شناسهٔ خبر: 43444140 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

طارمی: اسکوچیچ برای تک تک بازیکنان تیم ملی فوتبال برنامه دارد

صاحب‌خبر -  گفت و گو با مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش ایرانی باشگاه پورتو پرتغال یکی از بخش‌های شماره سوم مجله فدراسیون فوتبال را تشکیل داده است.
استعداد؛ تلاش؛ شانس؛ خیریت؛ جدیت.
جایگاه امروز مهدی طارمی، آقای گل سوپر لیگ پرتغال، مهاجم قهرمان سابق اروپا، شاید زنجیره‌ای باشد که حلقه‌های آن را این پنج واژه تشکیل داده‌اند. شاید بزرگ‌ترین بدشانسی مهدی طارمی، از دست دادن تک به تک دقیقه ۹۰ مقابل پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ باشد. هرچند، این بدشانسی بن‌بستی در مسیر پیشرفت او نبود، تا امروز بار‌ها دروازه پرتغالی‌ها را باز کند. پرتغالی‌ها حالا وحشت‌زده، خطر مهدی را از دقیقه یک تا ۹۰ روز دروازه خود احساس می‌کنند.
استعداد؛ نقطه آغاز موفقیت هر انسانی در هر مسیری است که پا می‌گذارد. مهدی طارمی، نوجوان بوشهری از دیار تنگستان جزو با استعدادترین فوتبالیست‌های ایران است. بازیکنی که خوب دویدن، خوب پریدن، جای گیری مناسب، تکنیک ناب و حتی پنالتی گرفتن را بهتر از مسیر خانه‌اش بلد است. خصوصیات‌هایی که او را به یک مهاجم کامل و زهردار تبدیل کرده تا در نخستین فصل حضورش در اروپا، آقای گل پرتغال شود و حالا عضو تیم پورتو است.
طارمی: اسکوچیچ برای تک تک بازیکنان تیم ملی فوتبال برنامه دارد
تلاش؛ اگر دنبال موفقیت باشید، بدون تلاش راه به جایی نمی‌برید. حتی اگر با استعدادترین انسان روی زمین باشید. استعداد شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد و تلاش شما را رو به جلو حرکت خواهد داد. طارمی با تلاش، مسیر پر از دست انداز بوشهر تا تهران، تهران تا دوحه و دوحه تا لیسبون را به خوبی طی کرده است. حالا او در مسیری است که باید تلاش بیشتری کند، چون رقبای تلاش‌گری دارد.
شانس؛ چیزی که می‌گویند نصیب آن‌هایی می‌شود که سخت تلاش می‌کنند. پس طارمی این اتفاق مهم را، رایگان به دست نیاورده است. شانسی که نصیب او شد و پس از معرفی به علی دایی، او را تبدیل به مهاجم اول پرسپولیس کرد، حاصل تلاشی بود که شانس را برای طارمی به ارمغان آورد.
جدیت؛ برای بازیکنی مانند طارمی، به دست آوردن موفقیت شاید سخت‌تر بود. حاشیه‌هایی که دست از سر او بر نمی‌داشتند و هر کدام کافی بود برای خاموش شدن ستاره بوشهری، اما آنچه باعث شد طارمی این حاشیه‌ها را پس بزند و روی فوتبال خود تمرکز کند، جدیت بود. این جدیت باعث شد، او به جای پاسخگویی به حواشی، در زمین فوتبال تلاش کند و با موفقیت‌های خود حاشیه‌ها از او دور شوند. آیا امروز کسی هست که بخواهد طارمی را به حواشی گره بزند؟
امروز، همه منتظریم تا مهدی طارمی فصل فوق العاده خود در ریو‌آوه را که با ۱۸ گل به پایان رساند، به فصلی فوق العاده در تیم پورتو تبدیل کند. هرچند موفقیت در پورتو سخت‌تر است و این مهاجم با استعداد باید تلاش و جدیت بیشتری داشته باشد که بازهم شانس و خیریت به سراغش بیاید.
طارمی: اسکوچیچ برای تک تک بازیکنان تیم ملی فوتبال برنامه دارد

