شناسهٔ خبر: 43457307 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

چین در گیشه سینما آمریکا را مغلوب کرد

گیشه سینمای چین با فروش ۲ میلیارد دلاری فروش بازار سینمای کل آمریکای شمالی را پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، باکس آفیس سال جاری چین روز یکشنبه با ۲ میلیارد دلار، رکورد فروش مواجه شد و آخرین فروش تعطیلات آخر هفته را با ۴۶.۴ میلیون دلار به آن دو میلیارد دلار اضافه کرد. این برای چین کافی بود تا تاج گیشه سینمای ۲۰۲۰ جهان را بر سر نهد.

در حالی که آخرین تعطیلات آخر هفته سینمای چین در مقایسه با سال قبل ۳۲٪ کاهش نشان می‌دهد و فاقد اکران قابل توجه فیلم جدید است، همین میزان فروش گیشه کافی بود تا چین در سال جاری بزرگترین گیشه در جهان باشد.

بنابر اعلام مرکز پژوهشی آماری «Artisan Gateway»، مجموع فروش گیشه چین در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱.۹۹ میلیارد دلار است، در حالی که فروش بازار آمریکای شمالی ۱.۹۴ میلیارد دلار است.

مجموع فروش امسال چین به امیزان ۷۵.۵٪ نسبت به سال گذشته است، اما پس از بحران طولانی مدت پاندمی کرونا، بهبودی مداوم گیشه مشهود بوده است.

چین روز دوشنبه سرعت بهبود درآمد خود در سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد و که این رشد برای بخش درآمد سینمایی این کشور در مسیر مشابهی قرار دارد.

شیوع ویروس کرونا، سینما‌های کشور چین را برای نزدیک به شش ماه بسته نگه داشت. اما اکثر آن‌ها اکنون دوباره بازگشایی شده اند؛ و محدودیت‌های مربوط به ظرفیت دولت در اواخر ماه سپتامبر کاهش یافت و اجازه فروش ۷۵ درصد صندلی‌های سالن‌های سینما داده شد.

در همین آخر هفته به عنوان سومین آخر هفته متوالی، فیلم میهن پرستانه «مردمم، وطنم» پیشگام شد. این فیلم با فروش ۱۹.۱ میلیون دلاری در همین آخر هفته در مجموع به فروش ۳۶۰ میلیون دلاری رسید.

فیلم تازه اکران شده «سرگذشت ژی بائو» با فروش ۵.۶ میلیون دلاری در ۳ روز، در جایگاه دوم قرار گرفت.

انیمیشن انگلیسی «Legend of Deification» که تا پیش از اکران «سرگذشت ژی بائو» در مکان دوم پرفروش‌های چین قرار داشت، به مکان سوم نزول کرد. این فیلم با فروش ۵.۶ میلیون دلاری به مجموع فروش ۲۲۷ میلیون دلار رسید.

پس از آن «قهوه یا چای» با فروش ۴.۹ میلیون دلار و مجموع فروش ۳۳ میلیون دلاری و «جهش» ساخته «پیتر چان هو سون» با فروش ۴.۸ میلیون دلار و مجموع فروش ۱۱۳ میلیون دلاری از ۲۵ سپتامبر، در رده‌های چهارم و پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه سینمای چین قرار گرفتند.

نظر شما