شناسهٔ خبر: 43441941 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رییس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی:

جامعۀ نخبگانی باید به سمت تولید فناوری حرکت کند

رییس بنیاد نخبگان خراسانجنوبی با اشاره به اینکه فناوری خریدنی نیست، گفت: کشور باید با اتکا به مستعدانبرتر و نخبگان بومی، در مسیر تولید فناوری حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آیین تجلیل از رتبه‌های‌برتر کنکور و جمعی از نخبگان استان خراسان‌جنوبی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم، سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رییس  بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی، موفقیت و درخشش غرور آفرین ۸ دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در کسب رتبه کشوری زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری ۹۹ را تبریک گفت و گفت: این دانش‌آموزان به عنوان استعدادبرتر در ابتدای مسیر نخبگی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: خراسان‌جنوبی مهد تربیت و رشد بسیاری از مفاخر کشور است که حتی از برخی از آنان به عنوان پدران علوم مختلف یاد می‌شود؛ مستعدان‌برتر نیز باید این مسیر را با الگوبرداری از مفاخر طی کنند.

احمدی‌زاده با اشاره به نقش مهم خانواده در موفقیت‌های فردی، ادامه داد: خانواده‌ها با تربیت فرزندانی پرتلاش و کوشا، نقش مهمی در پیشرفت این افراد در زندگی حرفه‌ای و در نتیجه توسعه استان دارند.

رییس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی به برخی از تسهیلات اعطایی به مستعدان‌برتر اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان در تلاش است با تعامل و همکاری برخی از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر، زمینه را برای توانمندی و در نهایت اثرگذاری بیشتر مستعدان‌برتر فراهم کند.

وی تصریح کرد: مستعدان‌برتر باید همواره با الگوسازی از مفاخر بومی، حس مسئولیت‌پذیری و تعهد به موطن را در خود تقویت کنند. همواره باید به یاد داشت که این کشور و امنیت و استقلال ما مرهون خون شهدا و رزمندگان دوران دفاع‌مقدس هستیم.

احمدی‌زاده با بیان اینکه علم دانایی و فناوری، توانایی است، ادامه داد: فناوری با اتکا به علم تولید می‌شود و خریدنی نیست. کشور باید با اتکا به مستعدان‌برتر و نخبگان بومی، در مسیر تولید فناوری حرکت کند.

محمدعلی واقعی؛ مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: دانش‌آموزان استان توانستند ۳۴۷ رتبه زیر هزار کشوری در گروه‌های مختلف آزمایشی کسب کنند.

وی با بیان اینکه امروز کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام‌عیار است، تصریح کرد: امروز کشور در شرایط جنگ‌ اقتصادی و جنگ تمام عیار فرهنگی قرار دارد که این میدان‌ها فرماندهان متخصص خود را می‌طلبد که باید در سنگر مدرسه و دانشگاه تربیت شوند.

در پایان این مراسم از نفرات‌برتر کنکور سراسری تقدیر شد.

نظر شما