شناسهٔ خبر: 43455110 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

اسماعیلی ،عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با رکنا مطرح کرد ،

درسنامه جایگزین کلاس مجازی در مناطق محروم می شود / منظور وزیر آموزش و پرورش از کل ایران ، تهران است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آیا تمام ایران یعنی تمام مناطق محروم و حاشیه نشین های شهرهای بزرگ هم به اینترنت متصل شده اند؟  اینترنت برای دانش آموزانی که تبلت یا تلفن هوشمند ندارند، فایده ندارد!

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در این باره با رکنا گفت و گو کرد.

156988890

اسماعیلی به این پرسش که « آیا طبق اظهار وزیر آموزش و پرورش ،کل مدارس کشور به اینترنت متصل شده است ؟ » گفت : به گمانم منظور آقای وزیر تهران است. در واقع همه جای تهران هم اینترنت ندارد؛ پس منظور ایشان قسمتی از تهران باید باشد. وگرنه ما حدود سه و نیم میلیون دانش آموز داریم که دسترسی به هیچ سامانه ای و اینترنت ندارند. این آمار درست نیست.

هنوز 3 و نیم میلیون محصل نت ندارند

وی افزود :  ما حدود سه و نیم میلیون دانش آموز و در حال حاضر بیش از 60 هزار روستا داریم که بسیاری از آنها نه آنتن دهی مناسب و نه دسترسی به شبکه اینترنت دارند. چطور می توانند چنین حرفی را بزنند. ما دائما در حال رصد هستیم و بازدیدهای میدانی از مناطق محروم، روستاها و شهرهای کوچک داریم. به هیچ عنوان دسترسی همه دانش آموزان کشور به اینترنت درست نیست.

درسنامه به جای کلاس مجازی برای مناطق محروم

نماینده مردم میانه بیان کرد : از آنجا که بسیاری از مناطق کشور اینترنت ندارد، آموزش و پرورش مجبور به تهیه درسنامه آموزشی شده تا در آن مناطق جایگزین کلاس های مجازی شود. خود آموزش و پرورش در جریان است. گفتند که نمی توانیم سامانه ها را برایشان ایجاد کنیم و مجبوریم جزوه های آموزشی به دانش آموزان دهیم. چاره ای جز این نیست. البته آموزش و پرورش در وضعیت خوبی نیست و ما بارها به دولت و تمام دستگاه ها تاکید داشتیم که آموزش و پرورش در مضیقه است و باید به آن کمک شود.


در آموزش مجازی هنوز سر خانه ی اولیم

وی اشاره کرد : متاسفانه وقت تلف شده است و ما بعد از چند ماه از کرونا که می گذرد، همچنان بر سر خانه اول هستیم. متاسفانه هیچ حرکتی که جدی باشد انجام نشده است. ما تنها مختصری با شرایط اولیه ی خودمان در کرونا تفاوت پیدا کردیم. زیرا هیچ برنامه مدونی نداریم که دولت و رییس جمهور پای کار آید. نیامدند که مشکل آموزش و پرورش و دانش آموزان را حل کند. امروز واقعا خطر را احساس می کنیم و می دانیم که برای جریان آموزشی کشور مشکلاتی جدی پیش خواهد آمد. خیلی از دانش آموزان ما از آموزش عقب مانده اند. بهر حال این حرف را به هیچ وجه از وزیر آموزش و پرورش قبول نمی کنیم و این حرف درستی نمی تواند باشد.

شهرستان های کوچک و روستاها همچنان اینترنت ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در پاسخ به این سوال که « چرا در شرایطی که بی اعتمادی بین مسئولین و مردم زیاد است، وزیر آموزش و پرورش چنین اظهارنظری می کند؟ » بیان کرد : وزیر آموزش و پرورش تحت فشار اولیا و رسانه ها است و مجبور می شود این حرف ها را بزند. اما واقعا این حرف درست نیست. همین الآن من در حال بازدید از مدرسه ای هستم که واقعا اینترنت آنها برقرار نیست. نمی توانند به شاد وصل شوند. این مدرسه در تهران هم است. شهرستان های کوچک و روستاها هم اینترنت ندارند. ما امیدواریم که فرافکنی صورت نگیرد. اینطور نباشد که ما صورت مسئله پاک کنیم. مشکلات آموزش و پرورش در حوزه آموزش مجازی جدی است و باید آن را درست کنیم. باید به فکر 3 و نیم دانش آموزی باشیم که اینترنت، تبلت و لوازم اولیه را ندارند.
 

کمک 48 میلیاردی بنیاد مستضعفان روی کاغذ است و هنوز عملی نشده است

اسماعیلی به این پرسش که « بنیاد مستضعفین 48 میلیارد تومان برای خرید تبلت کمک کرد. مگر فرایند خرید و عرضه تبلت چقدر پیچیدگی دارد که نتوانسته ایم دستگاه ها را به دست دانش آموزان برسانیم؟ » گفت : اتفاقاتی از جمله کمک 48 میلیاردی بنیاد مستضعفان، اتفاقاتی هستند که روی کاغذ می آیند اما عملی نمی شوند یا هنوز نشده اند. بنیاد مستضعفان در فکر این است که به آموزش و پرورش کمک کند. این بنیاد می خواهد به دانش آموز مستمندی که مشکل تهیه تبلت یا گوشی را دارند آید، اما این اتفاق کی قرار است بیافتد؟ آیا 48 میلیارد تومان می تواند کفاف تبلت برای 3.5 میلیون نفر را بدهد؟ کمیته امداد هم چنین برنامه در ذهن دارد، اما ما بعید می دانیم که ارقام آنها کافی باشد. امیدواریم همه کمک عملی به آموزش و پرورش کنند.
وی در پایان اشاره کرد : چرخه  آموزش کشور یکسال است که در وقفه گرفتار است. معلوم نیست کرونا تا کی ادامه پیدا کند. اگر قرار باشد کرونا ادامه داشته باشد و آموزش مجازی نیاز ما بماند، با این سازوکار نمی شود قافله آموزش و پرورش را به مقصد رساند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما