شناسهٔ خبر: 43444502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نکاتی برای کنترل استرس کرونا در خانواده‌ها

دلال آلبوشهبازی

رئیس گروه سلامت سالمندان و میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای جلوگیری از استرس‌ها و مشکلات روحی و روانی باید از انگ زدن به مبتلایان به بیماری پرهیز و تا حد امکان از خواندن یا گوش دادن اخبار ناگوار خودداری شود و باید در کنار این موارد، اقدامات حفاظتی انجام شوند.

صاحب‌خبر -

پروین احمدی در نشست خبری که امروز (۲۸ مهرماه) برگزار شد، با اشاره به هفته ملی سلامت بانوان، اظهار کرد: با توجه به همه‌گیری کرونا، امسال شعاری که برای این هفته در نظر گرفته شده "سلامت زنان در دوره کرونا" است و هدف آگاهی همه‌جانبه به زنان و افزایش تجربه آن‌ها در مراقبت از اعضای خانواده دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: زنان، بنیه سلامت خانواده هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در تغذیه اعضای خانواده داشته باشند.

رئیس گروه سلامت سالمندان و میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: زنان همیشه نقش محوری در مراقبت از بیماران یک خانواده دارند؛ تاثیر نامطلوب بیماری یا مرگ مادر خانواده بر اعضای خانواده موجب می‌شود سلامتی یک مادر از همه چیز مهم‌تر باشد زیرا زمانی که زن یا مادر خانواده در منزل نباشد، شیرازه زندگی از هم پاشیده است.

احمدی با اشاره به آسیب‌پذیری زنان در مواجهه با مشکلات، بیان کرد: فشار بیشتر مشکلاتی که در جامعه رخ می‌دهد بر دوش بانوان است و بیشتر نگران سلامتی اعضای خانواده هستند. ترس و اضطراب می‌تواند تاثیرات شدیدی بر سلامت روان افراد داشته باشد و با توجه به حساس بودن زنان، قاعدتا فشار این تاثیر نامطلوب روی سلامت روانی زنان بیشتر است.

وی گفت: یکی از تاثیرات زیاد کووید – ۱۹ تاثیر بر سلامت روان افراد است. ادامه بیماری با شدت یا ضعف، به استرس و آثار روحی و روانی فرد برمی‌گردد.

رئیس گروه سلامت سالمندان و میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: برای جلوگیری از استرس‌ها و مشکلات روحی و روانی باید از انگ زدن به مبتلایان به بیماری پرهیز و تا حد امکان از خواندن یا گوش دادن به اخبار ناگوار خودداری شود و باید در کنار این موارد، اقدامات حفاظتی انجام شوند. زنان باید توصیه‌های لازم به اعضای خانواده بدهند و از هر فرصتی استفاده کرده و انرژی مثبت را به خود و اعضای خانواده انتقال دهند.

انتهای پیام

نظر شما