شناسهٔ خبر: 43461839 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

محمد حسین کنعانی زادگان: درخواستم از پرسپولیس نامعقول نیست / با تمام مشکلات به فینال رسیدیم

مهدی پورپاکار

مدافع تیم پرسپولیس حمدالله مهاجم تیم النصر را خطرناک ترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا دانست

صاحب‌خبر -

محمد حسین کنعانی زادگان در خصوص صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، عدم حضورش در دور جدید تمرینات پرسپولیس، مذاکره اش با مدیران باشگاه، اتفاقات مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و ... صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، گفتگوی محمد حسین کنعانی زادگان با ایرنا را می خوانید:

ابتدا در مورد صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صحبت کن.

از اینکه این اتفاق رخ داد واقعا خوشحالم. تورنمنت سختی را پشت سر گذاشتیم. ما قبل از سفر به قطر در انتهای جدول گروه مان بودیم اما توانستیم با تدابیر کادر فنی، غیرت بازیکنان و دعای هواداران مان به فینال برسیم. این اتفاق در شرایطی رخ داد که فاصله بازی ها خیلی کم بود اما با تمام این مشکلات به فینال رسیدیم.

هنوز در دور جدید تمرینات حضور ندارید، آیا جلسه ات با مدیران باشگاه برگزار شد؟

پیش از رفتن به قطر مدیران باشگاه قول هایی دادند و قرار شد که بعد از لیگ قهرمانان آسیا و اردوی تیم ملی صحبت کنیم که این اتفاق رخ نداد. البته چون من در اردوی پرسپولیس و بلافاصله اردوی تیم ملی بودم و استراحت نداشتم الان در استراحت هستم. در این بین منتظر هستم تا از طرف باشگاه هم با من تماس بگیرند تا کار را تمام کنیم.

 

شایعه شده که تو درخواست های عجیب و غریبی از باشگاه داشته و مثلا طلب 10 یا 15 میلیارد پول کردی، این مسئله درست است؟

اصلا چنین مسئله ای درست نیست. من در مدتی که پرسپولیس بودم، حاشیه ای نداشتم و بهترین عملکرد خودم را هم نشان دادم. من بازیکن فیکس تیم ملی و پرسپولیس هستم و 26 سال دارم پس عجیب نیست که پیشنهاد داشته باشم. اما همیشه گفتم هیچ باشگاهی مثل پرسپولیس نیست و من دوست دارم این پیراهن را همیشه تنم کنم. اینکه می ‌گویند درخواست 10 یا 15 میلیاردی داشتم اصلا درست نیست. البته یکی دو باشگاه ایرانی و باشگاه های قطری چنین پولی می دهند اما اینطور نیست که چنین درخواستی از پرسپولیس داشته باشم. فقط دوست دارم که باشگاه به مسئله من رسیدگی کند، درخواستی که من دارم اصلا نامعقول نیست و به همان قیمت معقول راضی هستم.

چرا قبل از لیگ قهرمانان آسیا این توافق انجام نشد؟

قبل از لیگ قهرمانان آسیا با باشگاه به توافق رسیدم و فقط یک امضا مانده بود که موکول شد به بعد از لیگ قهرمانان آسیا. اتفاقا رسول پناه هم به قطر آمد و گفت مشکلات حل می ‌شود و وقتی برگشتیم مسئله تو را درست می ‌کنم. حالا هم منتظر هستم در چند روز آینده تماس بگیرند و من به باشگاه بروم.

 

به نظرت پرسپولیس توانایی این را دارد که در فصل جدید لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آسیا به موفقیت برسد؟

همه می‌ دانند که ما چقدر تیم خوبی هستیم. وقتی در چهار سال گذشته دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و پوکر قهرمانی کردیم، یعنی همه زحمت کشیدند. از بازیکنان و کادر فنی گرفته تا هواداران که ما مدیون آنها هستیم. این تیم با این هواداران حقش است که بهترین نتایج را بگیرد. در این بین باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم تا در چند جبهه به زمین برویم و بتوانیم برای پرسپولیس و هوادارانش افتخارآفرینی کنیم.

