شناسهٔ خبر: 43456426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چالش‌ کمبود اعتبار و هزینه نگهداشت بالا در منطقه ۱۰ تهران

تهران- ایرنا- گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۰ شهرداری تهران به اعضای شورای اسلامی شهر تهران حاکی از آن است که این منطقه با کمبود اعتبار و هزینه نگهداشت بالا مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در دویست و چهل و چهارمین جلسه خود میزبان دبیر شورایاری منطقه ۱۰ تهران هستند و «سیدمسعود قریشی» دبیر شورایاری منطقه ۱۰ در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت این منطقه پرداخت و نگاه ویژه شورای شهر به این منطقه کم برخوردار را خواستار شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تحول بنیادی در منطقه ۱۰ رخ نداده است، گفت: تراکم و ریزدانه بودن خانه‌ها در منطقه موجب شده است در عمل تحول در این منطقه به سرعت مناطق دیگر رخ ندهد.

«قریشی» با اشاره به مسائل و مشکلات این منطقه اظهار داشت: موضوع فرسودگی و ریزدانگی بافت منطقه از جمله مشکلات اصلی منطقه است که موجب ایجاد ترافیک ناایمن بودن منطقه شده است.

وی با بیان اینکه ما گلایه‌های بسیاری داریم، افزود: منطقه ۱۰ با اینکه مشکلات بسیاری دارد و با معضلاتی از جمله ترافیک و آسیب اجتماعی و بافت ریزدانه مواجه است اما کمترین بودجه را در بین سایر مناطق شهر تهران دارد.

قریشی ادامه داد: بودجه شهرداری منطقه ۱۰ جزو آخرین بودجه‌های مناطق بوده در حالی که بیشترین محلات کم‌برخوردار را در خود جای داده است.

دبیر شورایاری منطقه ۱۰، اضافه کرد: این عجیب است که منطقه با این همه معضل، جزو آخرین بودجه‌های مناطق قرار دارد؛ درآمد خود شهرداری منطقه نیز نسبت به سایر مناطق است پایین‌تر است چراکه ساخت و ساز زیادی در این منطقه انجام نمی‌شود.

وی کمبود بودجه را موجب توسعه نیافتگی محلات دانست و گفت: هزینه‌های نگهداشت زمانی که یک منطقه‌ای وسعت کمی دارد و جمعیت زیادی را در وسعت کمی جای می‌‍دهد، بالا می‌رود.

به گفته وی برای مثال اگر قرار است سطل‌های آشغال سایر مناطق هر دو سال یکبار تعویض شوند اما در این منطقه برای مثال تعداد سطل‌های زباله باید هر ساله عوض شوند.

وی بودجه کم، درآمد کم و هزینه نگهداشت بالا را از مشکلاتی دانست که منطقه ۱۰ تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

به گفته وی این منطقه از کمبود سرانه ورزشی و سرانه فضای سبز رنج می‌برد و در برخی محلات از جمله محله مرتضوی حتی یک متر زمین ورزشی هم وجود ندارد.

عضو شورایاری منطقه ۱۰ شهرداری تهران همچنین گفت: در برخی از خیابان‌ها از جمله خیابان رنجبر، برخی خانه‌ها به شکل میدانگاه شده‌اند به گونه‌ای که خودروها برای عبور از آن خیابان باید دوره خانه‌ها را دور بزنند و مردم ۱۲ سال است که در این خیابان برای پروژه تعریف و بهسازی درگیر هستند.

 وی در ادامه اظهار داشت: ساماندهی گذر پشت نواب، ساماندهی بخشی از خیابان رنجبر، پیگیری تعریض خیابان امام خمینی(ره) حد فاصل نواب تا کانون از جمله پروژه‌های موفق در این منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا منطقه ۱۰ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است؛ این منطقه در مرکز شهر تهران قرار دارد و از مهم‌ترین خیابان‌های این منطقه خیابان جیحون، خوش، قصر الدشت، کارون و رودکی و خیابان جمهوری اسلامی است؛ بخش جنوبی تونل توحید نیز در این منطقه واقع بوده و این منطقه دارای چهار بیمارستان اقبال، شهریار، بابک، لولاگر می‌باشد.

نظر شما