شناسهٔ خبر: 43447002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

استاندار خوزستان:

اهتمام اداره‌كل راهداری خوزستان در ارتقاء ایمنی جاده‌ها قابل توجه است

استاندار خوزستان اقدامات اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ارتقاء ایمنی و اقدامات پیشگیرانه در جاده ها را قابل توجه برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در چهارمین جلسه كمیسیون اجرایی آیین‌‌نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان كه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار كرد: موضوعات مرتبط با ایمنی، سلامت و جان مردم بسیار مهم است از این رو برگزاری چنین جلساتی باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا با تصمیمات لازم بتوان تلفات جاده ای در استان را کاهش داد.

وی با اشاره به كسب رتبه نخست استان در كاهش تلفات ناشی از تصادف در جاده های روستایی و رتبه سوم در تعداد مصدومان جاده ای، افزود: در كنار تلاش پلیس راه، اورژانس جاده استان، اداره كل راه و شهرسازی استان، با  اقدامات انجام شده در حوزه بهسازی و ایمنی جاده ها از سوی اداره كل راهداری و جاده ای خوزستان، طی ۵ ماه نخست سال شاهد كاهش ۱۰۰ درصدی تلفات ناشی از تصادف در جاده های روستایی و ۳۶ درصدی مصدومان جاده ای در استان بودیم.

استاندار خوزستان اظهار كرد: ارتقاء ایمنی جاده ای، آشکارسازی و حذف نقاط پرحادثه و نیز چهارخطه کردن جاده ها، شاهد كاهش آمار تلفات و مصدومان جاده ای بودیم.

وی اذعان كرد: تلاش خواهیم كرد طی یك سال آینده با تکمیل و بهره‌‌‌برداری از بزرگراه رامهرمز-بهبهان-خیرآباد، و نیز اهواز-غزانیه- هفتكل-باغملك-ایذه ایمنی جاده های استان را در راستای كاهش تصادفات تلفات انسانی بهبود بخشیم.

استاندار خوزستان گفت: آمارها نشان می‌‌‌دهد در آمارهای مربوط به موتورسواران به دلیل عدم رعایت نكات ایمنی از جمله موتورسیکلت استاندارد و عدم استفاده از کلاه ایمنی با افزایش تلفات منجر به فوت موتورسواران در جاده‌‌های استان به ویژه در شهرهای رامهرمز، اندیمشك و  ایذه مواجه هستیم.

شریعتی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی تصادف های منجر به فوت جاده ای در موتورسیكلت طی ۶ ماه نخست سال جاری، تأكید كرد: این آمار  یك هشدار جدی است و به همین منظور پلیس راه برخورد با موتورسوارانی كه نكات ایمنی را رعایت نمی كنند، برخورد قاطعی خواهد داشت.

 وی گفت: البته به دلیل افرایش سه برابری كشت تابستانه، افزایش تردد روستاییان را داشته ایم و از این رو احتمال تصادف هم افزایش می یابد و لازم است در راه های روستایی سخت گیری در رعایت قوانین بیشتر و كنترل‌‌ها افزایش یابد.

نظر شما