شناسهٔ خبر: 43455299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجوز تورهای گردشگری گیلان تا اطلاع بعدی لغو شد

رشت – ایرنا – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: همه مجوز های تورهای گردشگری استان بدلیل بحران کرونا تا اطلاع بعدی لغو و تا آن زمان تورگردانی غیرمجاز است .

صاحب‌خبر -

حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصمیم یاد شده بدلیل وضعیت بحرانی کرونا اتخاذ شده است و با افراد و گروه هایی که بدون توجه به تذکرات ستاد مبارزه با کرونا اقدام به تورگردانی می‌نمایند برخورد خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد : با توجه به وضعیت حساس کرونا در سراسر کشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس  از ورود تورهای گردشگری به استان نیز تا اطلاع ثانوی ممانعت می شود.
آذرپور ، ضمن تشکر از نیروی انتظامی که در هفته های گذشته نیز مانع از اجرای تورهای غیرمجاز شدند، از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری درخواست کرد  افراد خاطی را به معاونت گردشگری معرفی نمایند.
وی  از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان که با درک شرایط موجود و با وجود زیان های بسیاری  که متحمل شده اند با این اداره کل همکاری می کنند ،قدردانی کرد.

استاندار گیلان طی هفته اخیر با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان و روند افزایشی مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها ،همه تفرجگاه ها و مراکز تفریحی استان را مسدود اعلام  و به فرمانداران تأکید کرد بر استمرار این تعطیلی ها نظارت کافی داشته باشند.

ارسلان زارع، سفر را یکی از مهمترین عوامل انتقال کرونا خواند و به افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در استان اشاره و اضافه کرد: بیشتر بیمارستان ها در حال حاضر درگیر ارائه خدمات به بیماران مبتلا هستند و نباید حساسیت ها نسبت به این بیماری کاهش یابد.

 نماینده عالی دولت در گیلان متذکر شد : باید همه مردم ضمن استفاده از اقلام مراقبتی به خصوص ماسک و رعایت توصیه های بهداشتی از انجام اقداماتی همچون سفر که موجب شیوع بیشتر ویروس می شود، به شدت پرهیز کنند.

۸۵ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال است.

نظر شما