شناسهٔ خبر: 43460549 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس فراکسیون ورزش: مدیران سرخابی در پرونده برانکو و شفر در خواب خرگوشی بودند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: فدراسیون‌های دیگر قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا می‌کنند، در فدراسیون فوتبال اجرا نمی‌شود و این دهن‌کجی به مجلس و قانون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدمهدی فروردین در مورد برگزاری جلسه با سرخابی‌ها اظهار داشت: بر اساس رسالتی که به دوش ما بود با توجه به مشکلات هفته‌های اخیر دو باشگاه و اینکه تقریبا یک مطالبه ملی به حساب می‌آمد، در پرونده‌ای که می‌تواند هم تبعات مثبت اجتماعی داشته باشد و هم اگر خوب مدیریت نشود به عنوان تهدید به حساب بیاید، ورود کردیم.

وی ادامه داد: دو جلسه برگزار کردیم، پیشکسوتان، هواداران و وزارتخانه (ورزش) را خواستیم که مطالب‌شان را مطرح کنند و ما هم شنیدیم. اعلام حمایت کردیم که دو باشگاه بدون دغدغه به فعالیت خودشان ادامه دهند. مشکلاتی را مطرح کردند، راهکارهای قانونی آن را هم نمایندگان مجلس و هم مرکز پژوهش‌ها پیش رویشان قرار دادیم. آنها مسائل را دنبال کردند،‌کارگزاران به تعهداتشان عمل کردند و بخشی از مشکلات را حل کردند ولی هنوز مشکلات به صورت کامل حل نشده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا پرداختی‌های پرونده برانکو و شفر خروجی این جلسه است، گفت: قطعا این جلسات تاثیرگذار بوده، آنها در خواب خرگوشی بودند، نیاز بود تکانی به آنها داده شود و به خودشان آمدند و پیگیری کردند.

فروردین تصریح کرد: اما این به عنوان مسکن است. نباید بگذارند کار به اینجا کشیده شود. اگر مدیریت برنامه محور باشد و منابع مالی را بر اساس هدف باشگاه از قبل پیش‌بینی کنند، کار به اینجا نمی‌رسد که هواداران جلوی مجلس اعتصاب یا در رسانه و فضای مجازی اعتراض کنند. هوادار باید جایگاهش بالاتر از این باشد که با احساساتش بازی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مجلس این مشکلات را ناشی از چه چیزی می‌داند، عنوان کرد: ما خیلی کار کارشناسی و با مطالعه انجام دادیم. به عنوان مثال در باشگاه استقلال ببینید چقدر در ترکیب هیأت مدیره‌اش تغییرات داشته و یا چند مدیرعامل و مربی در این باشگاه تغییر کردند. همه اینها نشانه این است که واقعا برنامه خاصی برای دو باشگاه در نظر گرفته نشده است. بی‌ثباتی در مدیریت می‌تواند هم عامل فساد و هم عامل این نا بسامانی‌ها باشد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه پیشنهاد شده برخی افراد ثروتمند که طرفدار این دو باشگاه هستند مثلا صدمیلیارد بدهند و آن‌ها را وارد بورس کنند، گفت:خصوصی سازی بحثی نیست که آن را به سادگی به زبان بیاوریم. نیاز به اراده‌ای دارد که باید از طرف دولت اقدامات اولیه‌اش انجام بگیرد.

وی افزود: مجلس هم آمادگی حمایت از خصوصی سازی را دارد اما اول باید نظام جامع باشگاه‌داری را در کشور پیاده کنیم و بعد از ان به سراغ خصوصی سازی برویم. این دو باشگاه از نظر مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...پتانسیل بزرگی برای کشور هستند. همه این موارد باید دیده شوند و همچنین اهلیت افرادی که می‌خواهند داوطلب شوند و به نوعی سهام یا امتیاز باشگاه‌ها را بخرند. بهترین راه آن هم قرار گرفتن دو باشگاه در بورس است که باید مقدمات آن فراهم شود.

فروردین در مورد اینکه از عدم حضور مدیران وزارت ورزش در جلسه ناراحت شده، عنوان کرد: متاسفانه این یک نوع بی‌احترامی به مردم و مجلس بود. باید پاسخگوی دلیل عدم حضورشان باشند. انجام کار مردم و پاسخ به مطالبات آن‌ها وظیفه ماست و هیچ کسی نمی‌تواند منتی یر مردم داشته باشد. امیدوارم وزیر و معاونانش جواب قانع کننده‌ای برابر سوالات نمایندگان داشته باشند.

وی در مورد اینکه برخی از داخل به فیفا سیگنال‌هایی می‌دهند تا فعلا از اساسنامه رونمایی نشود،‌گفت: در بحث دو باشگاه هم یک سری مسائل پشت پرده وجود دارد که تا شفاف نشود، مشکلات ان‌ها هم حل نمی‌شود. مکانیسم انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل اصلا فنی و شفاف نیست و علامت سؤالی است که با آن مواجهیم. چرا نباید سازوکارش مشخص باشد؟ چرا باید اعضای هیات مدیره رفاقتی انتخاب شوند که نتوانیم به پشت پرده‌ها دسترسی داشته باشیم؟

فروردین تصریح کرد: اساسنامه فدراسیون فوتبال هم همین مشکل را دارد. افرادی هستند که سالیان سال از قبل این فوتبال نفع می‌برند و برای اینکه منافع‌شان به خطر نیفتد مدام امروز و فردا می‌کنند. اساسنامه را بهانه می‌کنند که دخالت مجلس یا دولت در فدراسیون است. ما نقش نظارتی داریم و وظیفه‌ قانونی ما است که این کار را انجام بدهیم.

وی افزود: اساسنامه‌ای که 4 ماه است تغییرات در آن صورت گرفته و به فیفا رفته ولی هنوز جوابی نیامده خودش جای بحث دارد. فیفا نهادی نیست که در بازگشت اساسنامه‌ای که ما ارسال کردیم، این همه تاخیر داشته باشد. مهمتر اینکه مسئولین فدراسیون هم دچار چندگانگی شده‌اند و نمی‌دانند باید چه کار کنند. فدراسیون فوتبال یک سال است رئیس ندارد. مگر می‌شود نهادی با این همه عظمت و مخاطب و مراجع کننده را بدون رئیس اداره کنیم؟ متولیان ورزش و فوتبال باید خیلی شفاف به مردم جواب بدهند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با تهران ورزشی و در مورد اینکه متولیان پاسخگوی مردم نیستند و به نظر می‌رسد جوابی هم از آن‌‌ها خواسته نشده، گفت: این‌ها یک نوع تخلف و قانون شکنی است. شنیدیم که رئیس کمیته داوران را معرفی کردند. این خودش قانون شکنی است. فدراسیون‌های دیگر قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا می‌کنند، در فدراسیون فوتبال اجرا نمی‌شود. این کج دهانی به مجلس و قانون است. افرادی که اینگونه به راحتی قانون را زیرپا می‌گذارند می‌کنند باید جوابگو باشند.

انتهای پیام/

نظر شما