شناسهٔ خبر: 43454529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی ۲۴ ساعت گذشته صورت گرفت

فوت ۲۹ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزوده شدن ۱۶۱ نفر بستری جدید در بیمارستانهای استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با ایسنا درباره تعداد بیماران بستری سندرم حاد تنفسی در استان افزود: تعداد بیماران بستری  سندرم حاد تنفسی۱۱۹۳ نفر است که از این تعداد ۲۲۸ نفر در بخش آی سی یو بستری بوده و ۶۹ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۱ نفر بستری جدید به بیماران بستری استان افزوده شده است.

آقازاده با بیان اینکه  تعداد ۲۹ نفر بیمار کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان فوت شدند، تصریح کرد: ۹ نفر با تست منفی کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و  تعداد کل بیماران فوت شده با تست مثبت کووید ۱۹ تا تاریخ ۲۲ مهر به ۱۴۱۷ نفر رسید. همچنین در روزهای گذشته با تشخیص قطعی کووید ۱۹ در تاریخ ۲۲ مهر: یک نفر، ۲۳ مهر: یک نفر، ۲۵ مهر: ۳ نفر، ۲۶ مهر: ۱۰ نفر در استان فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای ارومیه ۶ نفر، میاندوآب پنج نفر، سلماس دو نفر، بوکان چهار نفر، خوی سه نفر، پیرانشهر دو نفر،  تکاب یک نفر، مهاباد دو نفر، اشنویه یک نفر، چالدران یک نفر، سردشت یک نفر، ماکو یک نفر براثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت شدند.

دکتر آقازاده درباره گروه های سنی مبتلایان به بیماری کووید۱۹ بیان کرد: گروه های سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان بیماران زیر ۱۴ سال ۲.۲ درصد، بیماران ۱۵ تا ۵۴ سال ۷۱.۸ درصد و بیماران ۵۵ سال و بالاتر ۲۶ درصد است.

انتهای پیام

نظر شما