شناسهٔ خبر: 43439954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت‌الله کعبی:

برخی در لوای عقلانیت سازش می‌کنند و تسلیم دشمن می‌شوند

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه نظام در این ۴۱ سال از قومی که خود را عقلا می‌نامد، آسیب دیده، گفت: این قوم در لوای عقلانیت می‌گویند تنش‌زدایی کنیم و بعد در قالب تنش‌زدایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره عقلانیت گفت: عقلانیت در دیپلماسی به‌معنای تهدیدزدایی، شناخت دشمن و داشتن ابتکار عمل در رفع تهدیدها، تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ و برخورداری از طرح و برنامه برای تقویت منافع ملّی است.

شعار عقلانیت سر می‌دهند اما خودباختگی نشان می‌دهند

وی ادامه داد: برخی شعار عقلانیت سر می‌دهند امّا در اصل سستی، خودباختگی و انفعال که ریشه در عدم شناخت مکر و فریب دشمن دارد را به جای تکیه به خدا، به خرج می‌دهند.

عضو خبرگان با اشاره به آیه «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ» گفت: خدا می‌فرماید نباید سست و منفعل شوید بلکه باید دست برتر را داشته باشید و این دست برتر بر پایه ایمان است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه عقلانیت ریشه در اعتماد به قدرت خدای تبارک و تعالی دارد و به‌معنای پوشالی دانستن قدرت‌های مادی است، اظهار داشت: عقلانیت امام راحل و مقام معظّم رهبری عقلانیتی است که ریشه در ایمان و اعتماد به قدرت خدا، جهاد و مقاومت دارد.

وی ثمره عقلانیت را مقاومت و ثمره مقاومت را اقتدار و پیشرفت دانست و گفت: جریانی در این چهل سال وجود داشته که خود را عقلای قوم می‌دانند و همواره به‌نام عقلانیت چراغ سبز به دشمن نشان داده و تلاش می‌کنند ترس خود را در قالب عقلانیت جا بیاندازند.

قوم عقلا در قالب تنش‌زدایی به‌دنبال تسلیم هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نظام اسلامی و دیپلماسی ما در این ۴۱ سال از قومی که خود را عقلا می‌نامد، آسیب دیده، گفت: این قوم در لوای عقلانیت می‌گویند تنش‌زدایی بکنیم و بعد در قالب تنش‌زدایی، تسلیم دشمن شدن و باج دادن به آن را عملیاتی کرده‌اند؛ نمونه‌ آن هم تجربه برجام است.

آیت الله کعبی ادامه داد: برجام تجربه سردادن شعار عقلانیت در دیپلماسی و انفعال در عمل است. در حالی که نمونه درست عقلانیت، مقاومت در برابر سازش است که خود را در مقابله با داعش و تکفیری‌ها نشان داد که اقتدار ملی و منطقه‌ای تولید کرد.

وی با بیان اینکه مقاومت همیشه جواب می‌دهد و راه پیشرفت و رفع مشکلات در چارچوب عقلانیت صحیح و شناخت دشمن دنبال می‌شود، گفت: در این ۴۱ سال ملت ایران با مقاومت و به‌فعلیت رساندن ظرفیت‌های عظیم درون کشور و هدایت‌های امام و رهبری، عقلانیت واقعی و انقلابی را به منصه ظهور رساند.

عضو خبرگان افزود: امروز باید بتوانیم با اقتدار دفاعی و جهش اقتصادی و نیز مقابله با تهاجم فرهنگی، با عقلانیت و حکمت با هدایت رهبری در گام دوم انقلاب حرکت کنیم./998/د102/ق

نظر شما