شناسهٔ خبر: 43436327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

حامد لک نامزد بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا شد

دروازه بان پرسپولیس نامزد بهترین دروازه بان فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا در غرب قرار گرفت. به گزارش ایسنا، بعد از پایان لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد انتخاب تیم منتخب این فصل از رقابت ها را دارد و بر این اساس نامزدهای پست های مختلف تیم منتخب فصل را انتخاب کرده است و از کابران خود خواسته تا تیم منتخب را آنها با رای خود انتخاب کنند.  حامد لک دروازه بان پرسپولیس در بین نامزدهای بهترین دورازه بان فصل قرار گرفته است. پیش بینی می شد پرسپولیس با رفتن علیرضا بیرانوند ، دروازه بان و  ستاره تیم ملی فوتبال ایران به بلژیک در این پست با مشکل مواجه شود اما عملکرد حامد لک جایگزین او اینگونه بوده است که پرسپولیس در جریان بازی در لیگ قهرمانان گل نخورد. لک در هفت مسابقه فقط دو گل دریافت کرد که هر دو گل از روی نقطه پنالتی بود.  این دروازه بان ۲۹ ساله بخش بزرگی از موفقیت پرسپولیس در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بود. لحظه درخشان او در نیمه نهایی مقابل النصر عربستان سعودی بود که با یک مهار بزرگ در ضربات پنالتی مایکون را ناکام گذاشت و تیمش را به فینال رساند. انتظار می رود همچون سایر نظرسنجی های سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا که بازیکنان تیم های ایرانی با رای کابران پرشمار ایرانی انتخاب می شوند، در این بخش نیز حامد لک انتخاب شود.

اسکوچیچ: احتمال دارد با بوسنی بازی کنیم

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص بازی‌ احتمالی با بوسنی سخن گفت. به گزارش فارس، تاریخ بعدی فوتبال ملی معروف به «فیفادی» از تاریخ 11 تا 19 نوامبر 21 تا 29 آبان است و تیم ملی ایران سعی دارد بازی دوستانه‌ای بتواند انجام دهد. اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران در این خصوص گفت: بازی مقابل بوسنی هنوز رسمی نشده ولی احتمال دارد ما با بوسنی در ماه آبان بازی کنیم. بوسنی در آن تاریخ باید در لیگ ملت‌های اروپا مقابل هلند و ایتالیا بازی کند. به نظر می‌رسد دیدار تیم ملی ایران و تیم ملی بوسنی پیش از این 2 دیدار لیگ ملت‌های اروپا در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) برگزار شود. تیم ملی ایران و بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل به مصاف هم رفتند که آن دیدار با برتری 3 بر یک بوسنی به پایان رسید.

زمان بازگشت آل کثیر مشخص شد

عیسی آل کثیر که در بازگشت تیم به تهران، پای خود را تحت مداوا قرار داده، دو هفته دیگر قادر به بازگشت به تمرین خواهد بود. به گزارش «ورزش سه»، عیسی آل کثیر مهاجم جنوبی سرخپوشان که در لیگ قهرمانان آسیا با ثبت چهار گل سهم زیادی در موفقیت تیم داشت، با توجه به اتهام توهین نژادپرستی با محرومیت شش ماهه مواجه شده است. باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر با دریافت گراندز محرومیت او، به دنبال این است تا شرایط را برای بخشش وی فراهم سازد. در خصوص مصدومیت اما این بازیکن بعد از انجام مراحل درمانی، دو هفته دیگر قادر خواهد بود با باز کردن آتل انگشت خود، به تمرینات بازگردد. انگشت پای این بازیکن در دیدار مقابل التعاون مو برداشته بود و اکنون تحت مداوا قرار گرفته است.

