شناسهٔ خبر: 43461753 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فیلم کوتاه یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط در جهان امروز است

تهران- ایرنا- عضو هیئت‌انتخاب شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، گفت: فیلم کوتاه می‌تواند با ریتمی سریع و با استفاده از خط داستانی، دکوپاژ و البته زبان بدن، پیام خود را منتقل کند.

صاحب‌خبر -

گیتی خامنه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره ارتباط کرونا و سینما، اظهار داشت: کرونا به عنوان یک بحران مشترک توانست زبان سینمایی مشترکی بین هنرمندان جهان ایجاد کند. 

وی که عضو هیئت‌انتخاب شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بود با بیان اینکه بحران مشترک کرونا سبب شد هنرمندان جهان به یکدیگر نزدیکتر شوند، افزود: در بخش مدافعان سلامت جشنواره فیلم مقاومت فیلم‌هایی ارائه شد که بسیار موجز و کوتاه بودند و حتی در بسیاری موارد با کمترین دیالوگ توانستند پیام خود را به مخاطب ارجاع دهند.

خامنه ادامه داد: فیلم کوتاه یکی از بهترین راه‌های برقراری ارتباط است که می‌تواند به سرعت و ریتمی سریع، پیام خود را منتقل کند؛ در این فیلم‌ها به جای دیالوگ از خط داستانی و دکوپاژ و البته زبان بدن استفاده می‌شود. 

عضو هیئت‌انتخاب شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، با اشاره به گستردگی مفهوم مقاومت، تصریح کرد: مفهوم مقاومت برای نسل اول انقلاب که دوران جنگ‌تحمیلی را سپری کردند، ناآشنا نیستند و لازم است نسل جدید نیز عرق‌ریزان روح داشته باشند. در مقطعی از تاریخ این کشور، بهترین جوانان با انسانی‌ترین عملکرد توانستند از سخت‌ترین مقاطع زندگی عبور کنند. 

وی اضافه کرد: امروزه و با تغییرات انجام‌شده در اجتماعات انسانی، جهان با واژه مقاومت آشتی کرده است و این پدیده کرونا نیز سبب شده مقاومت در معنا و مفاهیمی جدید شکل بگیرد. 

این مجری و کارشناس باسابقه تلویزیون اظهار داشت: کرونا تراژدی‌های انسانی زیادی را رقم زد اما علاوه بر تغییرات سبک زندگی اجتماعی، نعمت‌های نامأنوس زیادی داشت که البته الان پذیرش آنها سخت است. به عنوان مثال، کرونا نشان داد می‌توان بدون الزام به حضور فیزیکی، جریان‌ها و اتفاقات بزرگ را با استفاده از فضای مجازی رقم زد. 

خامنه خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه مشکلات و چالش‌های موجود در شرایط کرونا، این زبان زیستی جدید شاید در آینده بتواند جایگزین شیوه‌های مرسوم زندگی شود.

نظر شما