شناسهٔ خبر: 43455204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت نفت ۲ هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند استان بوشهر اهدا می‌کند

بوشهر- ایرنا- مسئول سامانه شاد در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به گسترش آموزش مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بزودی با همت وزارت نفت ۲ هزار تبلت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند این استان قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا بندری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای خرید این تبلت‌های دانش‌آموزی سه میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت نفت تامین شده‌است.

وی بیان کرد: از این شمار تبلت یکهزار و ۷۵۰ تبلت به دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد و ۲۵۰ مورد دیگر نیز به دانش‌آموزان زیر پوشش بهزیستی این استان اهدا می‌شود.

بندری اضافه کرد: لیست دانش‌آموزان نیازمند هر مدرسه حتی کسانی که زیر پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند تهیه شده و براین اساس با تائید کمیته امداد و بهزیستی این تبلت‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود از توان خیران برای تامین ابزار آموزش مجازی مورد نیاز دانش‌آموزان این تهیه شود.

مسئول سامانه شاد اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته ۳۰۰ مدرسه این استان به دلیل قرار گرفتن در مناطق صعب العبور از داشتن اینترنت محروم بودند که امسال با تلاش شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مشکل تعدادی از این مدرسه‌ها با تامین مودم بی سیم برطرف و در زمان حاضر تنها ۲۲ مدرسه از اینترنت محروم هستند.

وی اضافه کرد: براین اساس مشکل دانش‌آموزان مدرسه‌هایی که مشکل اینترنت دارند از طریق صدا و سیما و درسنامه‌ برطرف شده‌است.

بندری یادآور شد: در زمان حاضر یکهزار و ۶۲۹ آموزشگاه معادل ۹۰ درصد مدرسه‌های شهری و روستایی این استان زیر پوشش اینترنت قرار دارند.

مسئول شبکه شاد اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر  اظهار کرد: همچنین مشکل سامانه شاد با توجه به پهنای باند از نظر سرعت و قطعی مکرر اینترنت برطرف و نسبت به قبل بهتر شده و با رصد روزانه مشکلات این شبکه تلاش می‌شود فضایی مناسب برای آموزش دانش‌آموزان فراهم شود.

وی برضرورت رعایت زمان آموزش از سوی معلمان با هدف پرهیز از ترافیک و روان سازی کار تاکید کرد.

مسئول سامانه شاد اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۵۰ درصد از مقدار سرعت و پهنای باند شبکه شاد در استان بوشهر مورد استفاده قرار گرفته و هنوز ۵۰ درصد این ظرفیت خالی است. 

وی یادآور شد: براساس آخرین آمارها ۸۵ درصد دانش‌آموزان، ۹۹ درصد مدیران و ۹۸ درصد از معلمان به سامانه شاد متصل هستند.

نظر شما