شناسهٔ خبر: 43456652 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لیگ برتر والیبال شاید به نیم‌فصل قد ندهد | فکری به حال بازی‌های باقی مانده کنید

کرونا با جهش های غیرقابل پیش‌بینی همه دنیا را به هم ریخته و هر روز در جوامع مختلف به اشکال مختلفی در حال بروز و ظهور است و هر کشوری هم متناسب با امکانات و تجهیزات در اختیار داشته به نوعی در صدد مهار آن است.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین -علی شاکری 

در چنین شرایطی دولت ها و بالطبع بخش های مختلف تلاش دارند تا با اتخاذ راه و روش هایی از اختلال صد درصدی آن در امور جاری زندگی کاسته و مانع از ترکتازی آن شوند.

 اینها را نوشتیم تا به والیبال برسیم. ورزش مورد علاقه این سال های جامعه ایرانی که این روزها  سخت در یک تصمیم گیری قابل اجرا مانده و نمی داند چگونه باید از بن بست آرا و نظرات مختلف، خود را نجات داده و به یک راه حل مقبول همگانی دست پیدا کند.

هر چند بعد از توقف چند هفته ای و ارائه سه بسته پیشنهادی به باشگاهها برای تصمیم گیری بازی های دور برگشت، اصرار به پایان بردن بازی های نیم فصل تا رسیدن به اجرای بسته هاست، اما باید پذیرفت در وضعیت فعلی که اوج گیری کرونا در کشور وضعیت قرمز را به رنگ سیاه تغییر داده و صحبت از محدودیت های بیشتر ترددی است، بعید می نماید که ادامه ۷ هفته بازی های باقی مانده با شرایط قبلی ممکن باشد، خصوصا پیش بینی ها حتی حاکی از وخیم تر شدن اوضاع در ماه های آینده دارد. نگرانی همگانی این روزهای والیبال این است که لیگ برتر شاید تا نیم فصل هم در شرایط فعلی " قد " ندهد و مسئولان فدراسیون باید هر چه زودتر با فراخواندن مدیران تیم ها در اندیشه راه جایگزین دیگری باشند وگرنه چه بسا در صورت اصرار و ابرام با یک فاجعه انسانی، والیبال مجبور به توقف کامل خواهد شد. راههای مختلفی خوشبختانه در همین چند روز تعطیلی از سوی مدیران و مربیان و رسانه ها مطرح شد که اگر مسئولان والیبال شنیده و خوانده باشند، می توانند با راهبردی کردن آن به یک جمع بندی مناسب برسند.
 با توجه به شرایط اقتصادی این روزها و هزینه های گزافی که تیم ها جدا از هزینه های تیمداری صرف موارد بهداشتی و سلامتی بازیکنان کرده اند، اگر فدراسیون نتواند اوضاع را مدیریت کند با توجه به پیآمدهای تعطیلی فصل پیش، والیبال باشگاهی تاوان سختی را متحمل خواهد شد.

پیشنهاد ما به فدراسیون والیبال این است با فراخوان مدیران و سرمربیان تیم ها در جلسه ای اضطراری در تهران و در نشستی هر چه سریع تر به دنبال رسیدن به راهکار مناسب باشند. یکی از آنها می تواند با انجام تنها بازی معوقه میان سایپا و ورامین و مشخص شدن رده بندی تیم ها تا پایان هفته هفتمباشد  بعد هم گروه بندی تیم ها بر اساس جدول در دو گروه و  برگزاری بازی ها به شکل رفت و برگشت متمرکز در دو شهر یا یک شهر و انجام چند بازی با دادن دو سه هفته استراحت. ادامه بازی ها تا مرحله نهایی به همین روش میتواند انجام شود تا اسفندماه و مشخص شدن رده بندی کامل تیم ها.
 در این بین فدراسیون می تواند در تعامل با صدا و سیما پوشش تصویری مناسب تری هم به این بازی ها ببخشد و هم جلوی خسارات انسانی احتمالی و مادی را هم بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما