شناسهٔ خبر: 43456671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت بوشهر:

۲۵ درصد تولید و صادرات غیرنفتی کشور سهم استان بوشهر است

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال‎های اخیر ۲۵ درصد سهم تولید و صادرات غیرنفتی کشور هم از لحاظ ارزش و هم از نظر وزن سهم این استان است.

صاحب‌خبر -

سید حسین حسینی روز سه‏‌شنبه به مناسبت ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات به رسانه‌ها اعلام کرد: عمده محصولات صادراتی استان بوشهر شامل گوگرد، متانول، اتیلن، استایرن، کود اوره و پروپیلن، سیمان، کلینکر، گچ، گوجه فرنگی، خرما، میگوی پرورش و فرآورده‎های دریایی است که یک چهارم صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده‌است.

وی اضافه کرد: صادرات نفتی برای کشور بسیار حائز اهمیت است بویژه در شرایط کنونی که تنها منبع تامین ارز کشور به شمار می‌رود و در واقع صادرکنندگان ایفاگر تعهدات ارزی به عنوان سرداران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و  با تلاش خستگی ناپذیر تنگاهای ارزی کشور را برطرف می‌کنند.

حسینی ادامه داد: صادرات به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور نقش بی بدیلی در تولید و اشتغال دارد که باید از سوی دستگاه‌‏های مرتبط توجه ویژه‎ای به فعالان این بخش صورت گیرد.

وی بیان کرد: در این ارتباط هر سال در روز ملی صادرات از فعالان این عرصه تجلیل می‎شد که امسال به دلیل محدودیت‌‏های کرونایی این آیین به تعویق افتاده‌است.

حسینی اظهار کرد: کار شناسایی و انتخاب صادرکنندگان نمونه استان بوشهر انجام شده است که با همکاری اتاق بازرگانی بوشهر در فرصت مناسب از آنها تجلیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین  صادرکنندگان نمونه ملی از استان بوشهر انتخاب شده‌اند و در آیینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

نظر شما