شناسهٔ خبر: 43461378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها ـ رشت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور: تفاهم‌نامه اشتغال 2 هزار ایثارگر گیلانی امضا شد

ابنا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه طبق قانون باید همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد به استخدام دولت درآیند تا شاهد تحول جدی در جامعه ایثارگری باشیم، گفت: تفاهمنامه فراهم کردن زمینه اشتغال ۲ هزار نفر از ایثارگران گیلان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سعید اوحدی» امروز سه‌شنبه 29 مهر 1399 در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، رسیدگی به وضعیت مسکن ایثارگران، برطرف کردن بخشی از معضل اشتغال ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدای استان را از اهداف سفر خود به گیلان دانست و اظهار کرد: تفاهم‌نامه تامین یک هزار و ۵۰۰ باب مسکن جامعه ایثارگری گیلان در این سفر منعقد می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همچنین از امضای تفاهمنامه فراهم کردن زمینه اشتغال ۲ هزار نفر از ایثارگران گیلان خبر داد و تاکید کرد: استاندار گیلان در زمینه تامین اعتبار ساماندهی گلزار شهدای استان اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب حوزه درمان بنیاد شهید و امور ایثاگران در گذشته، بیان کرد: هفته گذشته در زمینه درمان ایثارگران تامین اعتبار شده و بیمه دی موظف است حداکثر در مدت ۴۸ ساعت هزینه‌های درمانی ایثارگران را پرداخت کند.

اوحدی در ادامه، تصریح کرد: در مجلس یازدهم که به فرموده مقام معظم رهبری مجلس انقلابی است، نمایندگان برای تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر در مراکز دولتی شرایطی فراهم کرده‌اند که باید این مراحل طی شود.

رییس بنیاد شهید کشور خاطرنشان کرد: در قانون ششم تاکید شده که همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد به استخدام دولت درآیند تا شاهد تحول جدی در جامعه ایثارگری باشیم.

وی به برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه فرهنگی در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال در بنیاد شهید ۴۰ عنوان برنامه با چهار هزار اجرا در سراسر کشور داشتیم و برای اولین بار همایش «لاله های سفید» به یاد شهدای منا برگزار شد.

در ادامه این نشست، آیت‌الله «رسول فلاحتی» به دوران اسارت رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران اشاره کرد و گفت: دوران اسارت آقای اوحدی سخت بود اما شیرینی‌هایی را به همراه داشت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کشتار زائران ایرانی توسط آل سعود دومین دوران سخت کاری آقای اوحدی محسوب می شود، بیان کرد: بسیار سخت است زائری را حج ببرید و بعد جنازه‌اش را تحول خانواده‌اش دهید اما شیرینی کار شما این است که برای رضای خدا تلاش می کنید.

وی فعالیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را نیازمند کار جبهه‌ای و جهادی خواند و تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت خانواده معظم شهدا و ایثارگران خدمت به اسلام است بنابراین خدمت به جامعه ایثارگری سختی و شیرینی خود را دارد.

آیت‌الله فلاحتی، شهدا و جانبازان را از افتخارات جامعه عنوان کرد و گفت: امروز همه مسئولان سر سفره شهدا نشسته اند.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه امور مربوط به ایثارگران را باید بنیاد شهید به عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: واگذاری امور ایثارگران به دستگاه‌های دیگر ناپختگی است.

وی با بیان اینکه توجه به امور ایثارگران از وظایف نظام اسلامی است، اذعان کرد: تلاش و خدمت برای جامعه ایثاگری جای ستایش دارد بنابراین دعاگوی همه شما هستم و در کنار خدمتگزاران جامعه ایثارگری استان قرار دارم.

-----------------

پایان پیام/344

نظر شما