یزدانی: هدفی جز قهرمانی ندارم 

حسن یزدانی گفت: هدفی جز قهرمانی در مسابقات پیش‌رو ندارم و تمام تلاش خود را در این راه خواهم کرد. به گزارش برنا؛ حسن یزدانی، دارنده مدال های طلای المپیک و جهان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب عنوان کرد: از اینکه دوباره در خانه کشتی و اردوهای تیم ملی حاضر شدم خوشحالم. او ادامه داد: به خاطر شیوع ویروس کرونا، کشتی 7 ماه تعطیل بود و ما به صورت انفرادی تمرینات خود را انجام می دادیم، خوشبختانه در شرایط آمادگی جسمانی و فنی خوبی قرار دارم و امیدوارم در این مدت کوتاه تا رقابت‌های جهانی نیز  زیر نظر کادر فنی به آمادگی کامل برسم. یزدانی در مورد برگزاری رقابت‌های لیگ گفت: لیگ کمک خوبی به کشتی‌گیران چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ آمادگی حضور در مسابقات کرد و من نیز با برگزاری یک مسابقه شرایط خود را سنجیدم. او افزود: سوت مسابقه باعث می‌شود که کشتی گیر 20 روز جلو بیفتد و برگزاری مبارزه و سرشاخ شدن با حریفان، در آماده‌سازی یک کشتی‌گیر بسیار مؤثر است. دارنده مدال طلای المپیک در مورد شرایط برگزاری اردو تصریح کرد: فدراسیون همه شرایط را برای ما مهیا کرده و ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت قرنطینه به تمرینات خود می‌پردازیم و هیچ‌کس حق خروج از اردو را ندارد. آزادکار وزن 86 کیلوگرم خاطرنشان کرد: هدفی جز قهرمانی در مسابقات پیش‌رو ندارم و تمام تلاش خود را در این راه خواهم کرد و از مردم عزیز ایران می‌خواهم که برای موفقیت کشتی گیران در عرصه‌های پیش‌رو دعا کنند.

مشکل بارسای کومان چیست؟

اسپورت در گزارش خود نوشت که مشکل بارسلونای رونالد کومان عدم گلزنی ستاره‌های اصلی است. به گزارش فارس، بارسلونا در یک بازی کسل کننده مقابل ختافه با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. تیم جدید بارسا با هدایت رونالد کومان نشان داد که مشکلات بسیار بزرگی دارد و برای رسیدن به قهرمانی نیاز دارد تا در تاکتیک و ذهنیت بازیکنان خود تغییراتی ایجاد کند. گریژمان مقابل کرواسی در لیگ ملت‌های اروپا گلزنی کرد در دیدار مقابل ختافه تک به تک را به آسمان کوبید تا مشخص شود، تیم کومان از لحاظ روحی بسیار مشکل دارد. این تیم هر روز با مشکلات جدیدی روبه رو است و حالا در خصوص عدم کاهش حقوق، آمادگی ذهنی تیم به هم خورده است.  اسپورت در گزارش خود نوشت که مشکل اصلی بارسلونا فقدان گلزنی در خط حمله است و بازیکنان بارسلونا بدترین آمار را از سال 2015 به ثبت رسانده است. بارسلونا طی 4 بازی تنها 8 گل زده که بدترین آمار برای این تیم محسوب می‌شود. مقابل ختافه آمار بارسلونا بدتر هم شد و بازیکنان آبی‌اناری‌ها تنها یک شوت درون چارچوپ حریف زدند.

یوونتوس با لشگر غایبان در لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال یوونتوس برای اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مصدومان و غایبان زیادی دارد. به گزارش فارس، تیم فوتبال یوونتوس در بازی مقابل کروتونه عملکرد ناامید کننده ای داشت و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. بیاکونری در این بازی نشان داد از غلبه بر رقیب عاجز است. در همین راستا نشریه «توتو اسپورت» به تحلیل از حضور پیرلو روی نیمکت تیم تورینی پرداخت و نوشت: در شرایط کنونی نیاز فوری است تا جای خالی مردان پیرلو پر شود. این روزها مربی جوان بیانکونری به دلیل غیبت رونالدو، ماکینی، دلیخت و دیبالا دچار سختی شده و نمی‌تواند تاکتیک خود را روی زمین اجرایی کند. پیرلو می‌خواهد قبل از دیدار اولش در لیگ قهرمانان اروپا مقابل دیناموکیف پائولو دیبالا را در ترکیب داشته باشد ولی به دلیل مصدومیت اخیر این بازیکن در اردوی تیم ملی کشورش به نظر نمی‌رسد دیبالا بتواند تیم تورینی را همراه کند. غایبان پیرلو در بازی دیناموکیف فقط به این بازیکنان ختم نمی‌شود چون آرون رمزی هم احساس ناراحتی می‌کند و به نظر مصدومیت کوچکی دارد که حضورش در بازی با دیناموکیف را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

برچسب‌ها:

نظر شما