متن پرسش و پاسخ با مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران

از بازی در کوچه پس کوچه‌های بوشهر تا لیگ برتر پرتغال و پورتو. آیا این تصور را داشتی که چنین اتفاقی رخ دهد؟
هر کسی از کودکی آرزوی بزرگی دارد و فکر می‌کند به آن برسد. بدون شک رسیدن به آرزو و هدفی که از کودکی در سر وجود دارد با تلاش و پشتکار میسر می‌شود. آرزوی بزرگ من حضور در تیم بزرگی بود که بتوانم بدرخشم و عملکرد خوبی داشته باشم. پورتو در این برهه از زمان برای من رسیدن به هدف دوران کودکی ام است. پورتو تیم بزرگی است و آرزوی هر کسی می‌تواند باشد. هر چند که آرزوی من حضور در تیمی بزرگتر است و امیدوارم به آن برسم.
در آن روز‌ها بزرگترین رویایی که در ذهنت وجود داشت، چی بود؟
من طرفدار رئال مادرید هستم. از ۶ سالگی فوتبال را دنبال می‌کردم و آن زمان آرزوی من حضور در رئال بود. باید خیلی تلاش کنم و با شرایط موجود به هدفم برسم. یکسری چیز‌ها سخت و غیر قابل به دست آوردن است، اما من از تلاش دست نمی‌کشم. تلاش و پشتکار بسیار مهم است تا بتوانم به هدف خودم برسم. شاید روزی بتوانم در رئال حضور داشته باشم، اما اگر این اتفاق هم رخ ندهد بدون شک تلاش و حضورم اکنون در پورتو نشان می‌دهد که برای رسیدن به مراحل بالاتر در زمان ورزشی تا چه حدی موفق بوده ام.
هدفت از حضور در پورتو چیست و به چه جایگاهی می‌خواهی برسی؟
پورتو تیم بزرگی است و در سطح جهان معتبر است. به دلیل امکانات زیادی که در لیگ‌های پرتغال مخصوصا این تیم وجود دارد، به این کشور آمدم تا با جام‌هایی که در طول مسابقات می‌توان کسب کرد، به موفقیت برسم. هدفم از حضور در پورتو این است که موفق باشم و در کنار آن، نیم نگاهی به آینده و تیم‌های بزرگتر دارم. برای رفتن به تیم‌های بزرگ، باید از تیم‌های بزرگ نقل مکان کرد. این قسمتی از هدف من بود که با حضور در لیگ پرتغال تا حدودی به آن رسیده ام.
طارمی: اسکوچیچ برای تک تک بازیکنان تیم ملی فوتبال برنامه دارد
استقبال از تو در پورتو به چه صورت بود؟
در پورتو کسی نمی‌دانست که برای بستن قرارداد به پرتغال سفر خواهم کرد و به همین دلیل استقبالی صورت نگرفت. اما بعد از اعلام عقد قرارداد در فضای مجازی، خبر‌ها و رسانه‌ها استقبال خوبی از این موضوع کردند. حتی مردم شریف ایران نیز با کامنت‌هایی که برای من و باشگاه ارسال کردند، دل من را شاد کرده و به من امید دادند. امیدوارم سربلندشان کنم.
تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنی؟
تیم ملی باید تمرینات خود را آغاز کند تا بتواند در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیرد. اسکوچیچ مدت‌ها با تیم‌های باشگاهی در ایران کار کرده و شناخت و درک کاملی از بازیکنان ایرانی دارد. او فن، استعداد و کیفیت بالایی دارد که می‌تواند تیم ملی را دچار تغییر و تحول کند و این امر در ۴ بازی پیش رو بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
حریفان ما را چطور ارزیابی می‌کنید؟
حریفان ما خیلی سرسخت نیستند، اما بدون برنامه، تلاش و پشتکار، پیروزی قابل دسترسی نیست. در دور رفت متاسفانه به عراق و بحرین باختیم. تا زمانی که تمرینات مستمر و بازی‌های دوستانه وجود نداشته باشد نمی‌توان در مسیر موفقیت پیش رفت. ما تیم اول آسیا بودن را بسیار سخت به دست آوردیم برای اینکه اولی را حفظ کنیم باید تلاش کرده و در نهایت مقابل حریفان بهترین عملکرد را داشته باشیم.
با اسکوچیچ جلسه‌ای برگزار کردی. نظرت درباره ارتباط سرمربی با بازیکنان و شرایط کلی تیم ملی فوتبال ایران چیست؟
اسکوچیچ شخصیت، رفتار، بازی‌ها و عملکرد بازیکنان ایرانی را به خوبی می‌شناسد و برای تک تک ملی پوشان برنامه دارد. متوجه شدم اسکوچیچ سخت در حال آنالیز و برنامه ریزی است.

برچسب‌ها:

نظر شما