شناسهٔ خبر: 43447493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

پژوهش‌‌های حوزه مهاجرتی حمایت می‌شود

چندی پیش سالنامه آماری مهاجرتی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط رصدخانه مهاجرت ایران منتشر شد. سالنامهای که اطلاعات و تحلیلهای جامعی را از وضعیت مهاجرت کشور در حوزههای گوناگون ارائه میکند. اما این روند ادامه دارد و این رصدخانه تلاش میکند با اعلام فراخوان حمایت از پایان نامه تحصیلات تکمیلی و جذب دستیار کارآموز پژوهشی در حوزه مهاجرت، راه برای توسعه پژوهشهای این حوزه هموار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رصدخانه مهاجرت ایران وابسته به پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف از پایان نامه‌ و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با حوزه مهاجرت های بین‌المللی در زمینه‌های جابه‌جایی تحصیلی دانشجویان، مهاجرت‌های کاری و اقتصادی، مهاجرت‌های اجباری و پناهجوئی و همچنین مهاجرت‌های محیط زیستی و اقلیمی به صورت مالی و پژوهشی حمایت می‌کند.

علاقمندان همچنین می‌توانند در طرح  کارآموزی پژوهشی در نیمسال دوم 1399 شرکت کنند و توانمندی و تجربه‌های خود را در حوزه پژوهش‌های مهاجرتی توسعه دهند.

این پژوهش‌ها از تمامی دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های علوم انسانی فراخوان می‌کند و هر یک از گرایش‌ها و حوزه‌های دیگری که علاقه مندی‌های تحقیقاتی در زمینه مهاجرت های بین المللی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

پژوهشگران و طرح‌های انتخاب شده در این فراخوان، فرصت  مشارکت و یا همکاری در انتشار مقالات علمی بین المللی و استخراج گزارش‌های تحقیقاتی خواهند داشت.

در قالب این طرح، رساله‌های دکتری تا سقف 80 میلیون ریال همراه با مشاوره پژوهشی و دسترسی به آمار مهاجرتی حمایت می‌شوند. همچنین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تا سقف 40 میلیون ریال به همراه مشاوره پژوهشی بهره می‌برند و برای تکمیل طرح خود به آمار مهاجرتی دسترسی خواهند داشت.

همچنین متقاضیان کارآموزی یا دستیار پژوهشی، از پرداخت کمک‌هزینه ماهیانه و آموزش در حوزه مطالعات مهاجرتی همراه با گواهینامه پایان دوره بهره‌مند خواهند شد.

علاقمندانی که قصد دارند در این فراخوان حضور داشته باشند و از حمایت‌های رساله و یا پایان‌نامه بهره‌مند شوند می‌بایست پروپوزال تحقیقاتی، توصیه نامه از استاد راهنما و یا مشاور را به همراه پیشینه کاری و تحصیلی به دبیرخانه رصدخانه مهاجرت ایران ارسال کنند.

ظرفیت این فراخوان محدود است و امکان ثبت درخواست تا زمان تکمیل ظرفیت امکان‌پذیر خواهد بود و با توجه به استقبال علاقمندان ضروری است تا متقاضیان درخواست‌هایشان را سریع‌تر ارسال کنند.

نظر شما