شناسهٔ خبر: 43433385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون روابط کار تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاهم نامه منعقده این معاونت با دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی گفت : آمادگی داریم در قالب این تفاهم نامه از ظرفیت های علمی دانشگاه در زمینه سلامت نیروی کار و خدمات الکترونیکی به جامعه هدف خود استفاده کنیم .
به گزارش مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، حاتم شاکرمی امروزدر نشستی که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی به منظور همکاری و تعامل در حوزه های آموزش وپژوهش ایمنی کار برگزار شد افزود : جهاددانشگاهی یکی از مراکزی است که با تلاش علمی و پژوهشی توام با روحیه انقلابی و ایثارگریعلاوه بر نقش آفرینی در ارتقاء سطح علمی و دانش کشور توانسته بستر مناسب را برایتوسعه شرکت های دانش بنیان و زمینه فعالیت های استارتاپ ها و اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم کند .
معاون روابط کاربا اشاره به 3 تفاهم نامه منعقد شده اینوزارتخانه با جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی گفت: یکی از اینتفاهم نامه ها بین موسسه علم و فرهنگ با مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار بوده است.
به گفته شاکرمیبا بسترهایی که این تفاهم نامه به وجود آورده جهاد دانشگاهی و به ویژه دانشگاه علمو فرهنگ می تواند ماموریت های حوزه روابط کار در زمینه آموزش های ایمنی و تدویناستاندارد وسایل حفاظت فردی را در آیندهتوسعه دهد.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها در این حوزه،سلامت نیروی کار است خاطر نشان کرد : دربحث سلامت نیروی کار، آموزش بسیار مهم است و می توان در آموزش های عمومی و تخصصیاز ظرفیت های این دانشگاه استفاده کرد.
معاون روابط کاربا اشاره به وجود بیش از 900 بازرس در مقاطع مختلف افزود : می توان با استفاده از ظرفیت های مختلف دولتی، موسسات خصوصی و مراکز علمی از جملهدانشگاه علم و فرهنگ و با امضای تفاهم نامه بستر های همکاری لازم را برای ارتقای علمی و حتی تحصیلات تکمیلی آنان ایجادفراهم کرد.
وی افزود : دررابطه با سلامت نیروی کار به ویژه در شرایط تحریم به تدوین استاندارد وسایل حفاظتفردی مورد استفاده نیروی کار اعم از وسایل تولیدی داخل و وارداتی نیازمند هستیم.
شاکرمی با بیاناینکه متاسفانه در کشور با دو مشکل ورود وسایل و تجهیزات غیر استاندارد و تولید بهدلیل تحریم ها روبرو هستیم عنوان کرد: به اعتقاد من جهاد دانشگاهی با توان علمی وپژوهشی در زمینه تهیه و تولید حفاظت فردی می تواند نقشی اساسی در این زمینه ایفاکند.
معاون روابط کاربا اشاره به گسترده شدن جامعه کار و تولید کشور و تغییر ارائه خدمات از روش سنتیبه روش الکترونیکی گفت : یکی دیگر از توجهات ما ارائه خدمات الکترونیکی شفاف ،سالم و سریع به جامعه هدف است.
وی با تاکید بردو شاخص اصلی فرهنگ سازی و آموزش در جهت اجرای سامانه های الکترونیکی به ویژه درحوزه کار و تولید خاطر نشان کرد : دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان یک مرکز علمی میتواند در ارزیابی و تسهیل امور این بخش با معاونت همکاری کند.
در ادامه ایننشست، سید سعید هاشمی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ، گفت: نگاه ما در دانشگاه علم وفرهنگ علاوه بر استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی، ایجاد اشتغال برای دانشجویاناست در این راستا و با توجه به توسعه مراکز آموزش عالی بعد از انقلاب جمهوری اسلامیایران، وجود بازار کار و آماده سازی بستر های اشتغال یک مولفه مهم به حساب می آید.
وی با اشاره بهاهمیت توسعه دانشگاه ها گفت: یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه های نسل سوم این استکه بتوانند معضل اشتغال را برطرف کنند، در همین راستا راه اندازی کسب و کار یکراهکار جدید است، علاوه بر آن پارک ملی علوم،فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز بهعنوان نخستین مجموعه در حوزه صنایع فرهنگی برای نیل به این هدف راه اندازی شده است.
رییس دانشگاهعلم و فرهنگ فعالیت های ذکر شده را زمینه ساز کارآفرینی که یکی از اهداف دیگر ایندانشگاه است، دانست و خاطر نشان کرد: نگاه ما این است که دانشجویان بتوانند در اینمجموعه ها به فعالیت و توسعه کسب و کار بپردازند؛ همچنین تلاش داریم در حوزه پژوهشنگاه نوآورانه داشته باشیم، به همین دلیل با پژوهشگاه های مختلف همکاری می کنیم.
این مراسم با بازدید از مجموعه‌های دانشگاه علم و فرهنگ و پارک ملیعلوم،فناوری های نرم و صنایع فرهنگی همراه بود .

نظر شما