خبر: 43464474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکلیف لیگ برتر والیبال هفته آینده مشخص می‌شود

تهران- ایرنا- تکلیف شیوه برگزاری لیگ برتر والیبال ایران هفته آینده و بر اساس دیدگاه باشگاه‌های حاضر در مسابقات مشخص می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همه‌گیری ویروس کرونا ادامه برگزاری لیگ برتر والیبال ایران را با چالش جدی مواجه کرده است. مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای تعداد زیادی از اعضای تیم‌های حاضر در مسابقات، فدراسیون را مجبور کرد که مسابقات را چند هفته تعطیل کند و به دنبال راه چاره‌ای برای حل مشکل باشد.

برگزاری مسابقات،‌ ۲ روز مانده به هفته هشتم متوقف شد و بر اساس اعلام فدراسیون، قرار است از هفتم آبان از سر گرفته شود. اما با افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و رکوردشکنی تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹، مشخص نیست امکان ادامه دادن به مسابقات با همان شیوه گذشته وجود دارد یا نه.

در همان چند هفته برگزار شده لیگ هم کرونا بارها دردسرساز شد. در هفته نخست مسابقات تیم هورسان رامسر فقط هشت بازیکن در اختیار داشت و هر سه پاسور پیکان کرونایی شده بودند. در هفته هفتم هم مسابقه سایپا و شهرداری ورامین به دلیل ابتلای ۲۵ نفر از اعضای تیم شهرداری لغو شد. در روزهای گذشته که هیچ مسابقه‌ای هم برگزار نمی‌شد، سایپا سه کرونایی، پیکان ۱۱ و آذرباتری ارومیه ۱۷ کرونایی جدید داشتند. تیم‌هایی مثل راه‌یاب ملل مریوان هم چند مورد مثبت در تیم خود گزارش دادند.

همین امروز (سه‌شنبه) لیگ برتر فوتبال ایران هم که قرار بود از ۱۰ آبان آغاز شود، با تصمیم ستاد مقابله با کرونا در ورزش، به تعویق افتاد و ۱۶ آبان به عنوان تاریخ جدید اعلام شد. در این شرایط ممکن است اجازه برگزاری مسابقات والیبال در روز هفتم آبان صادر نشود.

فدراسیون والیبال که با چالش بزرگی روبرو شده است،‌ هفته گذشته سه شیوه پیشنهادی خود را به باشگاه‌ها ارائه داد تا درباره برگزاری نیم‌فصل دوم مسابقات تصمیم‌گیری شود. باشگاه‌ها تا امروز فرصت داشتند که دیدگاه‌های خود را به صورت کتبی به فدراسیون ارائه کنند و در نهایت به گزینه‌ای که بیشترین رای را کسب کند عمل شود.

بیشتر مربیان تیم‌های لیگ برتری در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که با برگزاری مسابقات به شیوه متمرکز موافق هستند و به نظر می‌رسد در نهایت هم این شیوه انتخاب شود اما سوال دیگر این است که این رقابت‌ها در یک گروه برگزار شود یا ۲ گروه؟ انتخاب میزبان مسابقات متمرکز هم چالش دیگر پیش روی فدراسیون است زیرا باید شهری برای این کار انتخاب شود که هم به اندازه کافی سالن برای تمرین و مسابقه داشته باشد و هم امکانات کافی برای اسکان و حمل و نقل تیم‌ها.

امروز میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال اعلام کرد که هفته آینده تصمیم درباره شیوه برگزاری ادامه لیگ اعلام می‌شود. فصل گذشته لیگ برتر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نیمه‌تمام ماند و نه قهرمان مشخص شد و نه تیم‌های سقوط‌کننده. این بار فدراسیون و باشگاه‌ها تصمیم دارند راهی برای برگزاری لیگ در روزهای کرونازده پیدا کنند.

نظر شما