شناسهٔ خبر: 43456515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۳ طرح جهش تولید در استان تهران عملیاتی می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اعلام کرد: امسال ۴۳ طرح جهش تولید در بخش‌های مختلف تولیدی و اشتغال این استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مسعود شفیعی روز سه‌شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تفاهم‌نامه عملیاتی شدن این طرح‌ها به امضای استاندار تهران و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و به زودی این ۴۳ طرح با موضوع جهش تولید در استان عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها به صورت مشارکتی انجام خواهد شد، افزود: ۲ طرح در زمینه ارتقای برق شهرک صنعتی شمس‌آباد و پایتخت است که قرار شد بخشی با اعتبارات دولتی و بخشی با مشارکت شهرک‌های صنعتی اجرایی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد کاهش نرخ بیکاری و توسعه فعالیت شهرک‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در استان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: چون این طرح ها قرار است بصورت مشارکتی اجرایی و عملیاتی شود اعتبار دقیقی را نمی توان از اکنون برای آنها مشخص کرد، اما بیشتر این پروژه ها در راستای افزایش ظرفیت شهرک های صنعتی، مراکز خدماتی و صنفی در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی اختصاص یافته‌است.

شفیعی خاطرنشان کرد: این طرح ها امسال در سطح استان در راستای افزایش سرانه تولید و اشتغال اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

کرونا حریف بیکاری نشد

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در زمان کرونا نیز گفت: امسال حدود ۹۰ هزار شغل جدید و پایدار در استان تهران ایجاد شده که این روند در استان رضایت بخش است.

شفیعی تاکید کرد: امسال هیچ کارخانه و واحد تولیدی، خدماتی و صنفی در استان تهران تعطیل نشده و هیچ فردی در این واحدها بیکار نشده است.

وی ادامه داد: در این شرایط حتی در برخی شهرک های صنعتی تقاضای افزایش تولید دارند و درخواست های متعددی با موضوع افزایش تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی به ما می‌رسد.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: برخی از شهرک های صنعتی تقاضای افزایش سرانه مصرف برق را دارند که این نشان می‌دهد، کار و تولید در این واحدها به خوبی در جریان است.

وی همچنین درباره مشکل پرداختی کارمندان دستگاه های اجرایی نیز گفت: امسال با توجه به محدودیت های بودجه‌ای تنها حقوق به کارمندان پرداخت شده و با توجه به کاهش اعتبارات هزینه‌ای تلاش داریم با تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد می شود در بخش افزایش درآمدهای مالیاتی این مشکل را برطرف کنیم.

شفیعی یادآور شد: این مشکل قابل حل است و به نظر می‌رسد تا پایان سال بتوانیم اضافه کاری، ماموریت و سایر هزینه های کارمندان دستگاه های اجرایی را پرداخت کنیم.

نظر شما