شناسهٔ خبر: 43454527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۳۵ سال عمر دارند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به حضور یک‌هزار و 600 دانشجو در خوابگاه‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: میانگین سنی ساختمان‌های خوابگاهی این دانشگاه ۳۵ سال است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: پتانسیل بالای علمی، وجود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بسیار پیشرفته و مجهز و... موجب شده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور در جایگاه ویژه‌ای قرار گیرد و پذیرای خیل عظیمی از دانشجویان از سراسر کشور باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علاوه بر پذیرایی از دانشجویان این مرز و بوم از اقصی نقاط کشور، امروزه در مسیر بین‌المللی سازی نیز گام برمی‌دارد و هم‌اکنون بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر نیز این دانشگاه را برای کسب علم و دانش انتخاب می‌کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به گواه تاریخ، استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه‌های گوناگون علمی و فرهنگی مطرح است و زیر ساخت‌ها و پتانسیل فراوان و مناسبی در این استان وجود دارد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های ویژه فرهنگی استان کرمانشاه و جایگاه رفیع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور، توجه دو چندان به چالش‌های موجود در بخش فرهنگی و دانشجویی این استان را می‌طلبد.

غلامی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی به بیش از ۵ هزار دانشجوی این دانشگاه در حوزه های گوناگون نقلیه، تغذیه، رفاه، خوابگاه و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خدمات ارایه می‌دهد.

وی اظهار داشت: دانشجویان سرمایه و آینده‌سازان کشور هستند و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باور دارد و ارائه بهترین خدمات و فراهم‌سازی بستر رشد و بالندگی روز‌افزون آنان را وظیفه خود می‌داند.

این مسئول ادامه داد: در ۲ سال اخیر تلاش ویژه و اقدامات ارزنده‌ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعمیرات و نوسازی ساختمان خوابگاه‌ها و تاسیسات آن‌ها صورت گرفته است و ظرفیت خوابگاه‌های این دانشگاه پذیرای قریب یک هزار و ۶۰۰ نفر است.

وی گفت: میانگین سنی ساختمان های خوابگاهی این دانشگاه ۳۵ سال است و قدمت و تراکم بالای جمعیت ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی و کمبود فضای فرهنگی و ورزشی از جمله چالش‌های این بخش است.

غلامی اضافه کرد: بی شک تخصیص اعتبارات لازم جهت ساخت خوابگاه های دانشجویی و فضاهای ورزشی و فرهنگی در استان کرمانشاه نقش بسزایی در حل بسیاری از چالش های موجود و کاهش آسیب های اجتماعی در دانشجویان استان و رشد و پیشرفت روز افزون آنان را در پی دارد.

انتهای پیام/پ

نظر شما