شناسهٔ خبر: 43434248 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رقابت یا رفاقت؟

دعوت رونالدو از مسی برای یک شام دو نفره

با وجود این که مسی دعوت "به صرف شام" رونالدو را قبول کرده و این دو هیچ گاه در صحبت‌های خود حرفی از دشمنی به میان نیاورده‌اند، واقعاً چرا هواداران باید این دو نفر را در مقابل یکدیگر ببینند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، رونالدو و مسی مدت‌هاست که دنیای فوتبال را تسخیر کرده‌اند و تقریباً همه فوتبال دوستان اعتقاد دارند این دو بهترین بازیکن‌های عصر خود هستند. این میزان از فوق‌العاده بودن در سال‌های متمادی باعث شده است تا این دو نفر از نظر هواداران به رقیبان بزرگی تبدیل شوند و حتی جدال ال کلاسیکو برای سال‌ها جذابیت چند برابریِ خود را مدیون این دو نفر بود.

این روزها البته مسی و رونالدو به دلیل بازی در دو لیگ مختلف کمتر مورد مقایسه قرار می‌گیرند. از زمان پیوستن رونالدو از منچستریونایتد به رئال مادرید، رقابت مسی و رونالدو شکل و شمایلی جدی تر به خود گرفت و این دو بازیکن که در سال چندین بار نیز در چهارچوب دیدارهای ال کلاسیکو به مصاف یکدیگر می‌رفتند، دوئل جذابی را برای فوتبالی‌ها ایجاد می‌کردند.

حالا اگرچه رونالدو در یوونتوس بازی می‌کند و مسی نیز تا همین چند وقت پیش در شرف ترک بارسلونا بود، ولی هنوز هم این رقابت وجود دارد، شاید نه مثل گذشته اما همچنان جذاب و پرحاشیه است. بسیاری از هواداران فوتبال پس از قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوشحال بودند که دوباره فرصت تماشای بازی رونالدو برابر مسی را به دست آورده‌اند و این مسئله نشان می‌دهد که هنوز جدال بین این دو فوق ستاره در میان هواداران از جذابیت بالایی برخوردار است.

در کنار این تفاسیر باید اشاره کرد که مسی و رونالدو هیچ گاه در صحبت‌های خود حرفی از دشمنی به میان نیاورده‌اند. شاید بیشتر از آنکه خودشان اهمیت بدهند، هواداران جدال این دو را مهم می‌دانند. رونالدو در آخرین مراسم اهدای جوایز که مسی نیز در آن حضور داشت، بازیکن بارسلونا را به شام دعوت کرد و مسی بعد از آن در مصاحبه خود در پاسخ به دعوت رونالدو گفت: مشخصاً پیشنهاد رونالدو را می‌پذیرم. شاید ما با هم دوست نباشیم و این هم شاید به خاطر آن است که هیچ گاه در یک رختکن حضور نداشته‌ایم، اما من همیشه او را در مراسم‌های اهدای جوایز می‌بینم و مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: نمی‌دانم که آیا زمانی واقعاً در کنار هم شام بخوریم چرا که نوع زندگی و تعهد هر کدام از ما متفاوت است و مشخص نیست مسیر زندگی هر کدام از ما به چه سمتی سوق پیدا کند، اما مشخص است که من دعوت او را می‌پذیرم.

با وجود این که نه مسی و نه رونالدو هیچ کدام تمایلی به اظهار دشمنی با دیگری ندارند، واقعاً چرا هواداران همچنان اعتقاد دارند که این دو با هم جدال سختی داشته و باید این دو نفر را در مقابل یکدیگر ببینند؟ شاید مسئله این است که هواداران مسی یا تیم‌های مقابل رونالدو و البته بالعکس سعی دارند با مقایسه کردن این دو بازیکن، وی را در جایگاه ضعف قرار بدهند و از عملکرد مثبت دیگری به نفع خودشان استفاده کنند. به هر حال شعار دادن با این نوع تفکر باعث می‌شود که رونالدو و مسی تحت تأثیر قرار بگیرند و شاید از لحاظ ذهنی تحریک شوند.

این اتفاق بارها و بارها تکرار شده و در تازه‌ترین نمونه‌اش در دیدارهای اخیر پرتغال نیز هواداران با شعار "مسی! مسی! " سعی کردند رونالدو را تحت تأثیر قرار دهند. اتفاقی که به نظر می‌رسد هیچ گاه نتوان پایانی برای آن در دوران بازیگری این دو بازیکن متصور شد و احتمالاً رونالدو و مسی در کنار فکر برای گذراندن یک شام دلنشین با یکدیگر باید سعی کنند با گلزنی و سپس شادی‌ها خاص پس از گل، پاسخ محکمی به منتقدان خود بدهند!

نظر شما