شناسهٔ خبر: 43452910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپتیما JF در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای آزرا گرنجور: 

هیوندای آزرا ۲۰۱۲ دارای موتور V۶ با شتاب قوی است. تغییرات دنده در این خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک کاملاً روان است. آزرا ۲۰۱۲ دارای EPA تخمین زده شده ۲۰/۲۸ mpg است که برای یک ماشین بزرگ با قیمت مناسب است. برخی از رانندگان گفته اند که سواری Azera در جاده‌های ناهموار قابل حل نیست، در حالی که برخی دیگر اشاره کردند که فرمان می‌تواند احساس خوبی در جاده داشته باشد. با این حال، آن‌ها افزوده اند که پیشرانه جلو Azera دارای ترمز‌های پاسخگو و هندلینگ آماده است.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

 فضای داخلی جذاب و پیشرفته هیوندای آزرا ۲۰۱۲ در یک ماشین لوکس بی جا نخواهد بود. صندلی‌های جلو و عقب Azera راحت و جادار هستند. فضای صندوق Azera برابر با ۱۶.۳ فوت مکعب است که برای کلاس مناسب است.

از ویژگی‌های استاندارد آزرا ۲۰۱۲ می‌توان به سیستم ناوبری صفحه لمسی، دوربین دید عقب، روکش چرم، صندلی‌های قابل تنظیم جلو، صندلی‌های جلو و عقب گرم شونده، کنترل خودکار آب و هوای دو منطقه، جعبه دستکش خنک، رادیو ماهواره، بلوتوث و HD اشاره کرد.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

از دیگر  ویژگی های این خودرو می توان به سانروف پانوراما، سایبان عقب برقی، صندلی‌های جلوی تهویه شده و سیستم صوتی Infinity ، پرده عقب با موتور برقی و پرده برای شیشه‌های جانبی به صورت دستی،  تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو به صورت سفارشی، پشت سری‌های فعال شونده هنگام تصادف (۱۷% کاهش صدمه به گردن نسبت به مدل قبلی)، LATCH (کمربند مخصوص کودک) و نویگیشین ۷ اینچی WVGA لمسی  اشاره کرد.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

معرفی کیا اپتیما JF: 

کیا اپتیما ۲۰۱۵ یک ماشین ​​خوب است. این کیا دارای دو انتخاب مناسب موتور است، فضای عقب می‌تواند تنگ باشد که فضای صندوق عقب برخی از رقبای آن بیشتر است. اگرچه Optima دارای امتیازات ایمنی عالی برای کلاس است، اما بسیاری از رقبای آن دارای امتیاز اطمینان بالاتری هستند.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

کیا به طور کامل Optima را برای مدل سال ۲۰۱۶ دوباره طراحی کرد، این زمانی است که چندین ویژگی جدید سرگرمی و فناوری‌های کمک راننده برای اولین بار معرفی شدند. اپتیما ۲۰۱۹ اکنون دارای یک سیستم  سرگرمی صفحه نمایش لمسی استاندارد با Android Auto و Apple CarPlay، و نظارت بر نقاط کور استاندارد، هشدار عبور متقابل عقب، سنسور‌های پارک عقب، کمک به جلوگیری از برخورد به جلو، هشدار خروج از خط، کمک تغییر خط، کمک به حفظ خط است، و نظارت بر خواب آلودگی راننده است.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به حالت رانندگی EcoMinder (برای کاهش مصرف سوخت)،  سنسور عقب، پشت سری‌های فعال شونده،  سیستم نشان دهنده باد چرخ‌ها، آینه‌های برقی به همراه گرمکن،  شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان،  سقف پانوراما، کروز کنترل، تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو ، پوشش چرمی فرمان،  آینه الکتروکرومیک به همراه Homelink و قطب‌نما،  روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) - نمایشگر LCD در مدل SX اشاره کرد.

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپتیما JF + مشخصات فنی

خودرو
هیوندای آزرا گرنجور کیا اپتیما JF
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2012 2015
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
3000سی سی 2359سی سی
حداکثر قدرت
250 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
288 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه 4000 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
8 ثانیه 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت
240 کیلومتر در ساعت 208 کیلومتر در ساعت
وزن
1635 کیلوگرم 1475 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4966 طول - 1860 عرض - 1470 ارتفاع 4845 طول - 1830 عرض - 1455 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2845 میلیمتر 2794 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 5
ترمز و پایداری
سیستم تعلیق ASD (افزایش راحتی رانندگی و کنترل روی خودرو) – ABS – BAS – EBD – ESC - MDPS – VSM (مدیریت تعادل خودرو، به طور مثال اگر راننده در سطح لغزنده به صورت ناگهانی ترمز کند یا شتاب‌گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند) ESC - HAC - ABS - TCS - BAS - EBA - EBD
کیسه هوا
مجموعا 9 کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی (6 کیسه هوای پیشرفته)
سیستم صوتی
بلوتوث – 8 گیگابایت حافظه فلش – iPod/USB/AUX – قابلیت پخش CD – 7 اسپیکر – تشخیص صدای راننده برای تماس تلفنی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - سیستم SIRIUS Satellite Radio - ورودی‌های USB و AUX - همچنین سیستم صوتی سفارشی به صورت Infinity 5.1 surround sound audio system به همراه رادیوی HD - 8 اسپیکر به قدرت 500 وات - نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی

انتهای پیام/

نظر شما