منظور از این برنامه ریزی چیست؟

وقتی شما می ‌خواهید در فینال لیگ قهرمانان آسیا و یا جام باشگاه ‌های جهان نتیجه بگیرید، باید بازیکن خوب جذب شود. باید تمامی ضعف ها برطرف شود که این هم برمی‌گردد به مدیریت چون کادرفنی در این مدت تمام تلاشش را انجام داد و پشتوانه خوبی برای ما بوده، الان هم باید باشگاه پشتوانه خوبی برای کادرفنی باشد تا بتوانند بهترین نفرات را جذب کنند. هر چند تمام بازیکنان فعلی پرسپولیس بهترین ها در پست خود هستند اما می شود که بازیکنان دیگری هم اضافه شوند.

به نظرت بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شدند خوب بودند و توانستند در پرسپولیس جا بیفتند؟

خدا را شکر همه بازیکنانی که جذب شدند خوب هستند و قابل اتکا. ضمن اینکه آقا یحیی هم از آنها شناخت کاملی دارد. روز اولی که آنها به پرسپولیس آمدند همه گفتند که شرایط پرسپولیس با دیگر تیم ها فرق دارد اما خوشبختانه بچه ‌ها خیلی زود هماهنگ شدند و روز به روز هم بهتر می‌ شوند.

 

از زمانی که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس شده بیشتر در کارهای هجومی حضور پیدا می کنی، آیا این خواسته خودت است یا یحیی؟

هر مربی تکنیک و تاکتیک خاص خودش را دارد و با سبک خودش کار می ‌کند. من که بازیکن تیم ملی و پرسپولیس هستم باید هر چیزی که کادر فنی می خواهد را زود یاد بگیرم. الان هم شرایط طوری است که بیشتر می‌ توانم در کارهای هجومی کمک کنم و چون توانایی این را دارم که پاس های در عمق بدهم و بازی سازی انجام بدهم به تیم کمک می کنم.

 در لیگ قهرمانان آسیا با چند مهاجم خطرناک مانند بغداد بونجاح، عبدالرزاق حمدالله، مهاجم استرالیایی التعاون، بازیکنان خارجی الشارجه و دراگان چران رو به رو شدید. به نظرت کدام یک از این بازیکنان سخت تر و غیرقابل مهارتر بود؟

همانطور که شما گفتید تمام بازیکنانی که نام بردید بسیار خطرناک و عجیب و غریب بودند. واقعاً پول خرید برخی از آنها به اندازه بودجه یک سال ما بود، اما از همه خطرناک ‌تر عبدالرزاق حمدالله بود. واقعاً کنترل کردن او کار خیلی سختی بود چون اصلا قابل پیش بینی نبود. حمدالله بسیار باهوش بود و وقتی توپ به او می رسید خیلی خطرناک میشد. خدا را شکر جز پنالتی اجازه ندادیم که مقابل ما کاری کند.

در بازی با النصر تو پنالتی اول پرسپولیس را زدی، واقعا زدن پنالتی در آن شرایط چه حس و حالی داشت؟ آیا استرس داشتی؟

قبل از مسابقات با آقا یحیی گفتم که توانایی و آمادگی این را دارم که در جریان بازی هم پنالتی بزنم و آقا یحیی هم به من گفت که مشکلی از این بابت وجود ندارد. البته در جریان بازی فقط یک پنالتی در بازی التعاون به ما رسید کرد آن را هم بشار زد چون من در زمین بودم. بازی با النصر وقتی پشت پنالتی رفتم فقط به فکر پرسپولیس و هواداران بودم. می خواستم پنالتی را گل بزنم تا هم فشار از روی تیم برداشته شود و هم خوشحالی بعد از گل انجام بدهم تا انگیزه تیم بالا برود، که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

ماجرای مکث کردنت از قبل از پنالتی چه بود؟

من از دروازه ‌بان النصر شناختی نداشتم و فقط می دانستم چند سالی در لیورپول بوده، به خاطر همین پیش خودم گفتم قبل از ضربه مکث می کنم او هر طرف رفت من به سمت مخالف می ‌زنم. وقتی پشت توپ ایستادم و خواستم ضربه بزنم مکث کردم اما دروازه بان تکان نخورد و این کار من را سخت تر کرد! هرچند به خاطر اینکه با بغل پا ضربه محکمی زدم نتوانست توپ را بگیرد. خدا را شکر می کنم که توانستم سربلند شوم و البته پرسپولیس هم به فینال برسد.

نظر شما