شناسهٔ خبر: 43455798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرغ وارد کانال 20 هزار تومان شد/ خروج مرغ زنده از زنجان ممنوع شد

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: مرغ گرم در استان از امروز به قیمت 20 هزار تومان به فروش می‌رسد.

صاحب‌خبر -

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پیش از این قیمت مرغ گرم 18 هزار تومان تعیین شده بود، که به دلیل بالا بودن قیمت در استان‌های همجوار عملا امکان توزیع مرغ با قیمت پایین‌تر از این شهرها مقدور نشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: همین موضوع موجب شد که مرغداری‌ها به سمت عدم جوجه‌ریزی بروند و به همین خاطر قیمت قبلی عملا غیرقابل اجرا شد و تصمیم بر افزایش قیمت مرغ تا 20 هزار تومان گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با دیگر کالاهای اساسی مصرفی مشکلی در استان وجود ندارد، افزود: درباره شکر مصرفی خانوار مشکلی نیست و در حوزه مصارف صنعتی شکر نیز در حال پیگیری برای تامین نیاز هستیم.

فغفوری با بیان اینکه در ارتباط با آرد نیز 3 هزار تن بیش از سهمیه آرد تهیه شده است، گفت: در ارتباط با نان نیز نظارت لازم انجام می‌شود و با همکاری بسیج و ناظران اقدامات لازم در ارتباط با تخلفات انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در زنجان وجود ندارد، افزود: نان به تازگی افزایش قمیت داشته است، بنابراین بنای افزایش قیمت در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: حسب اعلام مقامات استانی از امشب قیمت مرغ مشروط به تحویل کل مرغ قابل کشتار از طرف مرغداران به شرح ذیل و همچنین تامین مرغ مصرف کننده به میزان یک سوم کشتار هر کشتارگاه برای بازار مصرف استان برای مرغ زنده 16 هزار تومان و برای مصرف کننده 20 هزار تومان است.

فغفوری گفت: به اطلاع مرغداران و مدیران عامل کشتارگاه‌های طیور استان اعلام می‌شود تا  همکاری لازم  را در تحویل مرغ قابل کشتار (به میزان مجوزهای صادره سامانه سماصط و گزارش کشتار دامپزشکی) به کشتارگاه‌های استان، معمول کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: واحدهایی که مرغ آماده کشتار دارند و همکاری نکنند مشمول جرائم تعزیراتی خواهند بود و ضمنا، خروج مرغ زنده از استان همچنان ممنوع است.

به گزارش فارس، در پی عدم جوجه‌ریزی از سوی مرغداران از چند روز قبل مرغ تازه در فروشگاه‌ها نایاب شد و به همین خاطر تنظیم بازار به صورت روزانه حدود 15 تا 20 تن مرغ منجمد در بازار توزیع کرده است.

قیمت بالای مرغ در سایر استان‌ها موجب شده است که مرغداران کشتار نکرده و شهروندان با مشکل کمبود مرغ مواجه شوند، از همین رو ستاد تنظیم بازار برای دومین بار متوالی طی چهار روز گذشته اقدام به افزایش قیمت مرغ کرده و آن را 20 هزار تومان تعیین کرد.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما