شناسهٔ خبر: 43452875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مسئول سمن طلوع آسمان امید در گفت وگو با خبرگزاری برنا:

همکاری لازم از ناحیه مدیران لرستان با سمن های جوانان صورت نمی گیرد / حوزه جوانان نباید زیر سایه ورزش قرار بگیرد / سمن ها می توانند مشاورین خوبی برای مدیران دستگاه ها باشند

آرش کاکاوندی به برنامی گوید: حوزه جوانان بسیار گسترده است و گوشه ای از مشکلات جوانان با ورزش حل می‌شود اما اگر این مسئله درک شود من قول می‌دهم جوانان ما در المپیک هم حرف برای گفتن خواهند داشت

صاحب‌خبر -

خبرگزاری برنالرستان –گروه جوانان :آرش کاکاوندکه مسئولیت سمن طلوع آسمان امید در لرستان را برعهده دارد یک جوان موفق ،ورزشکار و فعال اجتماعی و مذهبی متولد ۱۳۶۳ و اهل خرم آباد است.

 او  دارای تحصیلات کارشناسی در رشته مهندسی عمران بوده و در سال های گذشته هم در تیم های ورزشی فوتبال جوانان در تیم های بهزیستی و سایپا حضور فعال و رسمی داشته و هم اکتون هم این جوان موفق هم با افتخاربه عنوان  یکی از خادمین ابا عبدالله الحسین  در مراسمات مذهبی و دینی حضور مستمر و عالی داشته است.

آرش کاکاوندی تاکنون برنامه های موفقی در رابطه با موضوعات گوناگونی داشته است که از آن جمله می توان به برنامه هایی از قبیل  مقابله با کرونا فیلم کوتاه تیک تاک انگیزشی و مجموعه راه روشن در ده کلیپ سه دقیقه ای در رابطه با آموزش های ازدواج اسلامی که در حال تدوین است و اجرای طرح آموزشی مبانی بازار بورس در جهت کاریابی جوانان و کمک به تولید داخلی کشور را داشته است.

او  برنامه ایی با نام پویش سفیران سلامت را نیزاجرا کرده که دارای چهار گام اصلی  بود  در گام اول پویش سفیران سلامت پیام در خانه بمانیم را به طور مستقیم به حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر رساند و این کار را توسط بعضی از مشاهیر تلویزیونی ، ورزشی ،هنری ، مذهبی و سیاسی لرستان انجام داد  وبه نوعی  این یک موفقیت بزرگ برای سازمان مردم نهاد طلوع آسمان امید به اداره ورزش و جوانان استان لرستان بود.

در گام دوم پویش از دکترهای متخصص و فوق تخصص پزشکی و روانشناسی برای راه حل های مقابله با ویروس کرونا تولید محتوای بسیار خوبی را داشت.

در گام سوم پویش سفیران‌سلامت ویزیت تلفنی را اجرا کرد  که از دکترهای عفونی ، داروسازی ، عمومی و دندانپزشکی خرم آباد  استفادهشد و این ویزیت تلفنی رایگان برای اولین بار بود که در کشور انجام گرفت  در حالیکه قبل از این مشاوره هایی از این قبیل صورت گرفته بود ولی ویزیت آنها رایگان نبود.

در گام چهارم پویش بازهم از طریق برخی مشاهیر شهر و دبیران سازمان‌های مردم نهاد هشتگ من ماسک میزنم را راه اندازی کردند که این کار هم بازتاب بسیار خوبی داشت.

او در این گفت وگو با گلایه از عدم  توجه لازم مسئولین استانی نسبت به سمن های حوزه جوانان خواستار توجه بیشتر به فعالیت های جوانان در بحث سمن ها می شودزیرا حضور جوانان در سمن ها را مایه تحرک وپویایی و نشاط  آنان  و گذرگاهی برای حل مشکلات جامعه می داند.

* سمن ها گره گشای مشکلات جوانان هستند

 مسئول سمن طلوع آسمان امید در پاسخ به این سوال که آیا جوانان می توانند گره گشای مشکلات باشند معتقد است :  قطعاً سمن ها می توانند به عنوان گره گشای مشکلات جوانان باشند ؛ قدرت خودشان را بارها نشان دادند در همین چند وقت اخیر و با دست خالی در بحران های سیل و کرونا فعالیت و قدرت فیزیکی و فکری سمن‌ها را به خوبی شاهد بودیم جوانی و انگیزه سمن‌ها هر کار نشدنی را شدنی می کند و اگر به سمن ها بها داده شود به جرأت می‌توانم بگویم که کوه را جابجا می کنند.

 

* حمایت اداره کل ورزش و حوانان استان از سمن ها

کاکاوندی ادامه می دهد:   می توانم به صراحت بگویم ما با معاونت جوانان سر و کار داریم و مجموعه کار بلد هستند و درد جوانان استان را به خوبی می‌شناسند و همین انتظار را از اداره ورزش و جوانان بالاتر می‌برد و همچنین مدیریت جدید هم جوان هستند و خوشبختانه در حوزه جوانان سابقه کار کرده‌اند بنابراین انتظار داریم جوان یاور و جوان باور باشند که اگر این دو خصوصیت را داشته باشند قطعاً به نتایج خوب و بزرگی دست خواهیم یافت.

 

* ضرورت همکاری لازم مدیران با سمن ها

اودر خصوص سطح همکاری مدیران دستگاه های اجرایی با سمن ها ، بیان می کند:  متاسفانه همکاری لازم از ناحیه مدیران ادارات با سمن ها صورت نمی گیرد در این یکسال و چند ماهی که سمن خود را تاسیس کرده‌اند جلساتی را برگزار کرده‌ایم ولی متاسفانه هیچ همکاری با سمن بنده و سایر سمن ها صورت نگرفته است و مطمئناً این عدم همکاری ها به جامعه ضربه زده و از این به بعد هم خواهد زد.

 

* عملکرد ادارات در برخورد با سمن ها

  مسئول سمن طلوع آسمان امید   یادآور می شود: ما وقتی به اداره‌ای ورود پیدا می‌کنیم با مدیران اداره بحث و گفتگو می‌کنیم و چندین بار نیز با مجمع محترم جلساتی را با برخی ادارات داشتیم که متاسفانه اکثر آنها در عوض کمک به ما با بی مهری های خود عملا موجب قطع همکاری در همان ابتدای کار می‌شوند.

 او می افزاید :  متاسفانه مسئولین اگر با سمنی همکاری می‌کنند دنبال این هستند که باری را از دوش خود برداشته و بیشتر به دنبال بالا بردن آمار ها هستند و چندان کیفیت کار برایشان مهم نیست مثلا به اداره ای رفته بودیم که رئیس آن اداره به ما گفت شما از آن سمن‌هایی هستید که خودتان پول می‌گیرید یا پول دارید بنابراین ما نمی توانیم به شما کمک کنیم حال سوال من از مسئولین محترم این است که سمن ها باید از کجا پول بیاورند ؟با کدام منبع درآمد ؟سمن هایی که همکار بنده هستند کارپایه ندارند و وقتی ادارات آنها را به رسمیت نمی شناسند و به آنها اعتبار اجتماعی نمی دهند چگونه انتظار دارند سمن‌ها درآمد داشته باشند و یا سرمایه‌دار باسمن همکاری داشته باشد؟ متاسفانه نگاه مادی و دنیوی و منفی نگری و عدم اعتماد به  سمن ها در بین ادارات کاملاً مشهود است.

 

* انتظار سمن ها از اداره کل ورزش و جوانان

کاکاوندی تاکید می کند: به نظر بنده حوزه جوانان زیر سایه ورزش رفته و در صورتی که اگر جوانی نباشد ورزشی هم وجود ندارد و اگر جوان ما از نظر فکری و اخلاقی و غیره درست و حسابی ساخته نشود هیچگاه ورزش موفقی نخواهیم داشت و حوزه جوانان بسیار گسترده است و گوشه ای از مشکلات جوانان با ورزش حل می‌شود اما اگر این مسئله درک شود من قول می‌دهم جوانان ما در المپیک هم حرف برای گفتن خواهند داشت و ورزش لرستان با توجه به پتانسیل بالای جوانانش به موفقیت‌های بزرگی دست خواهند یافت و در نتیجه انتظار بنده به عنوان مسئول یک سمن از اداره کل ورزش و جوانان این است که مثل همیشه از حوانان حمایت کنند تا در هر زمینه ایی حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

*فواید سمن ها

مسئول سمن طلوع آسمان امید در رابطه با فواید سمن ها خاطر نشان می کند:  سمن ها می توانند مشاورین خوبی برای روسای سایر ادارات و همچنین بازوان قدرتمند ادارات باشند و نیاز به اعتماد و توجه دارند و اگر مدیری با آنها همکاری کند قطعاً در حوزه کاری خود به موفقیت های شگرفی خواهد رسید و این به نظر من یکی از مهمترین فواید سمن ها می باشد به شرط اینکه مدیران ادارات به سمن ها اعتماد داشته باشند.

 

* ارتقا میزان مشارکت اجتماعی به وسیله سمن ها

او عنوان می کند: قطعاً سمن ها می توانند موجب ارتقاء میزان مشارکت اجتماعی در جامعه باشند چون از جنس مردم و از بدنه جوانان هستند و دردهای جامعه را به خوبی درک و لمس می‌کنند و در همین بحران های اخیر کشور مانند سیل و کرونا نیز نقش پررنگی را در مشارکت ها ی اجتماعی ایفا کردند.

 

آرش کاکاوندی در پایان گفت وگوی خود  بیان می کند:  ایران و لرستانم وضعیت خوبی ندارد و جامعه درگیر مشکلات فراوانی است که فقط و فقط با اتحاد و همدلی مسئولین و مردم و رابطه این دو که سمن ها هستند می توانیم مردم شریف این مرز و بوم را به آنچه که استحقاق آنها هست برسانیم این روزها جوانان لرستان مظلوم تر از قبل دچار آسیب‌های اجتماعی مثل مواد مخدر و طلاق و غیره می‌شوند و نقش مسئولین برای حل این مشکلات بسیار پررنگ می باشد امیدوارم مسئولین برای آخرت خود هم که شده در راستای گره گشایی مشکلات جوانان قدم‌های مثبتی بر دارند .

گفت وگو : عاطفه صادقی – برنا لرستان

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما