شناسهٔ خبر: 43455521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پلیس فتا استان زنجان:

جرایم فضای مجازی در زنجان ۵۰ درصد رشد دارد

زنجان-رئیس پلیس فتا استان زنجان،به وقوع جرائم در فضای مجازی در استان زنجان اشاره کرد وگفت: طی ۶ ماه سالجاری وقوع جرایم فضای مجازی در استان زنجان ۵۰ درصد افزایش دارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدعلی آدینه لو در گفتگو با خبرنگار مهر، به وقوع جرایم در فضای مجازی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماه سالجاری وقوع جرایم در فضای مجازی در استان بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد.

وی اظهار کرد: ۴۱ درصد از جرایم رخ داده در فضای مجازی غیر اخلاقی و توهین به عنف است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان، با بیان اینکه از اول سالجاری تاکنون هم ۷۹ فقره جرم ملی در فضای مجازی استان زنجان رخ داده است، گفت: تاکنون ۹۰ درصد از جرایم در فضای مجازی کشف شده است.

آدینه لو با بیان اینکه مردم به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد نکنند و با وعده هدایا و جایزه‌های مختلف میلیونی فریب افراد سودجو را نخورند، تاکید کرد: دسترسی به رایانه‌های مخابراتی در دستور کار پلیس فتا است.

آدینه لو تاکید کرد: برخی مردم در برداشت از حساب دقت نمی‌کنند و افرادی سودجو هم از موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب افراد می‌کنند.

وی گفت: به هنگام استفاده از ایمیل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه‌دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکی را درگوشی خود ذخیره نکنند.

نظر شما