شناسهٔ خبر: 43449670 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

سزار آزپیلیکوئتا: ما کیفیت و توانایی جنگیدن برای هر چیزی را داریم؛ کپا هر کاری می کند تا اوضاع را تغییر دهد

یگانه نظری

سزار آزپیلیکوئتا همراه فرانک لمپارد در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد.

صاحب‌خبر -

سزار آزپیلیکوئتا، مدافع اسپانیایی چلسی همراه با فرانک لمپارد در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با سویا در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شد. به گزارش طرفداری، سزار آزپیلیکوئتا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت:

ما کیفیت و توانایی جنگیدن برای هر چیزی را داریم. ما تغییراتی را در تیممان داشته ایم اما از سال 2012، من همیشه اطمینان داشته ام که ما می توانیم برای هر چیزی بجنگیم. امسال آن طور که می خواستیم لیگ را آغاز نکردیم اما لیگ قهرمانان یک چالش جدید است.

مشکل گل خوردن را می توان به راحتی حل کرد یا مشکل این است که دروازه بان شما را مضطرب می کند؟

اگر بخواهیم برای همه چیز بجنگیم، نیاز داریم که مشکلات دفاعی را چه از نظر تیمی و چه شخصی برطرف کنیم. یک روز شما می توانید از پس آن برآمده و چهار گل بزنید و گاهی نیاز است تا با یک بازی منظم یک گل بزنید. این موضوع برای تداوم حملات و حرکت رو به جلو مهم است. این به بازیکنان هجومی تیم آزادی بهتری می دهد.

سویا مشابه یک تیم لیگ انگلیس است، این طور نیست؟

دیدیم که در فصل گذشته لیگ اروپا، سویا توانست وولورهمپتون و منچستریونایتد را شکست دهد، پس سطح لازم برای رقابت را دارند. آن ها می خواهند بازی را کنترل کنند. وقتی توپ را در اختیار ندارند به دنبال این هستند که سریعاً آن را پس بگیرند. من سرمربی آن ها را از دورانی که در تیم ملی بودم، می شناسم. انتظار یک بازی سخت را دارم اما ما چلسی هستیم، در خانه بازی می کنیم و باید برای رقابت کردن آماده باشیم.

خوش آمد گویی و استقبال از بازیکنان جدید به عنوان یک کاپیتان چگونه است؟

سعی می کنم با نقشی که دارم خیلی زود آن ها را وارد جو تیم کنم تا در تیم جا بیافتند. سعی می کنم هر جایی که بتوانم به آن ها کمک کنم. در این پیش فصل ما زمان زیادی نداشتیم. سعی می کنم تمام آن ها را به خوبی در تیم جای دهم تا به آن استحکام و پایداری مورد نیازمان برای رقابت کردن برسیم.

تجربه تیاگو سیلوا و بقیه کمک بزرگی برای تیم است؟

داشتن تجربه بااهمیت است. تجربه فصل قبل مقابل بایرن مونیخ، بهترین تیم جهان در فصل گذشته، برای آن ها جدید بود. ما متوجه شده ایم که برای چالش کشیدن بهترین تیم باید چگونه باشیم.

بازی مقابل ساوتهمپتون؟ 

وقتی در موقعیتی هستید که 2-0 جلو هستید، کنترل کامل دارید. در نیمه دوم درست است که ما خودمان را به دردسر انداختیم و راه حل درستی را انتخاب نکردیم. ما چندین توپ را از دست دادیم و به آن ها اعتماد به نفس لازم برای پرس کردن ما را دادیم. به اندازه کافی مقابله نکردیم. در دقیقه آخر، ما از روی یک شروع مجدد گل خوردیم و وقتی در زمین هستیم باید تصمیمات بهتری بگیریم. اگر در یک بازی 3-2 جلو هستید، نباید انتظار داشته باشید که بهترین فوتبال عمرتان را انجام دهید. باید عقب کشیده و درها را قفل کنید تا کار تمام شود.

وقتی در دفاع استحکام دارید، این موضوع به کل تیم اعتماد به نفس می دهد. وقتی از نظر دفاعی ضعیف باشید، حس می کنید که هر بازی باید حتماً 3 یا 4 گل به ثمر برسانید. من همیشه به فوتبال به صورت تیمی نگاه می کنم. باید پیشرفت کنیم. باید تصمیم بگیریم که با هم دفاع کنیم. مهم نیست پست بازی ما چیست. نمی توانید هر روز فوتبال زیبایی را ارائه کنید اما وقتی زیبا بازی نمی کنید باید نتیجه بگیرید. باید در این زمینه پیشرفت کنیم.

حس می کنید که باید با نصیحت کردن کپا به او کمک کنید؟

ما لحظات سختی داریم. در جایگاه من به عنوان کاپیتان و از آن جایی که من کپا را مدت زیادی است که می شناسم، همیشه سعی می کنم به او کمک کنم. ما باید شخصیت رو به رویی با آن را داشته باشیم و سخت کار کنیم. من شکی ندارم که او به سخت کوشی و تلاشش ادامه می دهد و هر کاری می کند تا اوضاع را تغییر دهد. وقتی یک دروازه بان هستید، شرایط برای شما متفاوت است اما شکی ندارم که او به تلاشش ادامه می دهد و بهترین عملکردش را انجام می دهد.

همچنین بخوانید:

فرانک لمپارد: حس می‌کنم نمی‌توانیم به خوبی برای مسابقات آماده شویم؛ چلسی باید کمتر گل دریافت کند

 

نظر شما