شناسهٔ خبر: 43463798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهرداري بايد همه منابع درآمدي را به خزانه شهرداري واريز کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- تذکر رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی به شهرداری گفت: شهرداری موظف است همه منابع درآمدی را به حساب‌های درآمدی نزد خزانه شهرداری تهران واریز کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، حق شناس در جلسه شورای شهر گفت: به منظور صیانت از منابع و درآمد‌های عمومی و اختصاصی، تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات تابعه شهرداری تهران موظفند همه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم به حساب‌های درآمدی نزد خزانه شهرداری تهران که به تأیید شورای اسلامی شهر رسیده است، واریز کنند و هرگونه واریزی به حسابی غیر از حساب‌های مذکور تخلف از قانون محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: خزانه داری شهرداری هم مکلف است در مدت 3 ماه نسبت به استقرار خزانه داری الکترونیک و حذف هرگونه دریافت نقدی وجه در همه واحد‌های شهرداری و جایگزین نمودن دریافت و پرداخت الکترونیک اقدام کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: سازمان فرهنگی و هنری، سازمان ورزش، شرکت برج میلاد و موسسه همشهری مانند جزایری جداگانه از سیستم مالی شهرداری فعالیت می‌کنند و تصویب تبصره‌های 1 و 3 بودجه 99 شهرداری، کوچکترین اثری در تغییر رویه‌های مالی غلط و غیرشفاف پیشین این سازمان‌ها و شرکت‌ها نداشته است.
وی افزود: نتایج حاصل از این عدم شفافیت مالی را می‌توان به خوبی در وضعیت اسفبار کنونی این سازمان‌ها و شرکت‌ها مشاهده کرد به گونه‌ای که هر 4 واحد مذکور با وابستگی مزمن به بودجه عمومی شهرداری تهران به طرق مختلف و با وجود آنکه در مجموع 600 میلیارد تومان از مصارف بودجه عمومی شهرداری را هزینه می‌کنند، به اذعان مدیرانشان با کسری بودجه قابل توجهی مواجهند.
عضو شورای شهر تهران گفت: ضمن تذکر، انتظار می‌رود شهردار در خصوص ارائه پاسخ و گزارش دقیق اهتمام و جدیت لازم و کافی را در دستور کار قرار دهد.

نظر شما