شناسهٔ خبر: 43441957 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یک میلیارد تومان از دو کمپین؛

پیج باشگاه پرسپولیس را بازار مکاره نکردیم

مدیر محتوای آتیه در مورد عدد درآمد از اینستاگرام باشگاه پرسپولیس توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در یک سال اخیر آتیه داده پرداز را به عنوان کارگزار خود داشته است؛ کارگزاری که وظیفه دارد از برند پرسپولیس درآمد زایی کند و طبق قرارداد، اعتبار رسانه ای باشگاه نیز یکی از ابزارهای آتیه برای انجام این وظیفه خواهد بود.

 

با این حال شایعات زیادی پیرامون فعالیت رسانه ای آتیه به خصوص در اینستاگرام پرسپولیس مطرح بوده و عده ای از هواداران این تیم انتقاداتی را به آن ها داشته اند. نقدهایی که حالا رضا خدادادی مدیر محتوای آتیه به برخی آن ها پاسخ داده است.

 

او در ابتدای یادداشت خود در مورد روند دسترسی و همچنین فعالیت های نوشته است: با انتشار اخبار کذب اخیر در مورد درآمد 30 میلیاردی شرکت آتیه از صفحه اینستاگرام باشگاه پرسپولیس ارائه گزارش دیگری در خصوص سیاستگذاری کارگزار باشگاه پرسپولیس در خصوص این صفحه واجب بنظر می رسد. صفحه ای که تا پیش از تحویل به شرکت آتیه و در زمانی طولانی توسط یک فرد اداره می شد و در آمدهای حاصل از آن هم به جیب باشگاه نمی رفت.و بعد از آنهم بیشتر شبیه به صفحه شخصی مدیرعامل باشگاه بود تا نمونه های مشابه خارجی و باشگاههای بزرگ دنیا. اکانت رسمی پرسپولیس با سه میلیون و یکصدهزار فالور که مدتها هم بود شیب کندی در جذب مخاطبان داشت در اختیار تیم تولید محتوایی قرار گرفت که شرکت آتیه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هواداران پرسپولیس به خدمت گرفته بود و حالا و در کمتر از 10 ماه این تیم با ارائه محتوایی فاخر و دست اول از تیم با چاشنی تولیداتی همچون برنامه های لایو ،مصاحبه های اختصاصی ، گزارش بازیها با گزارشگر پرسپولیسی و ایجاد چالشهایی با همراهی هواداران این پیج را به پرمخاطب ترین صفحه غیرشخصی فارسی زبان داخل کشور و مهمترین در قاره آسیا تبدیل کرد.

 

وی در ادامه به اهداف خود اشاره کرده و گفته: این گروه توانسته فقط در همین مدت کوتاه بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر و در مجموع 4.7 میلیون هوادار را زیر سقف پرسپولیس جمع کند که از این دستاورد به خود می بالد.و البته که ما به این هم راضی نیستیم و اسب خود را برای 6 میلیون نفر زین کرده ایم.


بخش بعدی این یادداشت کوتاه به سازوکار تبلیغ ها اختصاص دارد: اما آنچه برای من بعنوان مهره ای کوچک در پروژه بزرگ پرسپولیس قابل توجه وتامل بود نگاه شخص امیرجلیلوند به مقوله تولید محتوا ودرآمدزایی در این صفحه است. در جایی که پرسپولیس از حق پخش تلویزیونی محروم است و منطق می گوید از همین اینستاگرام باشگاه باید پول فراوان درآورد،نگاه مدیریت حفظ شان وجایگاه این صفحه نزد هواداران پرسپولیس بود. هستند شرکتهایی که حاضرند در ازای انتشار چندین پست و استوری تبلیغاتی ماهی چند صدمیلیون تومان هم بپردازند اما اتخاذ این تصمیم پیج پرسپولیس را به بازار مکاره ای تبدیل می کرد که دل مخاطبانش را می زد و چشمشان را می آزرد.بنابراین پست تبلیعاتی مستقیم فقط به یک شرکت آبمعدنی و یک شرکت تولید پوشاک که هر دو مایحتاج تیم را تامین می کردند محدود شد.

 

خدادادی در پایان هم به درآمد زایی پرسپولیس اشاره کرد و نوشت: روشن و شفاف اینکه تنها در دوکمپین تبلیغاتی که هر کدام به مدت یک هفته برگزار شد مبلغ 500 میلیون تومان ودرمجموع یک میلیارد تومان درآمدزایی شد که مستقیم به جیب باشگاه رفت. اینستاگرام باشگاه پرسپولیس امانتی در دست ماست که می کوشیم آن را به بازویی پر قدرت برای باشگاه بدل کنیم. بازویی که نشان دهد ما بیشتریم... خیلی بیشتر.

 

برچسب‌ها:

نظر شما