شناسهٔ خبر: 43454606 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

می‌خواهم مدال‌هایی را که کسب نکردم، بگیرم

عمیدی: به شرطی که بها بدهند، دوست دارم به تیم ملی تکواندو برگردم

صاحب‌خبر - امید عمیدی ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران در خرداد ماه سال 95 به دلیل استفاده غیرمجاز از ماده ممنوعه متازون چهار سال از حضور در میادین محروم شد. ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران که سابقه حضور در دو دوره مسابقات جهانی را دارد و همراه با تیم ملی به مدال نقره مسابقات جام جهانی 2015 دست یافته است، این روزها با پایان دوران محرومیت خود با درخواست امید غلامزاده سرمربی ایرانی تیم چین تایپه در این کشور حضور دارد تا به ملی‌پوشان این کشور برای کسب سهمیه المپیک کمک کند.
امید عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره دلایل حضورش در چین تایپه (تایوان) اظهار داشت: با توجه به اینکه دو بازیکن این کشور در اوزان 67- و 80- کیلوگرم به دنبال کسب سهمیه المپیک در مسابقات قاره‌ای هستند،  امید غلامزاده سرمربی ایرانی تیم تایوان علاقه‌مند به حضور دو بازیکن از ایران در این کشور بود. با پیشنهاد و دعوت تایوانی‌ها به این کشور رفتم تا به بازیکنان آنها در مسیر کسب سهمیه المپیک کمک کنم.
وی در مورد اینکه با پایان محرومیتش قصد حضور در تیم ملی را خواهد داشت یا به مهاجرت و مبارزه برای تایوان یا کشور دیگر فکر می‌کند، گفت: با وجود اینکه تایوان کشور بسیار خوبی است، اما قصد ماندن در این کشور را ندارم و فقط برای تمرین آنجا هستم. دوست دارم مجدداً برای تیم ملی تکواندوی ایران بازی کنم، البته به شرطی که بها بدهند. متأسفانه در حال حاضر با وجود تورم شدید همچنان قراردادهای لیگ برتر تکواندو بیشتر از 20 تا 30 میلیون تومان نیست.
ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران راجع به حضور در تیم ملی و محرومیت خود خاطر نشان کرد: قصد دارم بعد از پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک و پایان قراردادم با تایوان مجدداً به ایران بازگردم تا  تمرینات خود را در کشورمان پیگیری و شانسم را برای حضور در تیم ملی امتحان کنم. محرومیت من در فوریه سال 2020 به پایان رسید و دیگر می‌توانم در مسابقات حضور داشته باشم و مشکلی از لحاظ محرومیت برای مسابقه در هیچ کشوری ندارم.
عمیدی درباره ارتباط خود با کادر فنی تیم ملی تکواندو گفت: زمانی که در ایران بودم با فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی در ارتباط بودم و حتی قرار بود شرایطی فراهم شود تا در کنار تیم ملی تمرین کنم، اما با توجه به اینکه از مدت محرومیتم باقی مانده بود، با حضورم در تمرینات تیم ملی مخالفت شد. بعد از این اتفاق شرایطی فراهم شد که به تایوان سفر کنم و به همین دلیل دیگر ارتباطی با کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون تکواندو نداشته‌ام.
وی افزود: تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا دوباره به تکواندو برگردم و برای دل خودم مدال‌هایی را که کسب نکردم، به دست بیاورم. در این راه اصلاً موافقت یا مخالفت کسی و اینکه برای ایران مبارزه کنم یا نه، مهم نیست و فقط دوست دارم تلاش کنم مدال‌هایی را که ندارم، به دست بیاورم. اگر در این مسیر این اتفاق بیفتد عالی خواهد شد و به خواسته‌هایم می‌رسم و اگر نشد نیز حتماً قسمت بوده است و هیچ زور و فشار مضاعفی به خودم وارد نخواهم کرد. در زندگی اتفاقات غیرمترقبه بسیاری باعث به‌هم خوردن برنامه‌ها می‌شوند و از زمانی که چهار سال محروم شدم از هیچ چیزی صد درصد صحبت نمی‌کنم و تنها تلاشم را انجام می‌دهم تا ببینم خدا چه می‌خواهد.
ملی‌پوش سابق تکواندوی ایران درباره احتمال حضورش در لیگ تکواندو گفت: یکی دو تیم  تماس گرفتند که به آنها اعلام کردم پیشنهاد زیر 120 میلیون تومان را قبول نخواهم کرد. این تیم‌ها نیز اعلام می‌کردند که شرایط خاص است و تنها مقابل تیم‌های مدعی برای آنها بازی کنم، اما با توجه به شرایط اقتصادی اعلام کردم با دریافت رقمی کمتر از این مبلغ اصلاً در لیگ مبارزه نخواهم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما