شناسهٔ خبر: 43437951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

معاون راهبری حوزه هنری در جمع فعالان فرهنگی استان همدان:

در طرح تحول حوزه هنری، مراکز استانی مرکز رشد هنر انقلاب خواهند بود

در مدیریت جدید حوزه هنری، با توجه ویژه به فعالان فرهنگی و ظرفیت های موجود در استان ها و شناسایی استعدادها، مراکز استانی به مرکز رشد هنر انقلابی تبدیل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری؛‌ معاون راهبری حوزه هنری در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی و جبهه مقاومت استان همدان با بیان اینکه هر استانی با توجه به زیست بوم و بافت فرهنگی خود دارای ظرفیت های فرهنگی عمیق و گسترده ای است گفت: با شناسایی فرصت ها، تهدیدها، قوت ها و ضعف های فرهنگی، اجتماعی، انسانی و... در هر استان درصدد برنامه ریزی فرهنگی مختص آن استان هستیم.

میثم مرادی بیناباج، همدان را دارای، مفاخر مذهبی، ملی، علمی و تاریخ برجسته و قابل توجه دانست و گفت: همدان کهن با داشتن مفاخری چون «میر سید علی همدانی»، «ملاحسینقلی همدانی»، شهیدان «چیت سازیان»، «محمود شهبازی»، سردار «حاج حسین همدانی» و... قبل و بعد از انقلاب در رشد اسلام و حفظ انقلاب و جریان سازی های انقلابی نقش آفرین و شاخص بوده است.

وی هنرمندان را راهکار معرفی تاریخ و مفاخر این سرزمین دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های موجود در حوزه هنری، فعالان فرهنگی همسو، هنرمندان در مراکز استانی جهت تحقق این امر استفاده کرد.

رضا ینگجه، مسئول سازمان اوج در استان همدان نیز در ادامه بزرگترین مشکل فرهنگی در استان را عدم هم افزایی اثربخش تشکیلات فرهنگی همسو در استان اعلام کرد و گفت: بروکراسی اداری پیچیده و ابلاغ های متعدد در مجموعه های فرهنگی، مانع رشد فکر هنرمند خواهد شد.

وی کادرسازی در عرصه فرهنگ را مهم دانست و تصریح کرد: اگر جبهه فرهنگی انقلاب به واسطه ارتباط مستقیم با جامعه، افراد مستعد را شناسایی و حوزه هنری آنها را تخصصی آموزش دهد و سپس هوشمندانه این افراد به کارگرفته شوند، شاهد رشد و تعالی فعالیت فرهنگی در استان خواهیم بود.

رسول کرمی، مسئول بسیج هنرمندان فعالیت جزیره ای نهادهای فرهنگی را یکی از مشکلات مهم در استان اعلام کرد و گفت: باید در استان از ظرفیت نویسندگان بزرگ و توانمند، مفاخر عالی، فضای باغ موزه و ... استفاده کرد و راهکار آن اتحاد و انسجام دستگاه های فرهنگی همسو است.

محسن صیفی کار نویسنده کتاب هایی چون «حدیثِ حاضرِ غایب» و «ملازم اول؛ غواص» با اشاره به اینکه توجه به معاش نویسندگان بسیار مهم است گفت: تولید کتاب کیفی کار طاقت فرسایی است که اگر پشتیبانی از آن وجود نداشته باشد متوقف خواهد شد و حمایت از نویسندگان در استان ها نسبت به پایتخت بسیار ناچیز است.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی مسئول قرارگاره خاتم الاوصیای استان با بیان اینکه تولیدات هنری باید بر عامه مردم موثر باشد و آنان را به میدان آورد گفت: تولیدات هنری باید ضریب انقلابی گری مردم را تقویت کرده  و برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

بهرام دوست­ پرست، مسئول بنیاد شهید همدانی از شناسایی و ساماندهی اطلاعات 504 شهید مدافع حرم در کشور خبر داد و گفت: از تمام دستگاه های فرهنگی استان درخواست می شود تا برای تکمیل اطلاعات و سازمان دهی شهدای مدافع حرم و همچنین برگزاری «دو سالانه سردار شهید حاج حسین همدانی» همکاری لازم را با بنیاد شهید همدانی داشته باشند.

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام والمسلمین جوادی مسئول قرارگاره خاتم الاوصیای استان، حمید حسام، جواد محقق، خوش گفتار، صادق تمهیدی جانشین فضای مجازی سازمان اوج استان همدان نیز حضور داشتند.

گفتنی است هدف از برگزاری این نشست صمیمی شناسایی دغدغه های فعالان فرهنگی استان از سوی معاون راهبری حوزه هنری بود تا طرح جامع فرهنگی استان کاشناسی، بررسی، تدوین و ابلاغ شود.

انتهای پیام/

نظر شما