شناسهٔ خبر: 43436402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

دیدار ستاره های جام جهانی در مک3 پارک

گوتزه در بهشت؛ گوچی در برزخ

ورزش سه

در شبی که رضا قوچان نژاد یک ضربه پنالتی را از دست داد ماریو گوتزه آلمانی در اولین بازی اش با لباس پی اس وی شب درخشانی پشت سرگذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، رضا قوچان نژاد  و ماریو گوتزه که شب گذشته در خط حمله دو تیم پی ای سی زوله و پی اس وی آیندهوون به میدان رفتند ، در جام جهانی 2014 برزیلی ستاره های تیم های ملی کشورشان بودند. گوچی با گل هایش ایران را به جام جهانی رساند ، برابر آرژانتین درخشان بود و تک تیم ملی به بوسنی را زد.


گوتزه هم مثل گوچی تورنمنت فوق العاده ای را در برزیل پشت سرگذاشت، او برابر غنا گل اول بازی را زد اما در ادامه بازهم دقایق اندکی توسط یوآخیم لو به بازی گرفته می شد. گوتزه در بازی برابر برزیل در نیمه نهایی و آن برد 7 بر یک به میدان نرفت اما در بازی فینال او اولین تعویض یوآخیم لو بود و گل قهرمانی را زد.


شش سال بعد از آن روزهای خوش گوچی و گوتزه و در حالی که این دوبازیکن بعد از جام جهانی روزهای پرفراز و نشیبی داشتند در هلند و رقابت های فوتبال این کشور به عنوان نماد تیم های ملی شان در جام جهانی 2014 با هم رودررو شدند هرچند شب متفاوتی را سپری کردند؛ گوتزه کامیاب و گوچی ناکام... 

 


اولین بازی ماریو


عملکرد خوب گوتزه در اولین بازی اش در لیگ هلند و تیم پی اس وی در شبی که قوچان نژاد یک پنالتی را از دست داد واکنش های زیادی را در رسانه ها به همراه داشت. شبکه "اسپورت 1" آلمان با تمجید از بازی گوتزه نوشت:" گوتزه پس از اولین حضور خود در پی اس وی به خوبی توانست حمایت طرفداران هلندی را جلب کند. در پایان بازی در حالی که همتیمی هایش ایستاده بودند ، او روی نیمکت نشسته بود و در کنار لارس آننراستال دروازه بان سابق شالکه به شوخی و خنده مشغول بود. روحیه خوبی داشت چرا که در اولین بازی اش گل زد و پی اس و توانست با سه گل پی ای اس زوله را مغلوب کرده و صدرنشین شود. 


خود گوتزه بعد از بازی به فاکس اسپورت گفت :" چند بازی به من فرصت بدهید. شرایط من روز به روز بهتر می شود. چند هفته دیگر نیاز دارم تا به آمادگی صددرصد برسم."


پس از سوت پایان بازی ، ساعتی نگذشته بود که بازیکن سابق دورتموند در شبکه های اجتماعی متنی را منتشر کرد:" از اولین بازی و اولین گلم خوشحالم. از حمایت شما متشکرم." و ویدئویی از گل خود را منتشر کرد و خیلی زود همتیمی های سابقش توماس مولر و جروم بواتنگ برایش پیام تبریک فرستادند. 


زننده گل قهرمانی جهان در سال 2014 در دقیقه هشت بازی روی یک پاس دروازه زوله را باز کرد و این گل زمینه ساز پیروزی پرگل آیندهوون شده و گوتزه به عنوان بازیکن برتر انتخاب شد.


اما در آن سوی میدان گوچی در دقیقه 30 بازی ضربه پنالتی را به وسط دروازه زد تا یوون امووگو کامرونی توپش را بگیرد. 

 


گوتزه: مرد آن لحظه خاص


در مورد ماریو گوتزه این موضوع جالب توجه است که خیلی زود توانسته با تیم جدیدش هماهنگ شود. او آخرین بار فقط 10 دقیقه و هفت ماه پیش در بازی دورتموند برابر بایرن مونیخ به میدان رفته و دیگر بازی نکرده بود. اما حتی در همان نمایش ضعیف برابر بایرن کماکان این فرضیه وجود داشت که او بازیکنی با مهارت های ویژه و مرد لحظات خاص است. با این وجود دیشب مشخص شد شادابی و استقامت او هنوز از بین نرفته است.
روگر اشمیت سرمربی پی اس وی آیندهوون نیز بعد از بازی با تمجید از بازیکن آلمانی گفت:"این شروع خوبی برای گوتزه بود. پس از سه ماه بدون بازی او به اعتماد به نفس نیاز دارد. گل زودهنگام کمک بزرگی به این موضوع بود."


خود گوتزه بعد از این گل گفت:" برایم واقعا مهم بود که گل بزنم. خیلی خوشحالم. گلزنی احساس خوبی است."


این در حالی است که مطبوعات هلند نیز در تمجید از بازیکن آلمانی نوشته اند:" گوتزه به کمتر از ده دقیقه نیاز داشت تا خودش را به فوتبال هلند معرفی کند."

 


در حالی که پی اس وی با این سه امتیاز صدرنشینی اش را در هفته های ابتدایی جشن گرفت ، زوله با این شکست و با یک بازی کمتر به رتبه یازدهم رفت. آن ها تا این جا دو شکست برابر دو تیم نامدار فوتبال هلند داشته اند، ابتدا برابر فاینورد با 2گل و شب گذشته نیز برابر آیندهوون.


رضا قوچان نژاد که فصل گذشته در 16 مسابقه 8 گل برای زوله به ثمر رسانده بود ، فصل جدید را هم خوب شروع کرده است. او در این فصل برای تیمش دو گل زده که هر دو گل را نیز در بازی برابر اسپارتا به ثمر رساند.

نظر شما