شناسهٔ خبر: 43455540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز:

در بازی های پاراآسیایی نماینده خواهیم داشت/ درصدد جلب حمایت ارگان ها هستیم

رییس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی در سال گذشته گفت: تلاش می کنیم در کاروان اعزامی کشورمان به بازی های پاراآسیایی نمایندگانی از البرز حضور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،روزبه زورقی اظهار کرد: سال گذشته با همکاری هیئت پزشکی ورزشی و آموزش و پرورش استان طرح استعدادیابی از نابینایان و کم بینایان انجام شد وتوانستیم تعدادی از چهره های مستعد را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه کار آموزش وپرورش این استعدادها و ورود آنها به دنیای قهرمانی مدنظر ما است گفت: به محض فروکش کردن کرونا و مهیا شدن شرایط کار را شروع خواهیم کرد.

زورقی تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز خود را بر روی 8 ورزشکار فعال در دو رشته شنا ودوومیدانی گذاشته ایم تا زمینه حضور آنها را در تیم های اعزامی به مسابقات پاراآسیایی بحرین مهیا کنیم.

متولی ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز به رویکرد جدید این هیئت ورزشی برای جلب حمایت و همراهی نهادها وارگان های مختلف برای حمایت از ورزشکاران نابینا و کم بینا اشاره کرد و گفت: با توجه به ابلاغ قانون حمایت از معلولان در سال 97 تکالیفی برای دستگاه ها تعیین شده که در تلاشیم بخشی از آنها را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا هفته گذشته دیداری با شهردار کرج داشتیم و دستورات خوبی از سوی وی برای حل برخی از مشکلات ورزشکاران نابینا و کم بینا داده شد و درسایر بخش ها نیز پیگیر جلب حمایت های لازم هستیم.

photo_2020-10-19_21-45-48

رییس هیئت ورزش نابینایان و کم بینایان استان البرز تعداد ورزشکاران سازمان یافته این استان را 200 نفر عنوان کرد و گفت: این میزان در گذشته حدود 60 نفر بوده است . در صورتی که شرایط برای تسهیل ایاب وذهاب این قشر مهیا شود وبتوانیم بر امکانات ورزشی خود اعم از سالن و فضای تمرین بیفزاییم می توانیم جمع بیشتری از نابینایان و کم بینایان را جذب ورزش کنیم و آنها را از انزوای ناخواسته کنونی تا حدی رها کنیم.

زورقی رشته های فعال کنونی نابینایان و کم بینایان البرز را فوتبال 5 نفره، گلبال، شطرنج،شنا،بولینگ،دوچرخه سواری، جودو،دوومیدانی، کوهنوری وپاورلیفتینگ عنوان کرد و گفت: در این رشته ها همکاری هیات های ورزشی مختلف را داشته ایم و توانسته ایم ورزشکاران مستعدی را شناسایی و در سطح ملی مطرح کنیم.

photo_2020-10-20_09-48-42

وی زمین فوتبال در مجموعه انقلاب ، یک پایگاه قهرمانی بدنسازی در مجموعه آزادگان ویک خانه شطرنج را داشته های سخت افزاری این هیئت ورزشی عنوان کرد و گفت:در تلاشیم با همراهی خیران و مسئولان شهری بر امکانات موجود بیفزاییم.

وی در پایان با تاکید براینکه نسبت به گذشته همراهی خانواده ها برای حضور فرزندان کم بینا و نابینا در فعالیت های ورزشی بهبود یافته است گفت:با این حال برای برخی خانواده ها آوردن فرزندان به تمرینات سخت و نشدنی است و نیاز است ارگان های مختلف از جمله بهزیستی کمک حال ما در این بخش باشند.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما