شناسهٔ خبر: 43452462 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

تمسخر اپل توسط سامسونگ، شیائومی و OnePlus

صاحب‌خبر -

اوایل هفته جاری، اپل پرچمدار هوشمند جدید خود، آیفون ۱۲ را معرفی کرد، این شرکت سیاست جدید خود را مبنی بر عدم وجود آداپتور برق و هدفون در تلفن‌های جدید خود اعلام کرد. اکنون دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این تصمیم را مسخره می‌کنند. شرکت اپل گفته که این لوازم جانبی را به دلایل زیست محیطی از جعبه خارج کرده، اما واقعیت این است که این کار هزینه‌های اپل را کاهش می‌دهد و ارزش کمتری را برای بخشی از خریداران آیفون فراهم می‌کند.

سامسونگ در پستی کنایه آمیز با انتشار عکسی از آداپتور شارژهایش گفت: «گلکسی همه آنچه که به دنبالش هستید، در اختیار شما قرار می‌دهد. از ابتدایی‌ترین لوازم جانبی از جمله شارژر گرفته تا بهترین دوربین، باتری، کارایی، حافظه و حتی نمایشگر ۱۲۰ هرتز را در گوشی‌های هوشمند گلکسی در اختیار خواهید داشت.» شیائومی در یک پست توییتری اعلام کرد که هیچ چیزی را از جعبه گوشی Mi 10T پرو حذف نخواهد کرد و کاربران نیازی به نگرانی در این باره ندارند. وان پلاس نیز به عرضه گوشی هوشمند وان پلاس ۸T با شارژر ۶۵ واتی تاکید کرد.

سامسونگ قبلا هم به اپل کنایه زده بود و پست‌هایی را منتشر کرده بود، سامسونگ در شرایطی اپل را مورد تمسخر قرار داده که در گزارش ژوئیه ۲۰۲۰ گفته شده که سامسونگ از سال ۲۰۲۱ شروع به جمع کردن شارژر از گوشی‌های خود می‌کند. با توجه به اینکه سامسونگ اپل را به خاطر حذف جک هدفون از آیفون مسخره کرد و سپس خودش این کار را انجام داد، اگر این اتفاق دوباره تکرار شود خیلی تعجب نخواهیم کرد.

نظر شما