شناسهٔ خبر: 43452995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سناریوهای احتمالی درباره عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی

گاردین در گزارشی می‎گوید آمریکا برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان فشار می‌آورد اما نتیجه چنین معامله‌ای ممکن است آنگونه که تبلیغ می‌شود، نباشد. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره تکلیف مالکیت در آپارتمانها از حیث مشاع بودن یا اختصاصی بودن ملک توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دولت آمریکا، به شدت به عربستان برای پیوستن به صف کشور‌های عربی که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را انجام داده اند، فشار می‌آورد، اما ممکن است ریاض فعلا به این خواسته آمریکا تن ندهد.

به گزارش گاردین، رسانه‌های سعودی و برخی مقامات رسمی این کشور از توافقنامه‌ های اخیر بین رژیم صهیونیستی و چندین کشور عربی حاشیه خلیج فارس پشتیبانی کرده اند، که نشان دهنده تغییر مداوم در رویکرد عربستان است.

اما سخنرانی «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ در مجمع عمومی سازمان ملل رویکرد سنتی تری را نشان داد.

به عقیده برخی، رسمیت بخشیدن به روابط عربستان و رژیم صهیونیستی به آنها کمک می‌کند تا به اهداف استراتژیک و نظامی خود دست یابند اما اگر عربستان و رژیم صهیونیستی روابط رسمی برقرار کنند، نتایج لزوما آنطور که می‌خواهند رقم نخواهد خورد.

موضوعات زیر می‎تواند سناریوهایی باشد که پس از عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی رقم می‎خورد.

۱. عادی سازی باعث صلح یا ثبات در خاورمیانه نمی‌شود.

۲. عادی سازی همیشه منافع آمریکا در خاورمیانه را پیش نمی‌برد.

۳. عادی سازی لزوما موجب ایجاد آزادسازی در عربستان نمی‌شود.

۴. ممکن است صلح دوام کافی نداشته باشد.

۵- عادی سازی روابط لزوما همه مشکلات اخیر روابط عربستان سعودی و آمریکا را بهبود نخواهد بخشید.

۶. عادی سازی لزوما به مسائل سیاست داخلی عربستان کمک نخواهد کرد.


انتهای پیام/

نظر شما