شناسهٔ خبر: 43454478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

«فرهیختگان» بررسی کرد؛ چرا آبی‌ها برای بازگرداندن هافبک خارجی تعلل می‌کنند؟

فسخ میلیچ به فیفا نرسیده، استقلال منتظر نادری است

طی روزهای گذشته خبر فسخ یکطرفه قرارداد میلیچ از سوی باشگاه استقلال منتشر شد تا این شائبه تقویت شود که با وجود فسخ یکطرفه این قرارداد و قانون جدید وضع شده در فوتبال ایران یعنی ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی، این بازیکن کروات دیگر راهی برای بازگشت به فوتبال ایران نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، هروویه میلیچ، هافبک کروات استقلال در روزهای گذشته با انتشار استوری‌های مختلف در حال ارسال پالس‌هایی است که بوی جدایی می‌دهد اما با این حال هنوز وضعیت این بازیکن به‌صورت قطعی مشخص نیست. این درحالی است که این بازیکن در فصل گذشته یکی از ستون‌های محکم استقلال به‌شمار می‌رفت و همواره در غیاب میلیچ این تیم در جناح چپ دچار مشکلات عدیده شد و هرگز نتوانست در روزهایی که این بازیکن کروات را در خدمت نداشت، حداقل در سمت چپ زمین استحکام و قدرت خود را حفظ کند. همین اتفاق یعنی عدم ‌‌تعیین‌تکلیف با هروویه میلیچ برای فصل بعد نگرانی‌های هواداران این تیم را به‌مراتب افزایش داده که چگونه استقلال می‌خواهد تنها فقط با میلاد زکی‌پور که او هم از نگاه آنها یک بازیکن معمولی به‌شمار می‌رود، یک فصل سخت، طاقت‌فرسا و فشرده را پشت‌سر بگذارد و این درحالی است که طبق شنیده‌ها میلیچ فقط به‌دلیل اینکه بازیکن خارجی محسوب می‌شود و باید در این اوضاع و احوال سخت اقتصادی به او به‌جای ریال، ارز خارجی پرداخت شود، در حال دور شدن از باشگاه استقلال است و گفته می‌شود پیگیری خاصی نیز درخصوص ماندن این بازیکن از سوی مسئولان باشگاه نیز انجام نشده است.

میلیچ در اولویت آخر

چندی پیش در «فرهیختگان» نوشتیم که با تامین منابع ارزی در برهه زمانی فعلی تنها هدف استقلالی‌ها پرداخت مطالبات شفر و تسویه‌حساب با این سرمربی آلمانی بوده تا پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه باز شود و بعد از آن استقلال باید پول عقب‌افتاده شیخ دیاباته، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر ایران را نیز برای ماندن، پرداخت کند و در ادامه تسویه‌حساب ریالی با طلبکاران داخلی برای صدور مجوز حرفه‌ای بین‌المللی به‌منظور حضور استقلال در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا باقی می‌ماند و در این بین مطالبات میلیچ و پرداخت پیش‌قرارداد برای فصل آینده در اولویت آخر آبی‌پوشان قرار خواهد گرفت.

طی روزهای گذشته خبر فسخ یکطرفه قرارداد میلیچ از سوی باشگاه استقلال منتشر شد تا این شائبه تقویت شود که با وجود فسخ یکطرفه این قرارداد و قانون جدید وضع شده در فوتبال ایران یعنی ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی، این بازیکن کروات دیگر راهی برای بازگشت به فوتبال ایران نخواهد داشت.

هنوز قرارداد فسخ نشده

نکته قابل توجه اینکه در قانون جدید به‌صراحت آمده است که بازیکنان و مربیان خارجی فعلی باشگاه‌ها درصورت رضایت برای ادامه همکاری مشکلی برای تمدید قرارداد نخواهند داشت، با این حال با فسخ یکطرفه قرارداد میلیچ این گمانه‌زنی ایجاد شد که این بازیکن کروات با فسخ قراردادش از قرارداد با استقلال خارج شده و به این دلیل دیگر نمی‌تواند فعالیت فوتبالی‌اش را به‌خاطر وضع قانون جدید در کشورمان و حتی باشگاه استقلال به‌عنوان باشگاه سابق ادامه دهد. این در حالی است که طبق بررسی‌ها و پرس‌وجوی خبرنگار «فرهیختگان» میلیچ این فسخ قرارداد را فقط به‌عنوان یک هشدار با مسئولان این باشگاه مطرح کرده و هنوز به‌صورت علنی نه در فدراسیون فوتبال ایران و نه در فیفا قرارداد میلیچ و استقلال به‌صورت رسمی فسخ نشده و این موضوع همچنان امیدها برای بازگشت این هافبک مدافع سمت چپ استقلالی‌ها درصورتی که نیاز به جذب او باشد را زنده نگه داشته است. نکته قابل تامل اینکه اگر میلیچ قراردادش را به‌صورت رسمی با آبی‌پوشان فسخ می‌کرد و آن را به اطلاع فیفا می‌رساند، طبق قوانین جدید حق بازگشت نداشت اما در حال حاضر قانون نیز نمی‌تواند مانع بازگشت این هافبک مدافع خارجی آبی‌ها باشد‌.

آبی‌ها منتظر نادری!

حال اینکه چرا در این برهه زمانی که کمتر از دو هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ باقی‌ مانده استقلالی‌ها برای بازگرداندن میلیچ دست‌دست کرده و بدون توجه به نگرانی هواداران این همه صبر و حوصله به‌خرج می‌دهند؛ پاسخ آن در این نکته نهفته است که هنوز مسئولان باشگاه استقلال در انتظار پاسخ نهایی محمد نادری برای بستن قرارداد با وی بوده و به‌نظر می‌رسد مذاکرات با نادری برای آبی‌پوش شدن همچنان ادامه دارد. با این حال استقلالی‌ها میلیچ را هم در آب نمک نگه داشته‌اند تا درصورتی که به هر دلیلی موفق به جذب مدافع فصل گذشته پرسپولیس نشوند یک بار دیگر برای فصل بیستم با میلیچ برای ادامه همکاری به توافق رسیده و او را به تهران بازگردانند.

مددی: نادری دوست دارد به استقلال بیاید

احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال که روز گذشته در جلسه با نمایندگان مجلس شرکت کرده بود درباره اتفاقات روز استقلال پاسخگوی خبرنگاران شد. وی در بخشی از اظهاراتش درخصوص وضعیت میلیچ گفت: «میلیچ قبل از ورود من به باشگاه طی نامه‌ای درخواست فسخ قرارداد کرده بود و ما هم اعلام کردیم اگر دوستدار این است که دوباره در استقلال ادامه دهد، طی یک درخواست جدید به ما اعلام کند که فسخ منتفی است و من دوست دارم با این شرایط به استقلال بیایم. قرار است یک نامه به ما بدهد و ما هم برای آمدن او به ایران برنامه‌ریزی کنیم.»

سرپرست باشگاه استقلال درخصوص اینکه آیا استقلال با محمد نادری مذاکره کرده است یا خیر، گفت: «بله، با او مذاکراتی داشتیم، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.» مددی درخصوص اینکه می‌گویند نادی باید وضعیتش با پرسپولیس مشخص شود، تاکید کرد: «او قرضی از یک باشگاه بلژیکی آمده بود و ما وضعیت او را از طریق این باشگاه بررسی می‌کنیم. این بازیکن دوست دارد به استقلال بیاید و امیدوارم به نتیجه برسیم.»

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظر شما